2
27.01.2025, 14:00Lektura na 2 minuty

Gra-usługa w świecie Warhammera skasowana po 3 latach pracy. Powodem obcięcie dofinansowania

Studio Thought Pennies zostało zamknięte przed ukończeniem gry.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Informacja, którą będę tutaj opisywać, została napisana 2 miesiące temu, jednak dopiero teraz gamingowe portale zwróciły na to uwagę (dzięki PC Gamerze!). Sam nie lubuję się w lurkowaniu po LinkedInie, ale gdyby nie ktoś, kto lubi, w całkowite zapomnienie udałby się post Daniela Ericksona o skasowaniu projektu studia Thought Pennies. 

Okazuje się, że to niewielkie studio pracowało nad grą-usługą w świecie Warhammera na Unreal Enginie 5. Jak zauważa PC Gamer we wspomnianym artykule, analizując poszczególne wpisy developerów można dojść do wniosku, że produkcja miała być osadzona albo w Warhammerze Fantasy, albo w Age of Sigmar. Co więcej, mówimy tu najprawdopodobniej o erpegu z perspektywy trzeciej osoby, w którym najistotniejszą kwestią miała być kooperacja między graczami. 

Jak czytamy we wpisie założyciela Thought Pennies, powodem skasowania gry po trzech latach pracy miało być obcięcie funduszy przez głównego inwestora, mimo braku opóźnień w osiąganiu kolejnych milestone’ów i dobrych relacji partnerskich. I nie, tym inwestorem najprawdopodobniej nie było Games Workshop. Był to pewnie w miarę znany wydawca, płacący za licencję Warhammera, jednak mógł przestraszyć się tak licznego w świecie gierkowa kasowania kolejnych produkcji live-service. 

Może prędzej czy później dowiemy się, jak miał ten tytuł wyglądać. W końcu często zdarza się, że po latach do sieci wyciekają buildy niewydanych produkcji, tak jak miało to miejsce w przypadku skasowanej gry o Iron Manie z 2003 roku, nad którą pracowało studio GenePool Software.  

Tak samo w zeszłym roku dowiedzieliśmy się o grze z Batmanem w roli głównej, w której mogliśmy zobaczyć system Nemesis jeszcze przed wydaniem Shadow of Mordor, bo tak, to właśnie Monolith Productions odpowiadało za ten gackowy tytuł. No, to może tego Warhammera też przyjdzie nam zobaczyć za jakieś… 10 lat? 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów937

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze