Gothic Remake: Pierwsze fragmenty gameplayu i prezentacja systemu walki
Alkimia w końcu zaprezentowała fragmenty gameplayu z nadchodzącego remake’u Gothica.
Na tegorocznym THQ Nordic Showcase po raz pierwszy obejrzeliśmy fragmenty rozgrywki z zapowiadanego na ten rok remake’u Gothica. Do tej pory gracze byli nieco przygaszeni poprzez prezentację kolejnych zdjęć czy zdecydowanie za drogą edycję kolekcjonerską, jednak nareszcie, po długich oczekiwaniach, dostaliśmy to, na co tak długo czekaliśmy.
Jeżeli znacie oryginał, to od strony fabularnej nie znajdziecie tutaj oczywiście żadnego twistu. Na zdecydowanie większą uwagę zasługuje prezentacja każdego z obozów, począwszy od tego rządzonego żelazną ręką Gomeza aż po „tych świrów z sekty”.
Narrator wspomina, że twórcy skupili się na czterech najważniejszych filarach Gothica, czyli eksploracji, fabule, symulacji żyjącego świata oraz walce. Mieszkańcy Górniczej Doliny mają, tak jak w oryginale, mieć swój plan dnia, a stwory funkcjonować naturalnym rytmem. Wszystko wobec zasady, którą słyszeliśmy wielokrotnie od ekipy Piranha Bytes: gracz ma odczuwać, że nie jest do niczego potrzebny i że bez Bezimiennego egzystencja skazańców i zamkniętych w barierze orków toczyłaby się nadal swoim tempem.

Zobaczyliśmy również, jak wygląda system dialogowy zaprezentowany na przykładzie polującego na ścierwojady Draksa (który w oryginale za butelkę piwa udziela nam porad co do myślistwa). Przy okazji dostrzegliśmy truchło Neka przy jaskini kretoszczurów. Może w końcu dowiemy się, czy to na pewno te pozbawione futra stwory zagryzły strażnika?
Przedstawiony przez Alkimię system walki wygląda tak samo drewnianie jak w oryginale, ale twórcy obiecują satysfakcjonujący progres oraz skupienie się na taktycznych aspektach starć. Zobaczyliśmy uderzenia bronią białą, strzelanie z łuku oraz rzucanie zaklęć.

W remake’u mamy mieć możliwość zapoznania się z nowymi zadaniami oraz rozszerzeniami tych, które znamy z wersji z 2001 roku. Według developerów usprawniono również system craftingu, a UI ma być minimalistyczne, aby nie zniszczyć poczucia immersji.
Niestety dalej nie znamy dokładnej daty premiery. Wiemy natomiast, że grywalne demo ma pojawić się na Gamescomie.
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl