12
25.08.2022, 14:30Lektura na 3 minuty

Gothic 1 Remake: Wysyp nowych informacji na Gamescomie

Kompozytor Kai Rosenkranz opowiedział o dacie premiery, systemie walki, podobieństwie do oryginalnego Gothica i różnicach między obecną wersją a „playable teaserem”.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Nowe wieści na temat nadchodzącego remake’u pierwszego Gothica. Wczoraj na Gamescomie ujawniono nazwisko kompozytora, którego ścieżka dźwiękowa umili nam grę. Z tej okazji THQ Nordic Barcelona – wydawca, który zamiast Piranha Bytes zleca produkcję – zorganizowało z Kaim Rosenkranzem, bo to o nim mowa, oficjalną sesję pytań i odpowiedzi. Twórca znanego i lubianego soundtracku do wszystkich poprzednich części uchylił rąbka tajemnicy na wiele tematów związanych z odświeżonym Gothikiem.

Do najciekawszych można zdecydowanie zaliczyć wypowiedź o różnicach między „grywalnym teaserem” a obecną wersją remake’u. Okazuje się, że trzy lata temu myślano jeszcze nad interpretacją całości od nowa. Informacja zwrotna od graczy sprawiła jednak, że porzucono ten pomysł i postawiono na nowe podejście: stworzyć dzieło wierne oryginałowi, gdzie zmiany stanowią jedynie wartość dodaną. Co ciekawe, nad wspomnianą wersją demo pracowała jedynie siódemka osób.

Niestety ci, którzy oglądają analizy zwiastunów i gorliwie wyczekują premiery, muszą uzbroić się w cierpliwość. Rosenkranz powiedział wprost, że jeśli porównać gry do ich dokumentacji to... żaden z Gothików nie został w pełni zrealizowany. Aby to się nie powtórzyło, THQ Nordic nie narzuca więc sobie żadnej daty – nawet wewnętrznie. Założenie jest takie, że „nikt nie chce kolejnego niedokończonego Gothica”.

Screenshot z remake'u Gothic 1
Gothic 1 Remake

Nie ma co liczyć na rewolucję w większości systemów. Na przykład magia zostanie przeniesiona z grubsza z oryginału, zgodnie z wyżej wspomnianą polityką wierności. Dodano za to większe zróżnicowanie w uzbrojeniu i wyglądzie grup NPC-ów, aby potyczki były ciekawsze. A, i jeszcze jedno. Nie ma hełmów.

Długość całego soundtracku już obecnie jest podwojona (z 30 minut do ponad godziny), a jak zapowiada Rosenkranz, „to jeszcze nie koniec”.

Dość zabawnie prezentuje się też odpowiedź na pytanie o to, czy osoby ze studia Alkimia należącego do THQ Nordic są fanami Gothica.


Szczerze mówiąc, drużyna jest wymieszana. W zespole znajdują się zagorzali fani Gothica, z którymi prowadzimy dyskusje o najdrobniejszych szczegółach. To świetna zabawa. W każdym dziale znajduje się co najmniej jedna osoba z „gothikowym wykształceniem”. Ale jest też dużo osób, dla których ta seria to nowość (lub grały tylko w trzecią część). W ramach procesu rekrutacyjnego byli torturowani… to znaczy proszeni o zagranie w oryginał.


No to cóż – pozostaje czekać! Przy okazji polecamy lekturę tekstu redakcyjnego kolegi bside’a na temat jego oczekiwań względem nowego remake’u. Felieton znajdziecie TUTAJ.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze