1
13.03.2024, 15:30Lektura na 2 minuty

Epic wprowadza opłaty za korzystanie z UE nie tylko w grach

Bez obaw – twórcy gier, studenci oraz osoby korzystające z Unreal Engine'u hobbystycznie nie będą musiały zapłacić Epicowi ani grosza.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Epic zapowiedział, że zmiany w pobieraniu opłat za korzystanie z Unreal Engine'u wejdą w życie pod koniec kwietnia i dotkną firm niemających nic wspólnego z tworzeniem gier i które to mogą się przy tym pochwalić ponad milionem dolarów przychodu rocznie.


Zapłać Epicowi

Z zamiarem wprowadzenia systemu płatności za korzystanie z silnika UE Epic obnosił się już pod koniec ubiegłego roku. Na wykonanie kolejnego kroku firma zdecydowała się właśnie teraz, a zaplanowane zmiany zaczną obowiązywać do końca przyszłego miesiąca.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że Unreal Engine pozostanie w pełni bezpłatny dla uczniów i studentów, ich nauczycieli, hobbystów, a nawet firm, których roczny przychód nie przekracza miliona dolarów brutto. Kto więc zapłaci? Ano duże przedsiębiorstwa, które korzystają z technologii Epica do pracy nad projektami, a nie mają nic wspólnego z grami wideo.

Jak przekazano, nadchodząca subskrypcja Unreal będzie bazowała na liczbie stanowisk, a jej roczny koszt za jedno miejsce będzie wynosił 1850 dolarów. Ogłoszono także, że w wybranych krajach dostępne będą odpowiednio dostosowane ceny regionalne, aczkolwiek na ten moment nie zdradzono nic więcej.

W przypadku developerów gier wszystko pozostanie tak, jak do tej pory, a Epic zadowoli się 5% działką ze sprzedaży tytułów, które przebiły pułap miliona dolarów przychodów. Co więcej, pierwszy milion dolarów, który zarobiła stworzona z wykorzystaniem Unreal Engine'u produkcja, jest zawsze zwolniony z opłat licencyjnych.

Ciekawostką jest także fakt, że opłaty będą pobierane jedynie od osób i firm korzystających z Unreal Engine'u w wersji 5.4 i nowszej. Jak możemy przeczytać we wpisie na blogu UE:


Jeśli obecnie korzystasz z silnika Unreal Engine 5.3 lub innych wcześniejszych wersji, zmiany cen nie będą miały zastosowania do czasu podjęcia decyzji o aktualizacji do wersji 5.4. Zmiany cen nie będą miały zastosowania do nowych lub istniejących użytkowników silnika Unreal Engine 5.3 oraz jakiejkolwiek innej wcześniejszej wersji; będą one miały zastosowanie wyłącznie do użytkowników silnika Unreal Engine 5.4 lub nowszego.


Fragment wpisu na blogu Unreal Engine

Epic podkreślił przy tym, że decydując się na subskrypcję niezwykle popularnego silnika, w pakiecie z nim otrzymamy także narzędzia Twinmotion i RealityCapture. Będą one dostępne do zakupu również osobno. Za Twinmotion przyjdzie nam wysupłać 445 dolarów rocznie, z kolei RealityCapture wycenione zostało na 1250 dolarów w skali roku.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów831

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze