Hellblade 2 bez wersji pudełkowej. Znamy długość rozgrywki i cenę

Michał "thegoose" Gąsior
Twórcy Senua's Saga: Hellblade 2 zdecydowali się kroczyć podobną ścieżką, co Remedy ze swoim Alanem Wakiem 2.

Trochę czekaliśmy, aż Ninja Theory ujawni datę premiery Senua’s Saga: Hellblade 2. W 2021 roku, dwa lata po ogłoszeniu powstawania projektu, dostaliśmy pierwszy gameplay, po którym było widać większy budżet niż w przypadku „jedynki”. Następnie lata mijały, a my musieliśmy zadowolić się zwiastunami, bądź co bądź, przykuwającymi oko. Szczęśliwie gra w końcu otrzymała swą datę premiery, którą studio ujawniło na wczorajszym Developer_Direct – 21 maja 2024 roku. Nie były to jednak ostatnie wieści tego dnia od Ninja Theory, które, niestety, mogą rozczarować co poniektórych graczy.

Tego samego dnia, w którym odbyło się Developer_Direct, na portalu Xbox Wire pojawił się wpis Doma Matthewsa. Szef Ninja Theory chwali się w nim nadchodzącym Senua’s Saga: Hellblade 2 oraz ciepło wypowiada się o współpracy z Xboksem (czytaj, byciu przejętym przez Microsoft). Matthews poinformował nas w nim, że najnowsza produkcja Ninja Theory będzie dostępna tylko w wersji cyfrowej.

Senua’s Saga: Hellblade II będzie grą zrodzoną z serca – produkcją o podobnej długości co pierwszy Hellblade z naciskiem na narrację oraz sprzedawaną tylko cyfrowo za cenę 49,99 dolarów.

Za wspomnianą ceną kryje się powód takiej decyzji – w tej formie gry są po prostu tańsze. Najwyraźniej patrząc na tabelki w Excelu, Ninja Theory doszło do tego, że bardziej opłaca im się wypuścić Hellblade’a 2 tylko cyfrowo, omijając wersję pudełkową. Dodatkowo biorąc pod uwagę to, że „dwójka” ma zająć nam podobną ilość czasu co poprzedniczka (czyli jakieś 7-8 godzin), sprzedawanie jej za 60 dolarów mogłoby być źle postrzegane przez część nabywców. Dla szefa Take-Two swoją drogą i tak byłaby to pewnie za niska cena.

Podobną drogą poszło Remedy Entertainment, wypuszczając Alana Wake’a 2 również wyłącznie w cyfrowych sklepach. Tak samo i tutaj główną rolą miała być niższa cena gry, choć trzeba przyznać, że pokrętne tłumaczenia Sama Lake’a i Kyle’a Rowleya z Remedy nie pomagały studiu z przekazaniem wieści w jak najłagodniejszy sposób.

4 odpowiedzi do “Hellblade 2 bez wersji pudełkowej. Znamy długość rozgrywki i cenę”

  1. Niczego innego nie spodziewałem się po Microsofcie. W każdym razie, ja podziękuję – jeden z największych wydawców w branży nie ma prawa tłumaczyć się kosztami, zaś „niższa cena” nie wynika tu z dobroci serca, czy faktycznych oszczędności uzyskanych dzięki cyfrowej dystrybucji, a z prostego faktu: 60 dolarów w przypadku króciutkiej gry single player na dzień dobry zarżnęłoby sprzedaż, która pewnie i tak będzie dość niska. A szkoda, bo Hellblade był naprawdę niezwykłym doświadczeniem. Skrajnie nieprzyjemnym, bo przecież takie było założenie, ale i pozostającym w pamięci na lata.

    • Ale Ty wiesz, że za czasów, kiedy Senua’s Sacrifice było konsolowym eksem Sony, wydanie pudełkowe nie istniało? Po nich też niczego innego się nie spodziewałeś? XD Dopiero po przejęciu przez Microsoft wyszło pudełko wydane przez 505 Games.

    • Czy to jest ten moment, w którym powinienem wskazać na różnice pomiędzy niewielkim studiem pozbawionym wsparcia finansowego wydawcy a niewielkim studiem stanowiącym własność jednego z największych i najbogatszych wydawców na świecie? Daj znać.

  2. Obecna genaracja konsol jest ostatnią z napędami.

Dodaj komentarz