Gothic 2: Dzieje Khorinis. Twórcy ogłaszają zamknięcie projektu
Cóż, nastąpiło to, czego wielu fanów Gothica spodziewało się od dawna. Gigantyczna modyfikacja o tytule Dzieje Khorinis nie ujrzy światła dziennego. Jest wyjaśnienie ze strony zespołu.
Od kilku lat trwały prace nad megamodem do Gothica II: Złotej Edycji. Dzieje Khorinis miały nam dostarczyć olbrzymią, dwuczęściową przygodę z atrakcjami w postaci całkowicie nowej lokacji, wyspy Vaduz, a także profesjonalnego aktorskiego dubbingu.
Na początku 2021 roku ekipa Dziejów Khorinis opublikowała obszerne nagranie, pokazujące imponujące postępy:
Czas jednak mijał, a powyższy film okazał się ostatnią aktualizacją dotyczącą całego projektu. Od tego czasu głośno o modzie do Gothica II zrobiło się tylko raz, w maju 2023 roku, gdy pokazano rzekomą rozmowę jednego z twórców z chętną do testów dziewczyną, a także doszło do wycieku plików z modem. Osoby, które pobrały dane i uruchomiły roboczy build Dziejów Khorinis, żaliły się, że projekt wyglądał na daleki od ukończenia.
Twórcy zabrali głos i pisali m.in., że "projekt modyfikacji Dzieje Khorinis jest nadal tworzony i będzie tworzony, dopóki nie zostanie wydany w pełnoprawnej grywalnej wersji" oraz że "sama sytuacja wzmocniła zespół jak nigdy".
Tymczasem po trzech miesiącach ekipa informuje o anulowaniu projektu, a jako główny powód wskazuje kwestie dotyczące nagranych już wiele lat temu kwestii dialogowych:
Podstawową przyczyną o zaprzestaniu prac jest brak komunikacji z byłym głównym koordynatorem projektu, który zajmował się między innymi przygotowaniem dubbingu. Nie otrzymaliśmy w 100% pewnej odpowiedzi czy dubbing zostanie nagrany, więc założyliśmy, że nie można na to liczyć. Również niejasna jest sprawa niewielkich ilości nagrań "nestorów", którzy już odeszli. Dzieje Khorinis bez obiecanego "oryginalnego" dubbingu nie mają sensu.
Zespół przeprasza również za "prowadzenie nadmuchanego PR, które rozbudziło w graczach nadzieję na ambitny projekt z gwiazdorską obsadą":
Wiele projektów modyfikacji do Gothica upadło z powodu braku motywacji i tutaj jest podobnie, lecz chcemy, aby było dla Was jasne to, że brak motywacji wyniknął ze złego zarządzania, którego nikt nie ma już siły naprawiać. PRZEPRASZAMY wszystkich fanów oczekujących na modyfikację, ślących nam dobre czy gorzkie, ale konstruktywne słowo oraz wszystkich wspierających finansowo na kanale Youtube.
Co będzie dalej ze stworzonymi już lokacjami, budynkami, postaciami oraz wspomnianym wyżej dubbingiem? Tego na ten moment nie wiadomo. Ekipa od Dziejów Khorinis mówi "idziemy w swoją stronę", więc nie zdziwiłbym się, gdyby kilku twórców skrzyknęło się i zaczęło kombinować nad innym projektem.
Gothic II: Dzieje Khorinis – czym miało być?
Twórcy informowali, że Dzieje Khorinis to rozszerzenie do gry Gothic II: Złota Edycja, wprowadzające całkowicie nową historię. Fabuła miała być osadzona na ponad 10 lat przed wydarzeniami z pierwszej oraz drugiej części sagi. Do tego planowano aż dwie części moda – pierwsza, Dzieje Khorinis, miała dziać się na wspomnianej na początku nowej wyspie Vaduz, natomiast Dzieje Khorinis II przeniosłyby akcję na znaną dobrze wyspę Khorinis.
zdjęć
Oczywiście największą atrakcję miała stanowić nowa lokacja, którą ekipa DK opisuje jako "ważny ośrodek handlowy, wydobywczy oraz rolniczy. Na Vaduz znajdziemy miasto stanowiące bramę do reszty wyspy, farmy, kopalnie, gospody, rywalizujące gildie kupieckie, klasztor Adanosa i wiele innych miejsc oczekujących na odkrycie".
Fabularnie zaś opisano Dzieje Khorinis następująco:
W grze będziemy mieli okazję wcielić się w Larsa, którego życie drastycznie zmienia się za sprawą tajemniczej intrygi. Gracz będzie miał możliwość dołączenia do jednej z wpływowych frakcji – strażników miejskich lub najemników na usługach gildii kupieckiej - przy czym niejednokrotnie będzie decydował o losie swoim i swoich wrogów. Podczas rozgrywki spotkamy wiele postaci z uniwersum Gothica i poznamy ich historię jeszcze sprzed czasów powstania bariery.
Druga część przygód Larsa będzie bezpośrednią kontynuacją części pierwszej, podczas której pojawi się możliwość podróży na Khorinis – wyspy dobrze znanej każdemu fanowi sagi Gothic (ukazanej w okresie jej świetności).
Autorzy niedokończonego moda zapewniali też, że Dzieje Khorinis będą zgodne ze światem i wydarzeniami znanymi z oryginalnej serii oraz że mod zostanie wykonany z "niespotykaną dbałością o szczegóły". Powyższe i poniższe screeny zdecydowanie na to wskazują. (Dodatkowe informacje znajdziecie na stronie projektu).
zdjęć
Cóż, mogę z tego miejsca życzyć tylko powodzenia w kolejnych projektach i ufać, że doczekamy się jeszcze moda na miarę Kronik Myrtany.
zdjęć
Czytaj dalej
Jestem szefem działów online w CD-Action. O gierkach piszę od 20 lat od gazetki szkolnej i fansite'ów, przez Playa, Komputer Świat Gry, Gamezillę, Gamikaze, Rzeczpospolitą, Gazeta.pl, Pixel, gry.wp.pl, po bycie redaktorem naczelnym Polygamii. Poza grami pielęgnuję kolekcję kilku tysięcy CD, winyli i kaset, piszę recenzje do magazynu Jazz Forum i prowadzę muzycznego peja The Seventies.