Gothic Remake ma swój podcast. Jest bardzo klimatyczny
Prawdziwa gratka dla fanów Gothica, którzy chcą posłuchać czegoś więcej m.in. o tworzeniu odnowionej wersji.
Gothic Remake, czyli gra tworzona przez Alkimia Interactive, doczekała się własnego podcastu. W pierwszym odcinku możemy posłuchać, jak Reinhard Pollice oraz Kai Rosenkranz wprowadzają za kulisy tworzenia odnowionej wersji Gothica. Na początku wita nas bardzo klimatyczna muzyka, a później twórcy odgrywają scenkę, która nawiązuje do pierwszych chwil bezimiennego skazańca w Górniczej Dolinie.
Gdybym miał się do czegokolwiek przyczepić, to wspomniałbym jedynie o tym, że wypowiedzi z podcastu czasem brzmią odczuwalnie sztywno, jakby były ewidentnie czytane z kartki i nikt nawet nie próbuje tego ukrywać. Sama inicjatywa jest oczywiście pozytywna, a w materiale można usłyszeć m.in. o tym, że Gothic Remake to próba bardzo wiernego odtworzenia oryginału. Zobaczymy m.in. tych samych bohaterów i poznamy taką samą historię, lecz do gry trafi także garść zupełnie nowych rzeczy. W podcaście podkreślono, że świeże pomysły oczywiście mogą być dodane bez zmieniania oryginału.
Reinhard Pollice i Kai Rosenkranz wspominają również o swoich początkach w Piranha Bytes. Przy okazji zahaczają także o to, co ich zdaniem stanowi najważniejsze cechy Gothica, co jest duszą tej gry. Słyszymy zatem, że ogromne znaczenie ma charakter lokacji, do której trafiamy, bo Gothic wrzuca do mrocznego miejsca, w którym jest sporo przemocy i bezwzględności.
Niezwykle ważny jest także żywy świat, który nie stanowi zaledwie słabo wykonanej makiety. Wszystkie istoty żyjące w Górniczej Dolinie muszą odpowiednio reagować na poczynania gracza, co w oryginalnym Gothicu było na wysokim poziomie, dlatego remake mógłby to dopracować nawet bardziej.

Co jeszcze stanowi duszę Gothica? Rozpoczynanie przygody jako mało istotna postać, która raczej nie jest wybrańcem i życie jej nie rozpieszcza, więc ma ciągle pod górkę. Gothic jest grą, która ukazuje podróż od zera do bohatera i to zawsze miało spore znaczenie. Gracze z reguły mogli tu odczuć swoje postępy i nie chodzi tylko o zadawanie większych obrażeń, ale również o takie smaczki, jak np. inny sposób trzymania broni, gdy przybędzie trochę doświadczenia i obycia.
Na koniec warto przypomnieć o newsie Delightera, w którym można dowiedzieć się czegoś więcej na temat moda Gothic Coop.
Czytaj dalej
Gry to moja pasja i zawsze w coś pogrywam, choć często jestem w tyle z najnowszymi premierami. W pewnym momencie pokochałem roguelite'y, ale przydałby się większy skill. Jeśli trafia mi się taka okazja, wtedy staram się również pisać o grach.