Za nami CD-Action MeetUp: edycja Gothic. Oto jak bawiliśmy się ze wspaniałą społecznością tej gry
Oprócz towarzyskiego spotkania moderzy i twórcy filmów prezentowali swoje nadchodzące projekty.
Powiedzieć, że sporo działo się wśród gothicowej społeczności w trakcie MeetUpu, to jak nic nie powiedzieć. Zapraszam was więc do podsumowania najważniejszych wydarzeń oraz wieści z prezentacji przygotowanych przez moderów. Pragnę przypomnieć, że już za miesiąc (tj. 1 marca) odbędzie się kolejny CD-Action MeetUp, jednak tym razem jego motywem przewodnim będzie seria Heroes Of Might and Magic, a główną atrakcją – spotkanie z twórcami nadchodzącego Heroes: Olden Era.
Słuchajcie, słuchajcie...
Ponownie (po grudniowym spotkaniu z akcjonariuszami i czytelnikami CD-Action) spotkaliśmy się w warszawskim klubie H.4.0.S., który zapewnił nam świetną przestrzeń i do grania, i do prezentacji, i do zwyczajnych pogaduch. Na miejscu nie zabrakło oczywiście sklepiku z naszymi magazynami i książkami.
Organizatorzy, a więc nie tylko redakcja, ale przede wszystkim autorzy modów i ekipa kanału Doktor Borginson, zaczęli się schodzić już od 11:00. Oficjalne otwarcie miało nastąpić godzinę później, ale co bardziej niecierpliwi fani weszli do środka już kwadrans wcześniej :). Na pierwszych uczestników już chwilę później czekało 10 komputerów z demonstracyjną wersją moda do Gothica 2 – Złote Wrota: Serce Bogini. To pierwszy raz, kiedy tworząca go ekipa udostępniła grywalną wersję innym osobom.
zdjęć
Oficjalna część zaczęła się o 14, a zainaugurował ją Barnaba Siegel. Okazało się, że wstępny plan prezentacji zdążył się powiększyć o jeden niezapowiedziany wcześniej projekt. I oto, co czekało na uczestników CD-Action MeetUp.
Historia Neka
Silver Ore Team od jakiegoś czasu pracuje nad modem opowiadającym o poczciwym strażniku ze Starego Obozu, którego truchło wraz z naszyjnikiem większość z nas znajdowała na początku ogrywania Gothica 1. Co do losów Neka, powstało wiele teorii spiskowych i mało kto na tym etapie wierzy, iż strażnik z pełnym uzbrojeniem został zamordowany przez kretoszczury, z jakimi to niewyszkolony Bezimienny radzi sobie już na samym początku przygody w Górniczej Dolinie.
O samym modzie trochę informacji już mieliśmy, ale w trakcie MeetUpu twórcy oczywiście podzielili się całkiem nowymi newsami. Uchylili rąbka tajemnicy m.in. na temat systemu plotek, dzięki któremu gracz będzie mógł dowiedzieć się o wydarzeniach, mających miejsce w Kolonii, jednocześnie inicjując nowe zadania poboczne. Z innych informacji – Nek nie będzie kolejnym Bezimiennym, a my jako gracze zaangażujemy się w codzienne obowiązki Starego Obozu, takie jak m.in. dostawy rudy. Silver Ore Team zapowiada ponad 100 angażujących zadań, 5 rozdziałów gry oraz polski dubbing (bez pomocy AI).
Co więcej, mapa jest vobowana (chodzi o umiejscowienie obiektów w lokacjach) od zera, a stary krajobraz Górniczej Doliny został wzbogacony o nowe obiekty. Na tym etapie moderzy mówią o 50% ukończenia całej mapy Kolonii Karnej. Poniżej możecie obejrzeć screeny z projektu.
zdjęć
Jeżeli planujecie pośmiać się z domysłów na temat zakończenia gry, to nic bardziej mylnego. Silver Ore Team przygotowuje coś nieoczywistego, chociaż nie chcą zdradzać szczegółów (próbowałem!).
Złote Wrota 2: Serce Bogini
W zeszłym roku twórcy moda Złote Wrota świętowali 10. rocznicę premiery, a na imprezie CD-Action MeetUp fani mieli okazję zobaczyć kolejne efekty prac nad kontynuacją. Z prezentacji ekipy dowiedzieliśmy się, iż świat w Złotych Wrotach 2 jest zaprojektowany od zera, a gracz będzie przemierzać wyspę Samoa, która jest częścią Królestwa Elei. Oczywiście wszystko dopasowano do uniwersum Gothica, dzięki czemu nie poczujemy się obco w tamtejszych lasach, bagnach lub w portowym miasteczku.
zdjęć
Każda lokacja ma oryginalną ścieżkę dźwiękową, a według podań na wyspach Samoa doszło do dramatycznych wydarzeń związanych z krwawym kultem bogini Hatiret. Gracz ma również napotykać się na pozostałości po dawnych mieszkańcach tych krain, czyli hasyjczyków zgładzonych ponad 100 lat przed wydarzeniami ze Złotych Wrót 2.
Moderzy obiecują około 30 godzin rozgrywki, a także 70 nieliniowych questów, w których wybory będą miały swoje konsekwencje w świecie przedstawionym. Co ciekawe, nasz bohater (czyli zwykły myśliwy szukający informacji o swoim pochodzeniu) dowie się o dalszych losach Bezimiennego i wpływ protagonisty Gothiców na Królestwo Elei. Mogliśmy usłyszeć również próbki polskiego dubbingu.
Sporą uwagę przywiązano również do walki, a w szczególności do starć z bossami. Każda zawiera nowe efekty wizualne oraz unikalne zachowania przeciwników. Dla fanów rozlewania krwi przygotowano również arenę, a na niej – a jakże! – wszystkie chwyty są dozwolone, a przeciwnicy nie zawahają się użyć sztuczek, aby pokonać gracza.
Serial animowany w uniwersum Gothica – „Sons of Jharkendar”
Nieoczekiwanie na naszym wydarzeniu zjawiła się ekipa, która zszokowała sporą część gothicowej społeczności. Okazuje się, że od jakiegoś czasu trwają prace nad animowanym serialem w uniwersum Bezimiennego, skupione przede wszystkim na Jarkendarze z Nocy Kruka, dodatku do Gothica 2 – a konkretnie na czasach świetności tego regionu.
Serial skupi się na rosnących w Jarkendarze napięciach społecznych, wynikających z odkrycia plemienia zamieszkującego region bogaty w magiczną rudę. Miejsce akcji „Sons of Jharkendar” to wyspa Karynis, a fabuła toczy się na około 1000 lat przed wydarzeniami z pierwszej części gry i 13 lat po wojnie Jarkendarczyków z orkami.
zdjęć
Tak jak w przypadku Złotych Wrót 2, zaprezentowano fragmenty audio pierwszego odcinka, wraz z towarzyszącymi głosom bohaterów dźwiękami otoczenia. W tle usłyszycie również autorski soundtrack Adama Dzieżyka, mającego na koncie kompozycje do różnych gier indie i fanowskich projektów.
Ryżowy Książe
Jak to w większości spotkań z Gothiciem w tle bywa, w trakcie MeetUpu zorganizowano towarzyskie rozgrywki w karciankę osadzoną w uniwersum Piranha Bytes, czyli Ryżowego Księcia. Ta wzorowana na Gwincie gra to wciągający fanowski projekt, do którego może dołączyć każdy zainteresowany. Co więcej, organizowane są oficjalne turnieje, gdzie do zdobycia są unikatowe karty. Miałem okazję potrzymać przez chwilę Holochrząszcza (ten zarezerwowany jest dla zwycięzców turnieju) i od razu po powrocie do domu zacząłem czytać turniejowy regulamin.
Talie podzielono na 8 frakcji – Khorinis, Potwory, Najemników, Klasztor, Orków, Bandytów, Nieumarłych oraz karty neutralne (to właśnie tam znajduje się Bezimienny). Jeżeli macie ciągoty do karcianek i jesteście fanami Gothica, to serdecznie zachęcam. Afterparty spędziłem głównie na przyglądaniu się rozgrywce i nie mogę doczekać się prób i błędów przy składaniu własnej (oby zwycięskiej) talii.
Psst, autorzy Ryżowego Księcia zdradzili mi, że w przyszłości mogą pojawić się DLC do podstawowej wersji, także miejcie na nich oko.
Veritas RP
Społeczny projekt, mający być w założeniu MMO w świecie i na silniku Gothica, coraz bardziej się rozrasta, a fani od dawna wyczekują możliwości zagłębienia się wraz ze znajomymi w multiplayerowe gothicowe przygody. Szerzej opisywaliśmy go w tym tekście.
W trakcie prezentacji twórcy zapewniali, że zależy im przede wszystkim na postawieniu jednego ograniczenia – własnej wyobraźni. Gracze mogą wcielić się w kowala, jeżeli wolą żyć w spokoju lub wartownika z Gwardii Koronnej, jeżeli lubują się w słodkim smaku adrenaliny. Możliwości ma być sporo, dlatego wciąż czekamy na dalsze informacje dotyczące multiplayera na platformie Gothic Online.
„Opowieść Strażnika”
Doktor Borginson dał się już poznać fanom za sprawą swojego krótkometrażowego filmu „Opowieść Kopacza”. W trakcie MeetUpu odbył się pokaz przedpremierowy jego kolejnego dzieła, czyli „Opowieści Strażnika”. Nie wdając się w szczegóły, dodam jedynie, że był świetny, a wy już 8 lutego będziecie mogli go sami obejrzeć na YouTubie. W filmie możemy usłyszeć Jarosława Boberka oraz Mirosława Zbrojewicza w roli narratorów. Warto również wspomnieć o członkach Larp Gothic, którzy wcielają się w postacie z Górniczej Doliny.
Jeżeli głód Gothica jest w was nadal silny (i nie zaspokaja go potrawka z chrząszcza a’la Snaf), to pamiętajcie, że na wrześniowym CD-Action Expo 2025 pojawi się Wioska Gothica. Jeżeli chcecie zobaczyć, jak to wyglądało rok temu, to zapraszamy do szerszego spojrzenia na tę atrakcję oczami Doktora Borginsona, który przeprowadził wówczas relację z wydarzenia.
Ze swojej strony zapewniamy, że będziemy intensywnie pracować nad organizacją kolejnego MeetUpa dla fanów Gothica w innym mieście.
Sam krążyłem wśród pasjonatów i moderów Gothica, zbierając kontakty, dzięki czemu w najbliższym czasie na cdaction.pl będziecie mogli poczytać szersze reportaże o powstawaniu poszczególnych modyfikacji. Jak to mówią – stay tuned!