Hyenas: Nowa strzelanka twórców Alien: Isolation anulowana
Strzelanka pod tytułem Hyenas to nowe (nie)nadchodzące dzieło studia Creative Assembly. Ci sami developerzy są odpowiedzialni za doskonale znane i jeszcze lepiej oceniane Alien: Isolation. Byliśmy stosunkowo niedaleko od premiery, bo jak na początku 2023 roku mieliśmy grywalną alphę, tak niedawno odbyły się zamknięte beta-testy. Niestety, chyba tylko tym Hyenas zapisze się na kartach historii.
Jak donosi redakcja VGC, Sega zdecydowała się anulować kilka projektów. Niektóre pozostawały wciąż nieogłoszone, lecz jednym z nich jest właśnie omawiane Hyenas spod dłuta Creative Assembly.
W odpowiedzi na niższą rentowność regionu europejskiego dokonaliśmy przeglądu portfolio tytułów każdej bazy deweloperskiej w Europie. W wyniku tego zdecydowaliśmy się anulować Hyeans i niektóre niezapowiedziane tytuły będące w trakcie prac.
A to nie koniec, ponieważ w odpowiedzi na wspomnianą niższą rentowność, Sega chce także uciąć część kosztów stałych – przy czym znów pocisk uderzy w Creative Assembly, nawet jeśli usunięcie części kosztów stałych będzie się wiązać z poniesieniem tych jednorazowych. Co to dokładnie oznacza, trudno orzec, lecz obniżenie kosztów stałych od razu zapaliło mi czerwoną lampkę z napisem „redukcja etatów”. Obym się pomylił.
Hyenas miało się ukazać w tym roku, ale już nie ma co na to liczyć. Natomiast Creative Assembly nie zostanie z pustymi rękami, ponieważ jest w trakcie prac nad innymi grami. W przyszłym miesiącu doczekamy się chociażby premiery Total War: Pharaoh, w którego grał już DaeL.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Hyenas: Nowa strzelanka twórców Alien: Isolation anulowana”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nie zdziwię się, jak za chwilę wleci news o tym, że po premierze Total War: Pharaoh Creative Assembly pójdzie do piachu lub zostanie zredukowane do studia, które będzie testowało bugi w kolejnych iteracjach Sonica. Ech, coraz bardziej oddala się marzenie o sequelu genialnego Obcego: Izolacji…
Zamiast skierować studio do prac nad grą, o którą gracze proszą od lat, skieruj je do prac nad grą, której nie chce dosłownie nikt, a później narzekaj na „niską rentowność”. A że Creative Assembly zatrudnia wielu naprawdę utalentowanych pracowników, jedynym sensownym rozwiązaniem, zdaniem wydawcy, będzie pozbycie się części z nich, ponieważ oczywiście, że tak. No, ale SEGA już nie takie cyrki w przeszłości odwalała, więc w sumie nie powinienem być zaskoczony.
Patrz pan, coś takiego, no kto by się spodziewał…. Btw do tego projektu została oddelegowana grupa odpowiedzialna za optymalizację TW:W3 lol