Hexen może powrócić? Phil Spencer tłumaczy się z koszulki
Szef Xboksa wyjaśnił, czemu na ostatnim pokazie miał koszulkę z kultowej gry Hexen.
Starfieldy, Fable, Cyberpunki... O tych grach już wszystko (prawie) wiemy z ostatniego Xbox Games Showcase'u. Część widzów, szczególnie tych lubujących się w boomer shooterach, z pewnością jednak zwróciła pomiędzy tymi wszystkimi pięknymi trailerami uwagę na pewien detal: a mianowicie koszulkę, w której pojawił się na scenie Phil Spencer.
Hexen: Beyond Heretic to kultowy FPS dark fantasy autorstwa Raven Software, który ukazał się w 1995 roku i kontynuował wydanego rok wcześniej Heretica. Oba tytuły doczekały się jeszcze własnych sequeli, przy czym Heretic II odszedł od formuły FPS-a na rzecz action TPP, a kolejnych gier którejkolwiek z tych marek już nie zobaczyliśmy. Oczywiście teraz, gdy Microsoft włada id Software i chce przejąć Activision Blizzard, gracze od razu zamarzyli o nowym Hexenie bądź Hereticu, a koszulka Phila Spencera z ostatniej niedzieli tylko te nadzieje rozpaliła mocniej.
Niestety, na razie nie mamy na co liczyć, o czym przekonuje krótki wywiad, którego szef Xboksa udzielił Polygonowi. Spencer twierdzi, że wcale niczego nie chciał w ten sposób zapowiadać, a jedynie zwrócić uwagę, jak ważne marki znajdują się w stale rozwijającym się portfolio Microsoftu i być może któregoś dnia powrócą. To także nawiązanie do pewnej koszulkowej tradycji, którą kultywuje od dawna.
Pierwszy raz zrobiłem coś na scenie z taką intencją, gdy założyłem koszulkę z gry Jumpman, w którą graliśmy z ojcem na Commodorze 64. Zdecydowałem się na to, bo wydawało mi się, że nikt nie będzie wiedział, o co chodzi, poza moim ojcem, który to oglądał. Ponadto to było jakoś w okolicach Dnia Ojca, bo wtedy zawsze odbywało się E3.
Więc na razie to tyle i zdaje się, że nawet jeśli Microsoft przejmie Activision Blizzard, a tym samym będzie mógł zarządzać Raven Software, w najbliższym czasie nie mamy co liczyć na kolejnego Heretica ani Hexena. Co nie znaczy, że Phil Spencer nie życzyłby sobie takiego powrotu, bo sam nie kryje, że uwielbiał te gry.
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.