1
29.08.2024, 11:00Lektura na 2 minuty
Wideo

Frostpunk 2 będzie oferował wsparcie dla modów

11 bit studios wyjawiło, że w drugim Frostpunku pojawi się bardzo istotna dla graczy funkcja.


Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Już tylko niecały miesiąc dzieli nas od premiery Frostpunka 2, który, przypomnijmy, pierwotnie miał ukazać się jeszcze w te wakacje, ale 11 bit studios zdecydowało się przesunąć debiut produkcji na 20 września. Tymczasem dowiedzieliśmy się właśnie, że gra zaoferuje niezwykle istotną dla fanów funkcję, czyli wsparcie dla modów. Nie wiem, czy w tym przypadku można mówić o podgrzewaniu atmosfery przed premierą, ale niewątpliwie twórcom udało się w ten sposób obudzić spory hype wśród wielu graczy.

Jak przekazali developerzy, wsparcie dla modów będzie działać w grze od razu w momencie jej premiery. Dzięki tej funkcji gracze będą mogli tworzyć własne modele, mapy czy całe scenariusze. Jednocześnie twórcy wyjaśnili, że choć chcieli wprowadzić tę możliwość już w pierwszym Frostpunku, nie pozwalały im na to ograniczenia techniczne silnika. Natomiast dodanie wsparcia dla modów w drugiej odsłonie okazało się możliwe dzięki korzystaniu z Unreal Engine.

Pojawienie się tej funkcji we Frostpunku 2 to dla fanów prawdziwa gratka, w końcu jedną z najczęstszych próśb graczy kierowanych w stronę 11 bit studios było właśnie wprowadzenie narzędzi moderskich. Dodajmy jeszcze, że drugi Frostpunk początkowo pojawi się jedynie na PC, ale w 2025 roku zadebiutuje również na PlayStation 5 i Xboksach Series X/S.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów364

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze