około 4 godziny temuLektura na 2 minuty

Gracze znaleźli boty w Battlefieldzie 6. Twórcy tłumaczą, czemu je tam umieścili

Choć na pierwszy rzut oka wydaje się to dziwne, to twórcy Battlefielda 6 mają dobry powód, by skorzystać z botów.

Zapowiadana w poprzednim tygodniu beta Battlefielda 6 rozpoczęła się i od wczoraj na polach bitwy spotkały się osoby, które zdobyły kod do gry w trakcie streamów na Twitchu lub już wcześniej testowały produkcję w ramach Battlefield Labs. Już teraz Electronic Arts nie może narzekać na brak graczy, bowiem w szczytowym momencie rywalizowało ze sobą aż 334 tys. osób (via SteamDB). Ponadto od 9 do 10 sierpnia beta będzie otwarta dla wszystkich i wtedy z pewnością będzie ich jeszcze więcej, tymczasem twórcy zdecydowali się skorzystać z… pomocy botów.

Niektórzy gracze zauważyli obecność botów w swoich drużynach, co wywołało zdziwienie, na co EA odpowiedziało w mediach społecznościowych. Wprowadzono je w ramach Training Grounds mających na celu zaznajomienie z grą i jej podstawowymi mechanizmami, by następnie przygotowanym przejść do faktycznych meczów. Stąd też 15-osobowe lobby niekiedy zapełnianie jest kompanami kierowanymi przez AI, którzy „oferują bardziej płynne doświadczenie niż pełne lobby”. Jednocześnie nie będzie możliwym zagrywanie się na Training Grounds w nieskończoność, bowiem tryb nie będzie dostępny w momencie uzyskania 15. poziomu.

EA pisało już o tym na swojej stronie w specjalnym wpisie podsumowującym wszystko, co trzeba wiedzieć o becie, niemniej raczej mało kto w ogóle wiedział, że taki wpis powstał. Co więcej, w trakcie specjalnego wydarzenia poświęconemu Battlefieldowi 6 w Hong Kongu twórcy potwierdzili, że już po premierze gra będzie przydzielała boty na mniej zaludnionych serwerach, by zapełnić lobby, w których brakowałoby prawdziwych zawodników (via VGC).

Chwilę przed rozpoczęciem bety wybuchła mikroafera odnośnie do potrzeby grzebania w swoim komputerze przed uruchomieniem Battlefielda 6, lecz jak widać po wspomnianych wcześniej liczbach graczy, nie wpłynęło to istotnie na poziom zapełnienia serwerów gry. Tym samym „szóstka” już przed swoją właściwą premierą trzykrotnie przebiła wyniki grających jednocześnie osób Battlefielda 2042, przynajmniej patrząc na Steama i SteamDB.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów505

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze