Generowane przez AI odpowiedzi w Google będą zawierać reklamy
Gigant technologiczny chce jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję na rynku poprzez zwiększenie sprzedaży reklam.
W trakcie tegorocznej konferencji Google I/O ogłoszono, że popularna wyszukiwarka w pierwszej kolejności będzie wyświetlała odpowiedzi wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Jak się okazuje, zostaną one wzbogacone o raczej niepożądany element – reklamy.
Za króliki doświadczalne posłużą mieszkańcy Stanów Zjednoczonych i to im w pierwszej kolejności zaczną wyświetlać się materiały promocyjne w stworzonych przez AI odpowiedziach na frazy wpisane w wyszukiwarkę. Rzeczone reklamy mają pojawiać się w dedykowanej im sekcji oznaczonej jako sponsorowana i, tak jak w przypadku standardowych reklam w Google, dobierane będą na podstawie preferencji użytkownika.

Zagrywka ta ma pomóc gigantowi z Mountain View osiągnąć jeszcze większe przychody ze sprzedaży reklam. Jak podaje Reuters, w pierwszym kwartale bieżącego roku (który to zakończył się 31 marca) Google zarobiło z tego tytułu 61,7 miliarda dolarów.
Oprócz tego korporacja postanowiła wprowadzić bazujące na AI narzędzia, które mają pomóc reklamodawcom przedstawić ich produkty w bardziej przekonujący sposób i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Przykładowo: przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą ubrań będą mogły skorzystać z funkcji, która wyświetla daną część garderoby na modelach o różnych typach sylwetki.

Google ogłosiło, że reklamy w generowanych przez AI odpowiedziach wciąż są w fazie testów, a firma ma zamiar wysłuchiwać opinii największych reklamodawców i dostosowywać swoją ofertę do ich potrzeb.
Czytaj dalej
Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.