Indiana Jones and the Great Circle ma być oparty na prawdziwej teorii
Czym jest prawdziwy wielki krąg i co ma wspólnego z nadchodzącą grą MachineGames?
Na czwartkowym Xbox Developers Direct została zaprezentowana nowa, pierwszoosobowa gra o przygodach Indiany Jonesa. Pierwszy zwiastun, oprócz biczowania nazistów, zawiera informacje na temat tzw. Wielkiego Kręgu. Zapewne to on będzie motywem przewodnim Indiana Jones and the Great Circle.
Na przestrzeni dziejów ludzkość budowała miejsca o wielkim znaczeniu duchowym. Jeśli pociągnąć linię przez te starożytne miejsca na całym świecie, otrzymamy idealnie wyrównany okrąg.
Jak się okazuje, koncept ten nie jest wymysłem MachineGames. Tzw. Wielki Krąg to mało znana teoria internetowa, która żyje swoim życiem od dziesięcioleci. Według niej, istnieje wiele „wielkich kręgów”. Przykładowo jeden z nich łączy 17 starożytnych miejsc, w tym Wielką Piramidę w Gizie, Machu Picchu, Nazca i Wyspy Wielkanocne, które pokrywają się niemal idealnie na jednej wielkiej linii okręgu otaczającej glob. Przynajmniej tak twierdzi blogerka Jim Alison, która rozpisywała się na ten temat w 2001 roku.

Ze zwiastuna wiemy, że Indy zatrzymuje się pod piramidą w Gizie, więc to solidna wskazówka, że mówimy tutaj o opisywanym przez Alison kółku. Nie wszystkie wymienione lokalizacje pokrywają się dokładnie z tym okręgiem, ale każda z tych miejscówek znajduje się w odległości od 8 do 40 kilometrów od omawianej linii koła.
Sama teoria jest uznawana za spiskową, gdyż nie trzeba się zbytnio wysilić, żeby narysować dowolną linię wokół globu, a następnie wymyślić jakiekolwiek powiązania między pasującymi do niej miejscami historycznymi. Niemniej, koncept ten wypada intrygująco w roli motywu przewodniego Indiana Jones and the Great Circle.
W grę zagramy jeszcze w tym roku na PC, Xboksach Series X/S oraz będzie ona dostępna już w dniu premiery w ramach Game Passa.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.