75
27.11.2017, 11:51Lektura na 2 minuty

Fortnite: Epic Games pozywa 14-latka, jego matka odpowiada

I jest to odpowiedź bardzo rozsądna.


Mateusz Witczak

W połowie października informowaliśmy, że twórcy Fortnite'a biorą się za walkę z cziterami. Epic Games wystosowało wówczas odezwę, którą zachęcało graczy do zgłaszania naruszeń. W ramach straszaka studio pozwało też dwójkę nieuczciwych użytkowników i zażądało od nich 150 tys. dolarów odszkodowania. Powód? Używanie aimbotów (które automatycznie namierzają innych graczy w rozgrywkach PvP) oraz wykorzystanie ich do polowań na ludzi streamujących grę (tzw. stream sniping).

Jeden z graczy został zbanowany "przynajmniej dziewięciokrotnie", cały czas jednak zakładał kolejne konta i kontynuował działalność. Zapytany o to, dlaczego dopuszczał się powyższych praktyk, odpowiedział: "bo to zabawne wkurzać streamerów i patrzeć, jak płaczą".

Właśnie okazało się, że jeden z dwójki pozwanych ma raptem... 14 lat. Matka nastolatka wystosowała do kalifornijskiego sądu list, w którym bierze latorośl w obronę. Dodajmy, że jest to epistoła całkiem niegłupia. Rodzicielka słusznie punktuje, że:

  • warunki użytkowania Fortnite'a wymagają (w przypadku nieletnich) zgody rodzica, której to zgody nigdy nie wydała,
  • sprawa dotyczy rzekomej utraty pieniędzy, ale że gra jest darmowa, Epic musiałby przedstawić dowody na "znaczną stratę", czego dotychczas nie zrobił,
  • skutkiem polowania na pojedynczych graczy (a nie na dostarczycieli nieuczciwego oprogramowania) jest "traktowanie 14-letniego dziecka jak kozła ofiarnego",
  • jej syn nie pomógł w stworzeniu ww. oprogramowania, a jedynie pobrał je ze stosownej strony (choć Epic twierdził, że jest inaczej),
  • publikując dane jej syna, Epic naruszył przepisy stanu Delaware związane z udostępnianiem informacji na temat nieletnich. (Dodajmy jednak, że Epic Games prawdopodobnie nie znało tożsamości ani wieku czitera przed rozpoczęciem procesu – dop. red.)
  • Cały list możecie przeczytać poniżej:


    (Kliknij, aby powiększyć)

    Z pozostałych wieści: na początku listopada Fortnite (a dokładniej: jego darmowy moduł battle royale) przebił PUBG-a liczbą graczy

    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Obecnie wydaję serwis PolskiGamedev.pl, wcześniej przez wiele lat prowadziłem dział publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3457

    Obserwujących18

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze

    Polecane