Jeden kontroler do wszystkich konsol? Nintendo pracowało nad padem tak do PlayStation, jak i Xboksa
Etyka każe nazwać tę informację „plotką”. Warto jednak pamiętać, że pochodzi od byłego szefa amerykańskiego oddziału Nintendo: Reggiego Fils-Aimégo.
Świadomość na temat tzw. „dostępności” gier rośnie od lat – i bardzo dobrze. Obecnie liczne funkcje pozwalające na modyfikowanie gameplayu to norma w produkcjach AAA. PR-owy prym pod tym względem wiodą exclusive’y Sony, które otrzymują już całe zwiastuny poświęcone omawianiu udogodnień. Takie The Last of Us 2 pozwala na dostosowanie niemal każdego aspektu interfejsu, a autorzy chwalą się możliwością przejścia całości na słuch. Solidną robotę wykonuje także Microsoft, pomysłodawca specjalnych kontrolerów.
Nintendo pozostaje pod tym względem w tyle. Niemożność zmiany arbitralnie wyznaczonych ustawień, rozpikselowane fonty w trybie przenośnym czy problemy z zewnętrznymi kontrolerami to dla użytkowników z niepełnosprawnościami chleb powszedni (na szczęście da się je obejść). Kilka lat zajęło firmie dodanie opcji przypisania własnych klawiszy w ustawieniach konsoli…
Dlatego też jako pozytywną niespodziankę należy przyjąć wieści, że firma pracowała (i może nadal pracować) nad uniwersalnym padem do wszystkich konsol dostępnych na rynku, z PlayStation oraz Xboksem włącznie. Źródłem informacji jest nikt inny, jak Reggie Fils-Aimé; znana i lubiana postać, przez lata charakterystyczny szef amerykańskiego Nintendo. W wywiadzie z portalem Inverse opisuje pomysł następująco:
Wyobraź sobie kontroler adaptacyjny, za pomocą którego możesz grać na swoim najnowszym Xboksie, PlayStation lub konsoli Nintendo. Nad tym pracowaliśmy trzy lata temu.
Korporacje miały posługiwać się wspomnianym kontrolerem od Microsoftu jako punktem odniesienia do dalszych prac.
„Reggie” odszedł z firmy trzy lata temu, w 2019 roku. Liczy jednak, że „prace nad sprzętem nadal trwają”. I jak dodaje:
Mam również nadzieję, że kontroler – i możliwość podłączenia go do wszystkich tych konsol – zostanie wypuszczony na rynek i udostępniony konsumentom tak szybko, jak to możliwe.
My również.
Czytaj dalej
Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.