Google uruchomi kampanię przeciw dezinformacji w związku z wyborami europejskimi
Gigant technologiczny zapowiedział, że szykuje się do uruchomienia w pięciu krajach członkowskich UE kampanii mającej na celu zwalczenie krążących po sieci fałszywych informacji odnośnie do wyborów.
W dniach 6-9 czerwca 2024 roku odbędą się wybory europejskie, w których to obywatele państw członkowskich Unii Europejskich będą mogli wybrać polityków, którzy zasiądą w Parlamencie Europejskim. Z tej okazji Google ma zamiar przygotować i uruchomić specjalną kampanię przeciw dezinformacji, a jej start na ten moment planowany jest w pięciu państwach.
Google kontra dezinformacja
W gronie państw, w których prowadzona będzie kampania Google, znalazła się również Polska. Oprócz naszej ojczyzny gigant z Mountain View wziął na celownik takie państwa jak Francja, Belgia, Włochy i Niemcy.
Na czym dokładnie będą polegały działania Google wymierzone w fałszywe treści? Wedle zapowiedzi rzeczona kampania przybierze postać serii animowanych reklam wyświetlanych na portalach pokroju TikToka i YouTube'a. Nietrudno więc odnieść wrażenie, że jej grupą docelową są osoby młodsze, które korzystają ze wspomnianych serwisów na co dzień.
Reklamy te mają pełnymi garściami czerpać z technik prebunkingu, czyli prewencyjnego demaskowania nieprawdziwych informacji. Ich celem ma być zwiększenie świadomości odbiorców na temat zmanipulowanych treści i wyjaśnienie, w jaki sposób je rozpoznawać. Co więcej, osoby, które będą miały okazję natknąć się na taką reklamę w serwisie YouTube, zostaną poproszone o wypełnienie krótkiej ankiety, która oceni, czy zdołały się czegokolwiek dowiedzieć po obejrzeniu materiału edukacyjnego.
Pomimo tego, że kampania ma zostać uruchomiona jedynie na obszarze wspomnianych pięciu krajów i potrwa co najmniej miesiąc, treści reklam zostaną przetłumaczone na łącznie 24 języki. Co więcej, Google zapowiedziało, że wyniki działań korporacji na poletku walki z dezinformacją w czasie wyborów europejskich zostaną udostępnione do wglądu jeszcze latem tego roku.
A jeśli jesteście zainteresowani tematem dezinformacji i chcielibyście poszerzyć swoją wiedzę w tym temacie, gorąco zachęcamy do zapoznania się z serią artykułów powstałych w ramach współpracy CD-Action z NASK.
Czytaj dalej
Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.