Fallout Shelter zarobił 5,1 mln dolarów!
I to w raptem dwa tygodnie! A pamiętajmy, że Apple podbiera grze 30% wpływów! Wygląda na to, że tym razem Bethesda (która - przypomnijmy - czarowała, że tytuł wcale nie był nastawiony na ogromne zyski) przypadkiem rozbiła skarbonkę.
Wyliczenia przedstawione przez firmę SuperData imponują tym bardziej, że… Shelter wcale nie chce łapczywie wyciągać nikomu dolarów z kieszeni. Mikropłatności zredukowano do możliwości kupna w pełni opcjonalnych pudełek śniadaniowych, w jakich znajdujemy dodatkowe przedmioty i postacie (mało – da się je zdobyć również w toku „normalnej” gry!).
Dodatkowy strumień gotówki popłynie zapewne w sierpniu, gdy gra oficjalnie przytuli się także do telefonów z Androidem.

Wow. Niesamowity wynik… mała, nieskomplikowana gierka, która miała zapewne tylko pobudzić apetyt na „dużego” F4 przynosi takie zyski? W Bethesdzie pewnie podskakują z radości pod sufit. Pokazuje to też jak ważną marką jest Fallout, fani chcą więcej – zresztą ja też chętnie ściągnę F:S, kiedy wyjdzie na Androida 😉
Ja mam tylko nadzieję, że Bethesda nie skręci w stronę prostych gierek mobilnych, skoro zyski ma z tego duże, a przygotowanie tej gry to pewnie promil kosztów pełnoprawnej gry.
Dodatkowym powodem niespodziewanych dochodów jest brak ostentacyjnego dojenia klienta na każdym kroku, chamskich reklam i paywall’ów 🙂
To był genialny ruch marketingowy wypalić z taką gierką chwilę po konferencji i prezentacji Fallouta 4 po której ludzie gotowali się żeby zagrać.
O tak, zróbmy grę żerującą na super popularnej marce i wypuśćmy ją na sprzęt, który ma co dziesiąty gracz (czy ile ich tam jest…)! Na pewno nie zarobimy na tym ani grosza!
@Moooras pewnie nawet nie grałeś a piszesz że żenująca ehhhh ludzie.
@Attack2K: Nie powiedziałem, że jest żenująca, tylko, że żeruje na marce. Równie dobrze mogłem powiedzieć, że „czerpie z uznanej serii”, ale tutaj chodziło mi o samą nazwę (a nie mechanikę), która jakby była inna, to znacznie mniej ludzi by to zainteresowało. To nawet może być dobra gra, mnie to niespecjalnie interesi.
@Aarkh: To był sarkazm. Chodziło o to, że nie było żadnych szans na to, żeby gra nie zrobiła furory.
Pewnie nie mały uśmiech wyrósł na twarzach zarządu Bethesdy 🙂 PS Proszę o zbanowanie użytkownika http:forum.cdaction.pl/index.php?showuser=1132241 . Dany użytkownik widać,że nie jest zainteresowany dyskusją,a spamem.
Bethesda zwęszy duży profit, oleje PCty i fallouty 5 wyjdzie tylko na urządzenia mobilne 😛