Half-Life 2: Episode Two jak prawdziwy. Mod na VR pozwoli chwycić łom w dłoń

Half-Life to seria, która nie daje o sobie zapomnieć. Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się na przykład, że jej scenarzysta żałuje wypuszczenia „Epistle Three”, wyciekły intrygujące grafiki koncepcyjne z porzuconego projektu, a także pojawił się mod na ray tracing. To, o czym zaraz napiszemy, to z kolei gratka dla posiadaczy hełmów VR.
Half-Life 2: Episode Two VR na zwiastunie
Do sieci trafił właśnie zwiastun Half-Life 2: Episode Two VR – fanowskiej modyfikacji, która przekształca Epizod Drugi w grę działającą w wirtualnej rzeczywistości.
Imponujący mod to kontynuacja Episode One VR. W obu częściach grupa twórców SourceVR Mod Team podjęła się wysiłku przekształcenia całości na potrzeby headsetów. Pojawił się więc wachlarz nowych ustawień; teleportacji, immersyjnego wspinania po drabinach, ograniczonego pola ruchu czy tryb siedzący.
Zaznaczają przy tym, że wciąż walczą z fragmentami, kiedy gracz znajduje się w pojazdach – ich trzęsienie się potrafi podobno pokonać nawet najbardziej zaprawione błędniki. Wśród tymczasowych rozwiązań problemu znajdziemy tryb trzeciej osoby czy sztuczne usztywnienie obrazu.
W przyszłości planowane jest dodanie używania przedmiotów, takich jak drzwi czy zawory; na razie trzeba się zadowolić prostym naciśnięciem przycisku. SourceVR Mod Team nie planuje niestety współpracy z ekipą Black Mesa; nie wynika to ze złej woli jakiejkolwiek ze stron, a ograniczonych zasobów. Można za to już teraz chwycić łom i okładać nim wszystko, co tylko zapragniemy. Kurczę, może jednak rozważę kupno tego Indexa…
Mod do epizodu drugiego ukaże się w kwietniu. Epizod pierwszy oraz więcej informacji znajdziecie TUTAJ – za darmo.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Half-Life 2: Episode Two jak prawdziwy. Mod na VR pozwoli chwycić łom w dłoń”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Tak uściślając – dzisiaj właśnie wyszedł ten zapowiadany mod VR do Episode Two, ale nie jest to tylko i wyłącznie kontynuacja moda VR do Episode One, bo przecież mod taki wyszedł też do podstawki, a więc wszystkie trzy części Half-Life 2 są teraz dostępne w VR. Po drugie, może i Source VR Mod Team nie planuje pracy nad Black Mesą, ale również w dniu dzisiejszym inny znany członek VR-modderskiego community, Ashok, wypuścił wersję beta moda VR… właśnie do Black Mesy. Więc tak, posiadając obecnie gogle do PCVR praktycznie całość half-lifowego cyklu (Black Mesa, Half-Life 2, Episode One, Episode Two oraz Half-Life: Alyx) można przejść w pełnym VR jednym ciągiem. A posiadając któregokolwiek Questa od Mety można też natywnie przejść na nim klasycznego pierwszego Half-Life’a, także w pełnym VR.
No i tak przy okazji, do sięgnięcia po te tytuły wcale nie potrzeba Indexa, który obecnie jest dalej drogi i trochę już przestarzały (to już 4 lata). Można sięgnąć nawet po taniego Questa 2 bądź (lepsze parametrami) Pico 4, a nawet po Questa Pro, który niedawno potaniał o 500 euro, a w ostatnim tygodniu dostał nowe aktualizacje w postaci obsługi local dimmingu oraz foveated renderingu, co uczyniło bo bardzo ciekawym sprzętem do PCVR. Albo można też zaczekać parę miesięcy na Questa 3, który przyjdzie i pozamiata. VR nie kończy się na sprzętach Sony i Valve (chociaż bezprzewodowy następca Indexa, Valve Deckard, pewnie niedługo zostanie oficjalnie zapowiedziany).
A tak się prezentuje wspomniana Black Mesa VR: https://youtu.be/YWEzatOqQq0