Half-Life 3 wspomniany w plikach Deadlocka? W kodzie aktualizacji znaleziono wzmiankę o „HLX”
Albo Valve w swoim stylu próbuje nadać Half-Life’owi 3 otoczkę tajemniczości, albo programiści studia zwyczajnie droczą się z fanami serii.
Half-Life 3 jest jednym z niewielu przykładów gier tak silnie obecnych w świadomości graczy, która jednocześnie w ogóle (przynajmniej oficjalnie) nie jest w produkcji. Wszelkie doniesienia na jej temat można włożyć do szufladki z napisem „plotka”, włącznie z tymi ostatnimi, jak na przykład tajemnicza, niewidoczna gra w zakładce Steama czy rzekome testy gry wśród rodzin twórców. Nie inaczej jest tym razem, choć kto wie, może faktycznie jest coś na rzeczy.
Fani gier Valve poszukują informacji o Half-Life 3 w wielu różnych miejscach, włącznie z kodami źródłowymi jego produkcji. W ten właśnie sposób użytkownik Reddita o nicku Stannis_Loyalist po grzebaniu w najnowszym patchu do Deadlocka znalazł w nim fragmenty poświęcone HLX, czyli domniemanemu Half-Life’owi 3. Nie jest to pierwszy raz, gdy Valve decyduje się na taki krok – podobnie było z aktualizacjami do Doty 2 tydzień temu czy Counter-Strike’a kilka miesięcy temu. Ba, w samym Deadlocku HLX pojawiał się już przynajmniej kilkukrotnie.
Stannis_Loyalist powyższy kod łączy jednak z czymś więcej niż zwykłą wzmianką i zwraca uwagę na zawarte w nim FSR3, czyli technologię generowania klatek AMD. Według niego Half-Life 3 miałby zawierać jej wsparcie, z czego następnie wnioskuje, że gra może być w końcówce cyklu produkcyjnego. Jego zdaniem Valve może implementować FSR3 wtedy, gdy gra jest w fazie optymalizacji, którą przeprowadza się na samym końcu. Ponadto Stannis_Loyalist twierdzi, że samego HLX znajdziemy jeszcze więcej w kodzie aktualizacji do Deadlocka, włącznie z fragmentami „sugerującymi późny etap produkcji”.
Comment
byu/Stannis_Loyalist from discussion
inHalfLife
Jak zawsze w takich przypadkach doradzam brać powyższe plotki ze sporą dozą dystansu, ponieważ grzebanie w plikach gry jest jak wróżenie z fusów. Half-Life 3 pod tym względem ma wiele wspólnego z Bloodbornem oraz nieskończonymi spekulacjami na temat jego remastera i tego, kiedy Sony czy FromSoftware miałyby go ogłosić.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.