Jak będą działać gildie magów, symultaniczne tury i samouczki? Twórcy Heroes of Might and Magic: Olden Era odpowiadają na pytania graczy
Obszerny devlog pokrywa najbardziej nurtujące graczy kwestie.
Unfrozen ostatnio chyba udzieliła się świąteczna atmosfera, gdyż cały czas zarzuca nas materiałami dotyczącymi Heroes of Might and Magic: Olden Era. Na Discordzie studia prawie codziennie ujawniane są jednostki zaklęcia czy budynki, a oprócz tego stworzono specjalny kalendarz adwentowy, który pozwala nam bliżej poznać lore nadchodzącej gry. Oprócz tego regularnie wypuszczane są devlogi, w których twórcy dogłębnie tłumaczą najważniejsze aspekty Olden Ery.
Jeżeli chcecie dowiedzieć się wszystkiego, co dotychczas ujawniono o Heroes of Might and Magic: Olden Era, to odsyłam do obszernego tekstu poświęconemu właśnie temu zagadnieniu. Unfrozen cały czas dostarcza fanom serii nowe informacje i nie inaczej ma się sprawa z najnowszym devlogiem. Twórcy odpowiadają w nim na najbardziej nurtujące graczy pytania i wyjaśniają m.in. kwestie symultanicznych tur czy działania gildii magów w poszczególnych frakcjach.
Spora część tego devloga, to tylko rozwinięcie kwestii, które przewijały się już wcześniej, jednak pojawiło się także kilka nowych informacji, o których twórcy jeszcze nie wspominali. Przejdźmy zatem od razu do rzeczy. Pierwsza sprawa to gildie magów, które w Olden Erze będą działały na wzór tych z Heroesów 3, a zatem nie w każdym zamku otrzymamy możliwość ich rozbudowy do 5. poziomu, co związane będzie z bardziej lub mniej magicznym charakterem danej frakcji. Oprócz tego szansa na pojawienie się zaklęcia danej szkoły w naszej gildii też będzie zależała od zamku, którym gramy.
W Heroes of Might and Magic: Olden Era pojawi się także kilka różnych samouczków, które pomogą nowym graczom zrozumieć konkretne mechanizmy gry. Rzeczonych mechanizmów będzie zaś całkiem sporo, bo każda frakcja otrzyma unikalną, charakterystyczną dla niej zdolność na wzór nekromancji obecnej w Nekropolii.
Kolejna zmiana jest z kolei wprost zaczerpnięta z Horn of the Abyss i dotyczy siedlisk jednostek znajdujących się na mapie przygody. W Olden Erze będą one przechowywać oddziały z poprzednich tygodni, a zatem nie będzie potrzeby, aby co każde 7 dni wysyłać tam bohatera, celem ich zwerbowania.
Tryb wieloosobowy w Olden Orze będzie korzystał z systemu tur symultanicznych, czyli wykonywanych przez obu graczy w tym samym czasie. Każda strona otrzyma osobną pulę czasu do wykorzystania na walkę i eksplorację. Co jednak istotne, proces ten zostanie przerwany, gdy przeciwnicy znajdą się dość blisko siebie, by mogło dojść do spotkania, a nie dopiero po tym, jak już się zobaczą. Pojemność puli czasu będzie można ustawić przed rozpoczęciem meczu.
Ostatnia sprawa, to kwestia ilości kont wymaganych do założenia, w celu uruchomienia Wczesnego Dostępu Heroes of Might and Magic: Olden Era. Devowie poinformowali, że nie trzeba będzie tworzyć konta Ubisoft Connect, by móc cieszyć się grą, wystarczy do tego sam zakup na Steamie.
Heroes of Might and Magic: Olden Era ukaże się we Wczesnym Dostępie w drugim kwartale przyszłego roku.
Czytaj dalej
Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.