Kolejny dodatek do Heroes III z nowym zamkiem. Wysyp informacji
W Day of Reckoning zagramy mroźnym Palace oraz pokierujemy jednostkami inspirowanymi wieloma kulturami.
Heroes of Might and Magic III jest istnym fenomenem ‒ po 24 latach od premiery fani serii wciąż tworzą kolejne dodatki. Nie patyczkują się przy tym, dodając do gry autorską fabułę, implementując szereg zmian i poprawek oraz wprowadzając nowe frakcje, jak to było w przypadku Horn of the Abyss. Ba, nawet nie jedną, a dwie frakcje, jeśli doliczyć nadchodzące Factory. Mieliśmy także ogromne In the Wake of Gods, jak i również VCMI, będące swego rodzaju remakiem produkcji. Oczywiście lista modów nie kończy się tylko na tych trzech dodatkach, a nawet poszerza się właśnie o kolejny.
Day of Reckoning, bo tak nazywa się nowy mod do Heroes III, zabierze nas na pokrytą śniegiem wyspę Vori. Na trailerze dodatku możemy zobaczyć powrót dobrze znanej postać z podstawki, Gelu, który będzie odgrywał tu istotną rolę. Opis postaci zdradza, że bohater jest w połowie człowiekiem, a w połowie elfem Vori, czyli ich śnieżnym odpowiednikiem (to kanoniczna rasa w serii). Samo „rozliczenie”, zawarte w tytule moda, również został wzięte prosto z Heroes III i stało się inspiracją do stworzenia Day of Reckoning.
Największą nowością jest oczywiście nowy zamek noszący miano Palace, czyli po prostu Pałac. Nowe mroźne miasto będzie domem dla wspomnianych śnieżnych elfów, ale nie tylko. Twórcy podzielili się już informacjami na temat pierwszych czterech jednostek możliwych do zrekrutowania. Pierwszą jest Nisse, krasnalopodobna istota inspirowana nordycką kulturą, w której dziś kojarzona jest z pomocnikiem Świętego Mikołaja. I tak, atakuje przeciwników workiem z prezentami. Jego ulepszoną wersją jest Totme ze zwiększoną liczbą życia, prędkości oraz ataku i obrony. Drugopoziomowa jednostka Pałacu to Ice Maiden, władająca ostrym jak brzytwa wachlarzem i posiadająca bonus do ataku przeciwko Gogom z zamku Inferno. Po ulepszeniu zmienia się w Yuki Onna (z japońskiego „Śnieżna Kobieta”), która oprócz lepszych statystyk, zadaje dodatkowe obrażenia, jeśli wróg jest otoczony.
zdjęć
Trzecią jednostką jest Biały Tygrys, znany z czwartej odsłony Heroes of Might and Magic. Zajmie dwa heksy na polu walki, a gdy przeciwnik go zaatakuje, Tygrys zrobi to pierwszy. W ulepszonej odsłonie nazwanej Sabertooth dzierżyć będzie pancerz i użyje swoich pazurów ponownie od razu po zakończonym ataku wroga. Ostatnia z pokazanych jednostek to Śnieżny Elf, władający magią, którą miota na dystans. Jeśli zdecydujemy się na ulepszenie do Wysokiego Elfa, będzie atakował pierwszy, jeśli ktoś strzeli do niego.
Na ten moment data premiery nie jest znana, ale nie pozostawiamy was z pustymi rękoma. W specjalnej edycji CD-Action dedykowanej Heroes III twórcy podzielili się kilkoma szczegółami na temat Day of Reckoning ekskluzywnie dla naszej redakcji.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.