Dzieje Khorinis: Wiemy, co z plikami. Chciano nawet odkupić dubbing
Gothic 2: Dzieje Khorinis anulowano. Redakcja CD-Action zapytała twórców o dalszy los plików, prawa do dubbingu oraz plany poszczególnych członków na przyszłość.
Kilka dni temu środowisko graczy Gothica obiegła wiadomość, że przerwano prace nad megamodem Dzieje Khorinis. Powstawał on wiele lat i ma za sobą bogatą historię, którą streszcza bside w zalinkowanym newsie. Zaangażowano m.in. nestorów – uznanych oraz doświadczonych aktorów, którzy zapisali się złotymi zgłoskami w historii dubbingu.
Z racji rozmiarów projektu jego anulowanie zrodziło sporo pytań ze strony społeczności. Postanowiliśmy więc wystosować prośbę o oficjalny komentarz w trzech kwestiach (żadna nie dotyczy bezpośrednio powrotu do prac nad modyfikacją, ponieważ to zostało jasno wyrażone). Poniżej publikujemy treść otrzymanych odpowiedzi.
Dubbing
Twórcy Dziejów Khorinis wspominali w publicznym oświadczeniu, że jednym z problemów była komunikacja ws. dubbingu. Wyrazili jednak nadzieję, „że właściciel praw autorskich będzie w stanie pozytywnie je wykorzystać”. O kim mowa?
Prawa autorskie do dubbingu nestorów mają aktualnie co najmniej 3 osoby [z zespołu – dop. red.] poza Darkiem [inicjator projektu – dop. red] (...)
Zespół nie zdecydował się podać ich personaliów. Nie planuje także przekazywać nagrań komukolwiek nieznanemu. Co ciekawe, padały także oferty... kupna plików, na co również nie będzie zgody. Na chwilę obecną twórcy nie mają pewności co do tego, czy utrwalone w ten sposób kwestie dialogowe zostaną użyte w przyszłości do innych celów.

Pliki i dokumentacja
Entuzjaści archiwizacji na wieść o zamknięciu projektu zapewne zadrżeli. Wszak to lata historii moddingu, która potencjalnie może trafić do kosza. Zadaliśmy więc także pytanie o dalsze losy dokumentacji (z wyłączeniem ww. dubbingu).
Otóż część z niej nie będzie mogła zostać wykorzystana, ale reszta zostanie zachowana na poczet przyszłych działań. Mowa tu zwłaszcza o „autorskiej, uniwersalnej zawartości” powstałej w ostatnich miesiącach.

Dalsze losy członków ekipy
Gothic 2: Dzieje Khorinis co prawda anulowano, ale zespół składa się przecież z wielu osób, które mają wielkie doświadczenie w przerabianiu Gothica. Czy planują pozostać „w branży” jako jednostki? Oto czego się dowiedzieliśmy:
Członkowie ekipy chcą stworzyć coś, co nie będzie obciążone taką presją ze strony community ani byłych założeń projektu.
Jak podsumowuje osoba, która odpisała nam w imieniu zespołu Dziejów Khorinis, „projekt sam sobie nawarzył piwa. Teraz musi je wypić”.
Czytaj dalej
Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.