rek

Hyenas: Nowa strzelanka twórców Alien: Isolation anulowana

Sega podjęła decyzję o anulowaniu Hyenas, nowego dzieła Creative Assembly, oraz innych, niezapowiedzianych projektów. Powodem była niska rentowność europejskiego regionu.

Strzelanka pod tytułem Hyenas to nowe (nie)nadchodzące dzieło studia Creative Assembly. Ci sami developerzy są odpowiedzialni za doskonale znane i jeszcze lepiej oceniane Alien: Isolation. Byliśmy stosunkowo niedaleko od premiery, bo jak na początku 2023 roku mieliśmy grywalną alphę, tak niedawno odbyły się zamknięte beta-testy. Niestety, chyba tylko tym Hyenas zapisze się na kartach historii.

Jak donosi redakcja VGC, Sega zdecydowała się anulować kilka projektów. Niektóre pozostawały wciąż nieogłoszone, lecz jednym z nich jest właśnie omawiane Hyenas spod dłuta Creative Assembly.

W odpowiedzi na niższą rentowność regionu europejskiego dokonaliśmy przeglądu portfolio tytułów każdej bazy deweloperskiej w Europie. W wyniku tego zdecydowaliśmy się anulować Hyeans i niektóre niezapowiedziane tytuły będące w trakcie prac.

A to nie koniec, ponieważ w odpowiedzi na wspomnianą niższą rentowność, Sega chce także uciąć część kosztów stałych – przy czym znów pocisk uderzy w Creative Assembly, nawet jeśli usunięcie części kosztów stałych będzie się wiązać z poniesieniem tych jednorazowych. Co to dokładnie oznacza, trudno orzec, lecz obniżenie kosztów stałych od razu zapaliło mi czerwoną lampkę z napisem „redukcja etatów”. Obym się pomylił.

Hyenas miało się ukazać w tym roku, ale już nie ma co na to liczyć. Natomiast Creative Assembly nie zostanie z pustymi rękami, ponieważ jest w trakcie prac nad innymi grami. W przyszłym miesiącu doczekamy się chociażby premiery Total War: Pharaoh, w którego grał już DaeL.

3 odpowiedzi do “Hyenas: Nowa strzelanka twórców Alien: Isolation anulowana”

  1. Nie zdziwię się, jak za chwilę wleci news o tym, że po premierze Total War: Pharaoh Creative Assembly pójdzie do piachu lub zostanie zredukowane do studia, które będzie testowało bugi w kolejnych iteracjach Sonica. Ech, coraz bardziej oddala się marzenie o sequelu genialnego Obcego: Izolacji…

  2. Zamiast skierować studio do prac nad grą, o którą gracze proszą od lat, skieruj je do prac nad grą, której nie chce dosłownie nikt, a później narzekaj na „niską rentowność”. A że Creative Assembly zatrudnia wielu naprawdę utalentowanych pracowników, jedynym sensownym rozwiązaniem, zdaniem wydawcy, będzie pozbycie się części z nich, ponieważ oczywiście, że tak. No, ale SEGA już nie takie cyrki w przeszłości odwalała, więc w sumie nie powinienem być zaskoczony.

  3. Patrz pan, coś takiego, no kto by się spodziewał…. Btw do tego projektu została oddelegowana grupa odpowiedzialna za optymalizację TW:W3 lol

Dodaj komentarz