rek

GTA 6 zadziała w 60 fps-ach na konsolach? Rockstar współpracuje ponoć z inżynierami Sony nad optymalizacją gry

GTA 6 zadziała w 60 fps-ach na konsolach? Rockstar współpracuje ponoć z inżynierami Sony nad optymalizacją gry
Adam "Adamus" Kołodziejczyk
Kolejna porcja przecieków na temat GTA dostarcza nam informacji dotyczących wydajności produkcji.

Po drugim trailerze GTA 6 plotki na temat nadchodzącego dzieła Rockstara nabierają tempa. Ostatnio dowiedzieliśmy się, że w grze prawdopodobnie będą na nas czekać setki sklepów do obrabowania, a Vice City zwiedzimy razem z Jasonem i Lucią, którzy będą mogli wspólnie ze sobą podróżować po otwartym świecie. Ciekawą sprawą są też przewidywania firmy Konvoy, która uważa, że GTA 6 może wygenerować nawet 7,6 miliarda dolarów przychodów w ciągu zaledwie 60 dni. I choć jest to absurdalnie wielka kwota, to w przypadku produkcji Rockstara taki rozwój wydarzeń chyba nie byłby aż tak szokujący.

Paradoksalnie większym zaskoczeniem mogłoby być 60 klatek w dziele Rockstara na konsoli. Po pokazaniu drugiego trailera GTA 6 i screenów z gry wiele osób zadaje sobie pytanie, jak tak obłędnie wyglądająca produkcja nafaszerowana niezliczoną ilością zawartości, może płynnie działać na konsolach. Tymczasem według insidera o pseudonimie Detective Seeds, Sony obecnie pomaga Rockstarowi w osiągnięciu 60 fps-ów w GTA 6 na PS5 Pro.

https://twitter.com/DetectiveSeeds/status/1946435104965906834

GTA 6 osiągało i nadal osiąga 60 klatek na sekundę, będąc optymalizowane pod PS5 Pro na wielu ustawieniach graficznych. Inżynierowie PlayStation pomagają w optymalizacji, ze względu na wdrażanie i wprowadzanie na rynek nowej technologii z planowaną datą premiery na maj 2026 roku […]. Na chwilę obecną 60 klatek na sekundę jest osiągane tylko na konsoli PS5 Pro (oczywiście może się to zmienić przed premierą).

Tak jak wyjaśnia insider, na ten moment 60 klatek dotyczy tylko PlayStation 5 Pro, ale nie oznacza to, że taka optymalizacja nie zostanie osiągnięta także na innych konsolach. Można więc powiedzieć, że coś łączy Rockstara z CD Projektem Red. W końcu polscy developerzy stwierdzili niedawno, że również celują w 60 fps-ów na konsolach odnośnie do Wiedźmina 4.

Jest jednak jeszcze jedna ciekawa kwestia, którą poruszył Detective Seeds. Otóż według niego Sony pomaga nie tylko przy GTA 6, ale także innych tajemniczych projektach Rockstara.

Pomagają również (inżynierowie Sony – dop. red.] przy paru innych tytułach Rockstara, które ukażą się w niedalekiej przyszłości (przed aktualizacją PS5 Pro w 2026 roku).

Być może insider miał tutaj na myśli next-genową aktualizację Red Dead Redemption 2, która ponoć może zostać wydana do końca marca przyszłego roku. Być może więcej o tych Rockstarowych rewelacjach dowiemy się na nadchodzącym Gamescomie.

2 odpowiedzi do “GTA 6 zadziała w 60 fps-ach na konsolach? Rockstar współpracuje ponoć z inżynierami Sony nad optymalizacją gry”

  1. Poszukiwacz 20 lipca 2025 o 14:34

    Nie ma czegoś takiego jak wymagania i optymalizacja, dzisiaj jest wszystko ustawione według harmonogramu aby jak najwięcej zarobić wydając w danym czasie produkt, sprzęt, podzespoły.
    Natomiast takie gry jak GTA VI to złoto pod tym względem innym przykładem są gry Redów i to jak Nvidia potrafi to wykorzystać aby na ich grach sprzedawać swoje karty przez długie lata.
    Jeszcze 20 lat temu też byłem tak naiwny, a dzisiaj wiem, że to jedna wielka fikcja i wał.

  2. 60 FPS?
    Kojarzę, że ta generacja konsol miała oferować 120 FPS i 4K.
    Nawet na pudełeczku Xklocka mam tak napisane.
    Teraz się okazuje, że nawet mocniejsze wersję osiągają ledwie połowę zapowiadanych osiągów.

Dodaj komentarz