12.02.2024, 07:45Lektura na 2 minuty

Helldivers 2: Dyrektor kreatywny uważa, że gra powinna „zasłużyć na monetyzację”

Twórca Helldivers 2 próbuje zabłysnąć wśród graczy, pozując na pokornego developera, rozumiejącego problem z agresywnymi mikrotransakcjami. Tylko czy to wiarygodne, jeśli jego gra nie jest darmowa?

Kiedy Sony zdecyduje się wypuścić jakąś grę na pecetach, na ogół czytamy o rekordach zainteresowania – tak było przy okazji Horizon Zero Dawn, God of War, a ostatnio właśnie Helldivers 2, które podwoiło na pecetach wynik Kratosa mimo początkowych problemów. Jest jeszcze za wcześnie, by to oceniać, ale weekendowe ponad 150 tysięcy graczy na samym Steamie zdaje się potwierdzać, że nurkowanie w piekle to nienajgorsza rozrywka.

Teraz kilka punktów wśród rosnącej społeczności próbuje wyłapać Johan Pilestedt, szef odpowiedzialnego za serię Helldivers Arrowhead Game Studios. Pilestedt wypowiedział się w wątku na Twitterze, w którym ktoś poruszył temat mikrotransakcji:


Jestem stronniczy, ale naprawdę staraliśmy się, by nie zrobić z tego pay-to-win pomimo tego, że przedmioty różnią się funkcjami. Jedynym, co może być rozpatrywane w tych kategoriach, jest rewolwer, dzięki któremu wygrasz każdy konkurs na fajną broń. Drobnym problemem będzie to, że nie jest aż tak dobry.


Johan Pilestedt, szef Arrowhead Game Studios

Dalej developer pisze o tym, że gracze nie powinni czuć się przymuszani do korzystania z mikrotransakcji, a wprowadzenie ich to kwestia tego, czy dana produkcja sobie na to zasłuży.

Patrząc jednak na to z drugiej strony, Helldivers 2 nie jest produkcją darmową – choć płacimy mniej niż za inne nowości w ostatnim czasie, to już pojawiają się opinie, że aktualna cena gry (u nas to 169 zł) powinna pokrywać koszty poniesione przez twórców oraz zapewniać twórcom wystarczający zarobek. Trudno zaprzeczyć, jednak czasy mikrotransakcji obecnych przede wszystkim w tytułach free-to-play są już raczej pieśnią przeszłości. Pytanie tylko, czy jako gracze już jesteśmy na etapie akceptacji nadmiernej monetyzacji pod warunkiem, że nie będzie zbyt agresywna?


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1071

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze