Jak nauczyć komputer wygrywać w Civilization?

Na początku sprawdzono jak komputer (ich sztuczna inteligencja) będzie grał przeciwko grze – wygrał tylko 46% rozegranych partii. Nieźle, ale jednak niewystarczająco dobrze. Postanowiono coś z tym fantem zrobić, bo komputer grał na ślepo nie rozumiejąc w ogóle zasad rozgrywki – ktoś pomyślał więc, że może gdyby maszyna przeczytała instrukcję dałaby radę wygrywać świadomie?
Napisano więc program, który za to czytanie odpowiadał, a działał całkiem prosto: porównywał wyświetlany na ekranie tekst z tekstem w manualu i dopasowywał znajdujące się w pobliżu słowa, by potem „zgadnąć” dobrą odpowiedź – znaleźć odpowiednie w odpowiednim momencie zachowanie.
Ważne jest to, że naukowcy nie nauczyli swojej sztucznej inteligencji grania w Civilization, ale czytania o tym, jak w tę grę grać. Regina Barzilay, jedna z odpowiedzialnych za eksperyment osób, powiedziała że wybrano akurat instrukcję, gdyż posiadają one „bardzo otwarty tekst i nie mówią ci jak wygrać – dają po prostu ogóle porady i sugestie, które musisz przerobić na własną strategię wygranej”.
I jak poradził sobie z tym komputer? 79% wygranych partii mówi samo za siebie. Podobno tym eksperymentem dowiedziono też, że systemy komputerowe mogą nauczyć się znaczenia słów i wykorzystywać je w różnych okolicznościach, ale prawdę mówiąc poczekałbym jeszcze z takimi konkluzjami.
Czytaj dalej
26 odpowiedzi do “Jak nauczyć komputer wygrywać w Civilization?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„SKYNET” xD
🙂
@darthrevanek |Czekałem na ten żart! 😀
taa… a potem terminatory, ludzkość schodzi do podziemia… i na co nam to?;) )
@ Mckov – Ale przynajmniej nie trzeba już grać na multi żeby mieć wyzwanie ^^. Do czasu aż nie wpadnie nam do pokoju szfarceneger z 1 czerwonym dziwnie świecącym okiem 0.o…
@Mckov, nie za naszego życia, więc Who Cares…
@Mckov Pewne rzeczy są nieuniknione :>
.Ludzkość do podziemia zejdzie ze wstydu, że przegrała z komputerem w Civilization
to teraz czekamy na wybrańca
;p
czy te rozumienie instrukcji polegało na tym że komp zaczynał rozgrywkę z 3 miastami, armią i dużymi zasobami 😛
czyli co terminatory grają w civke?
czyli za kilkanaście raz będziemy mieli Generała IBM b63:-)
@Mckov Będziesz mógł sobie na żywo zwiedzić świat Fallouta!
To może w końcu translatory zaczną poprawnie tłumaczyć biorąc pod uwagę nie tylko słowa, ale i kontekst.
No no, niedługo znajdzie sie nowy Kasparow który przegra z kompurerem
Boje się o poziom trudności w Civillization VI
Trochę smutne jest to, że komputer gra w strategie lepiej ode mnie. ;(
Gdyby twórcy chcieli, mogli by zrobić tryb gry „niepokonany” gdzie przeciwnik robił by wszystko idealnie – i z takim żaden gracz by nie wygrał… Robią łatwiejsze gry, aby dało się je wygrać
no to teraz proponuję by komputer nauczył się gry pt. „pomaganie” w przechodzeniu kolejnych Test Chambers testerom z działkiem portalowym. Ciekawe jaki wtedy wynik wykręci
Czyli będzie można programować naszymi językami?
Ja czekam na komputer, który odkurzy mi mieszkanie… 😉
A może wniosek jest inny? „żeby dobrze grac w Civ TRZEBA przeczytać instrukcję”;) )
Enough Komputer zawsze gra idealnie… moze zrobic rusha w 5 minut….i cie zaatakowac… ty terz mozesz .. to juz tylko kwesta rozstawienia jednostek na polu bitwy…(tutaj juz by musiala byc sztuczna inteligencja rozbudowana doskonale) ..komputer niemusici klikac na jednostki umiejetnosci w walce .. ty musisz…o niczym niezapomni..zeby zrobic ulepszenie czy wyprodukowac robotnika… ale generalnie .. czy wkurzajace to ze zawsze wie gdzie mam jednostki na mapie i gdzie wjechac kawalerka na robotnikow
@Enough a taki poziom jak narazie jak niepokonany z cheatowaniem komputera gdzie to w warcraft 3 na najlepszym poziomie komp dostawal 2x szybciej sorowco to ja dziekuje…bo to bezsens nie gra… jak go niepolozylesz do 5 minuty do juz potem bylo ciezko…..tak jak mowia komputer powinnien umiec odpowiednio dostosowac sie do sytuacji i do tego co dzieje sie na ekranie a nie grac wedlug schematow…