około 9 godzin temuLektura na 3 minuty
Wideo

Gothic zostanie przeniesiony do Twierdzy: Krzyżowiec! Świetnie wyglądający mod został zaprezentowany w pełnej okazałości

Tym razem to my zadecydujemy o tym, kto dostanie się do zamku.

Jeśli zastanawialiście się, jak grałoby się w strategię osadzoną w uniwersum Gothica, to Inicjatywa Fundacji Ryżowego Księcia przychodzi wam z pomocą. Zaprezentowano nam bowiem moda, dzięki któremu będziemy mogli poczuć się, jak prawdziwy władca kolonii lub gubernator Khorinis. Modyfikacja przenosi świat Gothica do znanej i kochanej Twierdzy: Krzyżowiec, mocno zmieniając to, jak wyglądają jednostki, budynki czy inne elementy gry. Pierwszy raz o tym projekcie mogliście usłyszeć na CD-Action MeetUpie z lutego, a o modyfikacji pisał też później Chrzuszczu.

Z materiału opublikowanego na kanale Historie Prosto z Khorinis wynika, że mamy tu do czynienia z naprawdę solidnie zrealizowanym i dużym modem. Zaoferuje on bowiem aż cztery kampanie, a każda z nich pozwoli nam wcielić się w inną frakcję znaną z Gothica. Dostaniemy więc możliwość rozegrania kampanii Starego Obozu skupiającej się na historii największego osiedla w kolonii. Będziemy też mogli przejąć kontrolę nad Nowym Obozem i zobaczyć, jak kierowana przez magów wody społeczność przekształciła się w najemników z farmy Onara. Oprócz tego poprowadzimy też Obóz Bractwa Śniącego do chwały i wspomożemy miasto Khorinis w wysiłkach mających na celu zabezpieczenie mieszkańców przed atakami bandytów.

Każda z tych historii ma zostać nieco podrasowana względem tego, co znamy z dwóch części Gothica, tak więc możemy tu też liczyć na ciekawe alternatywne opowieści. Poszczególne misje urozmaicą nam różnego rodzaju stwory, które zastępują zwierzęta znane z Twierdzy: Krzyżowiec. Lwy to teraz działające w stadzie zębacze, które poprzeszkadzają nam w osiągnięciu celu misji. Zjadające uprawy zające zostały natomiast zastąpione – tak, zgadliście – polnymi bestiami, które jak wiemy, bardzo uprzykrzały życie farmerów na wyspie Khorinis. Z kolei arabskie jednostki rzucającego ogniem zostały, jak można się domyślić, zmienione w magów. Trochę zaczyna to więc przypominać Twierdzę: Legendy.

4
zdjęć

Ale jednostki, potwory i kampanie to wcale nie wszystko. Oryginalni lordowie z Twierdzy: Krzyżowiec także zostali zastąpieni różnymi postaciami ze świata Gothica. I oczywiście, że kochany przez wszystkich Szczur został zamieniony we Wrzoda (jakkolwiek dziwnie to nie brzmi), który będzie zalewał nas falami kopaczy próbujących jak najszybciej zniszczyć nasze umocnienia. Ogółem przywódców sterowanych przez AI jest 16, a wśród nich znajdziemy m.in. także Gomeza, Saturasa, Pyrokara, Lee, Lorda Hagena czy nawet samego Bezimiennego. Każdy z nich, jak można się domyślić, będzie miał inny charakter, który zostanie odzwierciedlony w działaniach na mapie i polu bitwy.

Jakby tego wszystkiego było mało, twórcy moda pracują także nad dubbingiem do kampanii, choć na razie pozostaje on owiany tajemnicą. Modyfikacja jest już niemal ukończona i będziecie mogli w nią zagrać na tegorocznym CD-Action Expo. Przypomnijmy, że impreza odbędzie się na łódzkiej Atlas Arenie i potrwa od 6 do 7 września, a bilety są już dostępne. Gothicowej modyfikacji do Twierdzy: Krzyżowiec szukajcie w Wiosce Gothica.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów770

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze