3.07.2024, 16:00Lektura na 2 minuty

Frostpunk 2: 11 bit studios tłumaczy przyczyny opóźnienia premiery

Jakub Stokalski, game director i design director Frostpunka 2, przybliżył szczegóły opóźnienia premiery gry.


Jakub „rajmund” Gańko

W zeszłym tygodniu dowiedzieliśmy się, że Frostpunk 2 pojawi się na rynku z niewielkim opóźnieniem. Jedna z najbardziej wyczekiwanych polskich gier tego roku nie ukaże się 25 lipca, jak pierwotnie planowano, lecz dopiero 20 września. Nie jest to jakaś znacząca obsuwa, ale czemu w ogóle musi dojść do jakichkolwiek przesunięć w tym zakresie? 11 bit studios przyznało jedynie, że pragnie dowieźć graczom produkt jak najwyższej jakości.

Teraz nieco więcej na ten temat zdradził Jakub Stokalski, game director i design director Frostpunka 2. Jedną z poruszonych w trakcie testów kwestii było późne wprowadzenie nowego surowca, wobec którego pojawiły się pewne obawy związane z balansem rozgrywki. Twórca uspokaja, że jego ekipa jest gotowa na takie działania.


Frostpunk to gra oparta na systemach, do tego stopnia, że proszę o zabicie mnie, gdy próbujemy powiązać ją jednocześnie z koherentną narracją ;) W każdej produkcji tego typu nawet najmniejsza zmiana może mieć ogromne konsekwencje (i vice versa, na ogół wystarczy je odróżniać ;)). Ale w różnych momentach Frostpunk nie miał żadnych surowców konstrukcyjnych (a przynajmniej żadnych, których dałoby się składać zapasy), więc iteracja głównych mechanizmów ekonomicznych nie jest dla nas niczym nowym ;)


Po beta-testach twórcy skupili się na feedbacku od graczy skupionym na balansie i problemach z prowadzeniem narracji. Stokalski stwierdził, że dostrajanie takich elementów w zasadzie nie ma końca, a jego zespół ma nawet specjalną emotikonę na Slacku na takie okazje. I to właśnie z takich działań oraz badania opinii testerów narodził się nowy surowiec.


Prefabrykaty to nowe elementy konstrukcyjne, stanowiące jedyną drogę do budowania rzeczy w sposób wydajny, gdy młotek przymarza ci do ręki, a wiatry o prędkości 160 km na godzinę rozwalają wszystko na strzępy. (...) Od pewnego momentu rozgrywki trzeba balansować pomiędzy prefabrykatami a produkcją dóbr. Zwiększanie skali też jest pewną opcją, ale to zawsze wiąże się z potrzebą zwiększenia siły roboczej i ogólnego popytu.


Twórca zaznaczył jednocześnie, że prefabrykaty były nawet rozważane w pewnym momencie w pierwszej części Frostpunka. Jednocześnie przypomniał, że cały ten system jest wciąż opracowywany, nic więc nie zostało jeszcze finalnie zaprojektowane.

Więcej o zmianach wprowadzanych do Frostpunka 2 przeczytacie TUTAJ.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów1947

Obserwujących9

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze