rek
21.10.2009
Często komentowane 82 Komentarze

IWNet w pecetowym Modern Warfare 2 – o co chodzi całym zamieszaniu?

IWNet w pecetowym Modern Warfare 2 – o co chodzi całym zamieszaniu?
Petycja dotycząca "okrojenia" multiplayera w PC-towej wersji Modern Warfare 2 i wprowadzenia w jego miejsce usługi IWNet przekroczyła 100 tys. podpisów. Tak naprawdę nikt jednak nie wie, na co co pozwoli i jak będzie działał "ten cały" IWNet. Infinity Ward wyjaśnia!

Na swojej stronie internetowej „rzecznik prasowy Modern Warfare 2 Robert Bowling, znany w sieci jako fourzerotwo, postanowił rozwiać wszelkie wątpliwości.

Najpierw matchmaking. Standardowy system pozwalał na przeglądanie serwerów w poszukiwaniu tych najlepszych (m.in. z najlepszym tzw. pingiem). Z kolei matchmaking zaproponowany przez Infinity Ward pozwoli na wybranie z listy odpowiedniego trybu rozgrywki z wybranymi ustawieniami i zasadami. Gdy to zrobimy, automatycznie zostaniemy podłączeni do serwera z najlepszym pingiem, spełniającym ustalone przez nas parametry. Wybór zostanie dokonany na podstawie lokalizacji gracza oraz rodzaju jego połączenia. Możemy być też pewni, że będziemy bawić się z osobami posiadającymi te same umiejętności, co my. Jak podkreśla Bowling, chodzi właśnie o umiejętności, a nie o miejsce w rankingu, dzięki czemu pojedynek będzie jeszcze bardziej wyrównany.

Gracze narzekali też na brak dedykowanych serwerów, które pozwalają na rozegranie prywatnego meczu, co najbardziej odczułyby klany zrzeszone wokół pecetowego Modern Warfare. Jak jednak wyjaśnia Bowling, sytuacja nie będzie wcale tak zła. Jeśli będziemy chcieli rozegrać klanowe spotkanie (czy to treningowe, czy turniejowe), będziemy mogli wybrać opcję Private Match. Dzięki niej będziemy mieć pełną kontrolę nad sesją – nic nie stanie na przeszkodzie, by ustalać indywidualne zasady, czy zapraszać lub usuwać niechcianych graczy. Gdy będziemy chcieli rozegrać mecz turniejowy, po prostu zaprosimy przeciwną drużynę, natomiast, gdy zależeć będzie nam tylko na treningu, z miejsca rozpoczniemy rozgrywkę.

Podobnie będzie to wyglądać w przypadku tzw. Party System oraz listy przyjaciół. Będziemy na niej widzieć, kto obecnie jest online i zaprosić go do naszej drużyny. Z powodzeniem będziemy mogli w trakcie publicznego meczu zwołać kilku jego uczestników i razem rozpocząć prywatną zabawę.

IWNet to także usprawnienie, jeżeli chodzi o wszelkiej maści oszustów i botów. Każdy serwer będzie cały czas monitorowany przez administratorów, którzy będą w razie czego reagowali na cheaterów, banując ich. Pomocny okaże się też system VAC (Valve-Anti-Cheat), który zadba o to, by oszustów i hakerów było jak najmniej. To jedna z zalet integracji ze Steamem.

Jak zapewnia Bowling, to tylko część nowości, jakie pojawią się dzięki IWNet, a jakich pecetowe wersje gier Infinity Ward nigdy nie uświadczyły. Rzeczywiście, jeśli zapewnienia Roberta Bowlinga są prawdziwe, to tak naprawdę „aferę” multi w Modern Warfare 2 na PC można by zakończyć. Czyżby fani PC-towego Modern Warfare 2 przesadzili ze zbyt ostrą reakcją?

82 odpowiedzi do “IWNet w pecetowym Modern Warfare 2 – o co chodzi całym zamieszaniu?”

  1. Oczywiście że tak, ludzie po prostu bojkotują wszystko nawet nic o tym nie wiedząc. Tylko dlatego żeby bojkotować – nieważne czy słusznie czy nie, podpiszę się będę „fun”! Chociaż to i tak pewnie 80% 14 letnich dzieciaków które nie kupiły by gry tylko zassały z netu 🙁

  2. wygląda że przesadzili ale z srugiej strony IW wyjechało z ich propozycją a dopiero po tygodniu wyjaśnia jak to będzie wyglądać zamiast od razu napisać z czym i jak to się je.

  3. Ta a z drugiej strony z jakiej paki w ogóle ktoś może truć twórcą gier jak moją je robić ? To są ich projekty i pomysły wprowadzane w życie nie dla kogo innego jak dla nas, graczy… Dajcie im robić swoje, a jeśli nie podoba się komuś wcale nie musi kupować gry. Mam tutaj na myśli nie tylko CoDa, ale i L4D2, Diablo, Starcrafta itp…

  4. Mancins, wg mnie to wlasnie te 80% 'bojkotujacych’ to sa osoby ktorym obijalo sie zycie w klanie, i ktore wiedza z czym to sie je, a jak wiadomo zaden szanujacy sie klan nie bedzie gral na piracie, bo sie nei da

  5. Nie, raczej Ci ludzie z klanów olali ten cały bojkot bo byli na tyle mądrzy że wiedzieli że będzie coś takiego jak prywatne mecze. już wcześniej pisałem że będzie taka opcja na 100% To piraci wolą dedyki bo będa mogli sobie pograć w multi na piracie.

  6. Szczerze uważam, że to beznadzieja 😛 . Ehh sam już nie wiem co myśleć.

  7. A jestem ciekaw czy IWnet wytrzyma nawałę priv matchy. Czyżby powtórka sytuacji z czasów premiery WoWa?| W sumie ta sieć ma spory potencjał i wiele zalet (koniec cziterów?) więc Panowie ochłońmy deczko i spójrzmy na ten cały projekt ciut przychylniejszym okiem. Sam początkowo uznałem to za kretynizm – a może to nowa jakość w trybie multi?

  8. CD: Ale musi spełnić jeden warunek: nie stawiać graczy przed koniecznością męki tworzenia kont, ściągania plików i długiego logowania – musi być przyjazny graczom. Howgh!!!

  9. IWNet wytrzyma. Za Steama już jednak nie ręczę. Ponadto ekstra, tylko wciąż zostaje kwestia braku modów i fanowskich mapek.

  10. ja w każdym razie poczekam sobie jak stanieje do przynajmniej 100zł

  11. tak, ostatnio wszyscy jechali po IW si MW2, a teraz znów wszytko będzie się zwalać na 14latków. Jak pisałem że to nowy pomysł i każdy się do tego przyzwyczai, bo to w końcu jakiś sposób na walkę z piratami i cziterami to i na mnie wyjechali że „gupi” jestem.

  12. Dedykowane servery – TAK|IWnet – NIE

  13. mrgonzo ma racje dobrze że to zrobili mnie też trochę wkurza że nie mogę zagrać z lepszymi ale tak jest lepiej

  14. Wszystko ok, rozumiem, będzie można sobie rozegrać własny mecz, dołączyć do serwerów najbardziej nam odpowiadających itp. Ale mam pytanie. Czy DLC będzie płatne? Tzn czy będzie trzeba płacić za dodatkowe mapki, mody bronie itp.?

  15. I tak mnie nie przekonało…jeszcze ten Steam…czekam na recenzję…

  16. pożyjemy zobaczymy

  17. Ale czemu mają by płatne DLC i okrojone multi w wersji PC?

  18. Ale nadal – brak jest dedykowanych serwerów. Taką klanówkę, że się zaprasza na jakiś serwer to sobie można zrobić w każdej grze 🙂

  19. I wychodzi na to, że IW.net nie jest taki zły. Tylko Infinity Ward nei umie przekazywać informacji :/ |Nie jest idealnie, ale w sumie może być.

  20. „Jak podkreśla Bowling, chodzi właśnie o umiejętności, a nie o miejsce w rankingu, dzięki czemu pojedynek będzie jeszcze bardziej wyrównany.”|Jak to – nie będzie rankingów w meczu? NIEEE!

  21. Hmm, a jeżeli ja CHCĘ pograć ze słabszymi lub lepszymi, zobaczyć, jakie mają taktyki i w ten sposób się poduczyć?

  22. Troche mnie uspokoili :]

  23. I co z tego wszystkiego jak i tak nie będziesz wiedział do jakiego serwera cię podłączy? Co z tego, że ustalę np. TDM, max. 30 graczy, VAC on, załóżmy mapa „afgan” jak będzie mnie podłączać do jakiegoś bambrajewa na rumuńskim czy innym tureckim albo niemieckim serwerze? Ja chcę grać na serwerze, którego nazwę znam i wiem kto na nim gra i w jakim kraju jest on postawiony. A integracja z Games for Windows Live! zapewne nie pozwoli ustawić kraju z którego serwer pochodzi na Polskę, gdyż dla GFWL Polski nie ma.

  24. Aiii…. Trzeba poczekać do recki i tyle….

  25. A co do tego, że nowy Cod będzie zintegrowany ze Steamem – przynajmniej pozbędziemy się połowy 10-latków, których obsługa Steama przerośnie i kolejnej połowy żal-piratów, którym szkoda 90zł na parę miesięcy świetnej zabawy. Ja używam Steamam już 3 lata i nigdy nie miałem jakiegokolwiek problemu więc nie macie co ludzie histeryzować. Ale cały ten match-making system jak dla mnie zabił grę i nic tego nie zmieni. Nie lubię grać ciągle na innym serwerze, z inną wiarą…

  26. Ja od samego początku domyśliłęm się że IW robi to aby nie bylo cheaterów w końcu to dobrze co nie?

  27. eh tez nie wiem po co ta afera, bo wychodzi na to że IWnet będzie dobry i klany będą mogł grać, nie am modów a to i może nawet lepiej.

  28. do STEAMA nic nie mam bo sam go mam a do tego IWnet mi się nie podoba niby jak mam kogoś poznać jak cały czas będę grać na innym serwerze poczekam na recenzje ale BC2 na pewno kupie (macie bez błędów pasuje???)

  29. Wiecie co się zmieni po wprowadzeniu IWNetu? Czity będą miały w nazwie VAC2 Proof zamiast PB Proof.

  30. posiadanie własnego dedykowanego serwera to naprawdę fajna rzecz, jak się człowiek przyzwyczai to później marudzi bez niego 😉

  31. Nadal to duże ograniczenie! Ja chce modów i serwery z nimi a tu nic. Sądze że konsolke dzięki której można wprowadzać ustawienia, np. cofnigi też wyrzucą. I jak to będzie jeśli chce dołączyć do kolegi np. przez znajomych jak w przypadku CoD:WaW? Powie że mam za duży level i nie wpisci. Ja chce stary dobry system multi!

  32. Nie jest źle, ale ja wolę stare rozwiązania. Choć nic nie powiedziane, że czasem to nie będzie lepsze.

  33. No i wszystko jasne, nie jest źle ale mogli zostawić stare rozwiązania.

  34. W sumie IWnet to tak jakby ukłon w stronę malych klanów grających 4fun bez własnego serwera

  35. Pre-Order anulowany, czekam na Bad Company 2.

  36. To nie chodzi o to, że gracze lekko przesadzili. Tylko niestety było wiele obaw. Wiedziałem, że sprawa dedyków jakoś rozwiążą, ale brak poważniejszych modów nadal będzie odczuwalny. Można było też myśleć, że Acti będzie wymuszać kasę za granie przez multi, albo będzie miało jakieś inne chwyty. Oby nie. Ten matchmaking jest ok. Zapraszanie przyjaciół też. Ale na Boga, oni igrali z ogniem wyjeżdżając z takimi informacjami. Oni muszą być przygotowani, mieć solidne i przekonujące alternatywy. CoD:MW2 będzie mój

  37. No może być. Ale brak wsparcia dla modów? Pffff

  38. no i super po raz kolejny zostaliśmy wydymani przez infinty ward ani multi fajnego ani długiego singla… http:gry.onet.pl/2064015,,Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_w_szesc_lub_mniej_godzin,wiadomosc.html

  39. Gracze przesadzili??? Lol, wywalenie serwerów dedykowanych, dodanie tego matchmakingu (to samo z siebie nie może dobrze działać, słabsi gracze zostaną słabszymi bo nie będą mieli się od kogo uczyć, a bez porządnie skopanego tyłka na początku, nic się nie zdziała) i brak modów. Tak więc trzy słowa : Bad Company Dwa, skoro IW ma mnie w…..

  40. A ja kupie i CoD6 i BadCompany2. Call of duty mam wszystkie czesci, wiec raczej tylko z tego powodu kupie. Najgorsze dla mnie jest jednak placenie za dodatkowe mapy, to przesada. Matchmaking jakos bym przeżył.

  41. Nawet nieźle. Stare rozwiązania mi się bardziej podobały, ale to też może być. Szkoda tylko, że nie będzie modów… |Mam tylko nadzieje, że będzie tryb hardcore.

  42. Nie no to nawet lepsze rozwiązanie niż wcześniej tak mi się wydaje bo np. wbijasz na jakiegoś serwa chcesz normalnie pograć a tu gra jakiś cheater z RPG i god’em i jak tu grać??IWnet wydaje się dla mnie bardzo dobrym rozwiązaniem ale ten Steam…

  43. Iwnet? IWon’t

  44. 1.Sami sprowokowali taką reakcję masowo kasując tematy mające nawet 300 stron w których wypowiadali/podpisywali się przeciwnicy IWnetu.2.Steam to fajna sprawa, trzeba się tylko przyzwyczaić. I to nie prawda że zjada mase pamięci, korzysta z mniejszej jej ilości niż mozilla ;)3.Wersja PC mw2 nie będzie posiadała GFWL, mnie z tego powodu osobiście troszkę przykro, głównie z powodu archivementów:>|bimberoman17, jesteś troszke niedoinformowany – GFWL jest oficjalnie dostępny w Polsce od jakiegoś roku:P

  45. To bezsensu, wg. mnie fajnie jak w danej grze są gracze lepsi jak i gorsi. Co prawda czasami może to się nie podobać tym słabszym jak hardkorowcy ich leją, ale mogą się uczyć od nich i jest realistycznie-przecież na prawdziwej wojnie też nie wszyscy wymiatają lub odwrotnie-są do bani 😛 (Też nie kupię, a miałem taki zamiar. Czekam na bad comapny 🙂

  46. steam-śmierdziczekam na bad company 2

  47. Jak już pisałem – kupię w re-edycji.

  48. Nowa Informacja na temat MW2: http:gry.onet.pl/2064015,,Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_w_szesc_lub_mniej_godzin,wiadomosc.html

  49. Proszę o usunięcie poniższego posta.

Dodaj komentarz