Epic Games tworzy projekt własnego Metawersum
W tym celu amerykański gigant zainwestował także w rozwój studia specjalizujacego się w animacjach kinowych.
Branża gier już dawno temu zaczęła się interesować metawersum, czyli koncepcją połączonych ze sobą trójwymiarowych światów opartych na Wirtualnej Rzeczywistości, które stanowiłyby dla użytkowników przestrzeń socjalizacji. Niektórzy wręcz wróżą, iż w pewnym momencie zastąpi ono tradycyjny Internet – ale jest na to zdecydowanie za wcześnie.
Korporacje w różny sposób podchodzą do tego pomysłu – na przykład Nintendo widzi w nim potencjał, ale nie potrafi dokładnie określić jego konkretnych korzyści. Odmienny pogląd wydaje się mieć Epic Games, które na dobre przygotowuje się do wejścia na ten rynek.
Epic Games Megaverse, bo to o nim mowa, zostało właśnie zarejestrowane pod osobnym znakiem towarowym. Nowa własność intelektualna najprawdopodobniej obejmie całość wizji metaverse według Epica, łącznie z projektami wykorzystującymi VR i AR.
Ponadto korporacja rozpoczęła w tym tygodniu współpracę ze studiem Spire Animation, założonym przez byłych pracowników Disneya, Pixara i Dreamworks. Partnerstwo ma doprowadzić do integracji zaawansowanych animacji (na przykład na potrzeby fimów kinowych) z możliwościami silnika graficznego Unreal Engine.
Według Kima Libreri’ego, dyrektora technologii Epic Games, celem współpracy jest właśnie metawersum:
Utalentowany zespół ze Spire ma dekady doświadczenia, a ich prace urzekły widzów na całym świecie swoimi wzruszającymi historiami i inspirującymi bohaterami. Tworzą niezwykle zaawansowane animacje i razem przesuniemy limity metawersowej rozrywki.
Szczegóły na temat projektu Megaverse nie są znane, ale należy pamiętać o popularnych tytułach posiadanych przez Epic Games, takich jak Fortnite, Rocket League i Fall Guys. Jeśli zostaną one ze sobą zintegrowane – a jak wiedzieliśmy wcześniej, firma ma takie zamiary – to mogą stanowić początek wielkiej, wirtualnej przestrzeni należącej do korporacji.
Czytaj dalej
Howdy pardner! Kocham wszelkiego rodzaju gry indie, a moim ulubionym tytułem wszech czasów jest Hollow Knight. Poza grami amatorsko pasjonuję się astronomią i paleontologią, oprócz tego pozostaję miłośnikiem orangutanów i gibonów.