7
około 18 godzin temuLektura na 2 minuty

Ghost of Yotei ma mieć mniej powtarzalny otwarty świat od Ghost of Tsushima

Twórcy ze studia Sucker Punch obiecują, że podczas eksploracji świata w Ghost of Yotei spotka nas wiele unikatowych zdarzeń.


Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Dwaj dyrektorzy kreatywni ze studia Sucker Punch, Nate Fox i Jason Connell, opowiedzieli o otwartym świecie, który będziemy mogli zwiedzić w Ghost of Yotei. Jak przekazali w wywiadzie dla New York Times, nowa gra studia będzie mieć o wiele ciekawszy i mniej powtarzalny świat od Ghost of Tsushima.


Jednym z wyzwań związanych z tworzeniem gry z otwartym światem jest powtarzalność i robienie ciągle tego samego. Chcieliśmy to zrównoważyć i zaprojektować unikatowe doświadczenia.


Nie da się ukryć, że w przypadku tego typu gier łatwo jest wpaść w pułapkę powtarzalności i na pewno dobrze jest widzieć, iż developerzy są świadomi tego, że na tym polu mają jeszcze sporo miejsca na poprawę. Twórcy poruszyli oprócz tego temat samej fabuły Ghost of Yotei i wyjaśnili, dlaczego zdecydowali się sięgnąć po zupełnie nową postać.


Chcieliśmy stworzyć coś świeżego, ale znajomego i zdecydowaliśmy się wyjść poza historię Jina Sakaia oraz wyspę Tsushima, a zamiast tego skupiliśmy się na idei Ducha. Chcieliśmy zbadać to, co może oznaczać nowy bohater noszący maskę Ducha i odkrywający nową legendę. To doprowadziło nas do Ghost of Yotei: nowej bohaterki, nowej historii i nowego regionu Japonii do zbadania.


Warto też dodać, że twórcy ze studia Sucker Punch wybrali się do Japonii, by dokładnie zapoznać się ze specyfiką miejsc, które zamierzają odwzorować w swojej grze. Nate Fox zwrócił przede wszystkim uwagę na to, jak wielkie wrażenie zrobił na nim park narodowy Shiretoko.


Na terenie parku musisz obejrzeć film opowiadający o niebezpieczeństwach, jakie stwarzają niedźwiedzie. Przebywanie w tym niesamowicie pięknym miejscu z poszarpanymi klifami i wodą, a jednocześnie świadomość obecności niebezpiecznych niedźwiedzi, było elektryzujące. Staramy się przenieść to do gry – to poczucie zagrożenia.


Przypomnijmy, że na razie nie mamy żadnej konkretnej daty wydania nowego dzieła studia Sucker Punch, ale wiemy, że gra ukaże się w 2025 roku i będzie dostępna na PlayStation 5.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów387

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze