5
19.12.2023, 14:45Lektura na 3 minuty
Wideo

Dodatek do Heroes III: Wiemy, kiedy Fabryka trafi do gry

Podczas niedzielnego finału turnieju Golden Goose ekipa odpowiedzialna za moda Horn of the Abyss zdradziła nieco sekretów dotyczących nadchodzącej aktualizacji.

Hirołsowa społeczność wyczekuje kolejnych informacji o Fabryce niczym kania dżdżu. Nic dziwnego, w końcu od czasu dodania do gry ostatniej frakcji, Przystani, minęło już ponad 10 lat. Oprócz tego Fabryka od samego początku wzbudzała pewne kontrowersje. Miasto ma być swoistym spadkobiercą porzuconej Niebiańskiej Kuźni, która miała zawitać do nas wraz z premierą Ostrza Armagedonu. No właśnie: miała, dlatego że 3DO ostatecznie wycofało się z projektu pod naciskiem fanów, grzmiących, że przecież tak wysoki rozwój technologiczny frakcji nie pasuje do fantastycznego świata Magii i Mocy.

Ale wracając do przyjętej wcześniej metafory, na rzeczoną kanię spadło właśnie trochę upragnionego dżdżu. Nie otrzymaliśmy co prawda dokładnej daty premiery, jednak przekazane nam informacje i tak są interesujące. Najważniejsze fakty znajdziecie w poniższym materiale.

Wideo jest efektem współpracy Tomasza Kaczmarka-Żużla, organizatora turnieju Golden Goose, oraz członków HotA Crew, którzy postanowili podzielić się informacjami o obecnym stanie prac. A zatem po kolei. Wiemy, że Fabryka otrzyma własną kampanię, która według słów twórców ma być najbardziej szczegółową kampanią w historii. Składać się będzie z 8 map, a aktualnie prace nad nią są już prawie ukończone, gdyż pozostało jedynie dogranie lektorów. Sama Fabryka również jest już w pełni grywalna i działa bez większych zarzutów. (Więcej o Fabryce i jej jednostkach przeczytacie w specjalnym wydaniu CD-Action, które znajdziecie TUTAJ)


Zmiany w PvP

Kolejna kwestia to balans w trybie PvP. Najnowsza aktualizacja ma rozprawić się z problemem tzw. kopania bohaterów, czyli procederem, w wyniku którego bohaterowie odkupowani w tawernie mają liczbę punktów ruchu przekraczającą ich maksimum. Potrafiło to doprowadzić do kuriozalnych sytuacji, w których na przemian dymisjonowani i odkupowani bohaterowie obu walczących stron na przemian przejmowali i odbijali swoje miasta. Zostanie to naprawione dzięki podzieleniu bohaterów na konkretne rangi i zaimplementowaniu mechaniki ograniczającej pojawianie się bohaterów w tawernie do tych niższych rangą. Do tego będą oni pozbawieni wszystkich premii, które mieli na sobie przed śmiercią (np. stajni), a ich punkty ruchu będą przyznawane zależnie od armii posiadanej w momencie ich kupienia.

Oprócz tego zmiany doczeka się system poszukiwania zaklęć kontrolnych w gildiach magów. Twórcy planują całkowite przeprojektowanie tego typu czarów, jednak niestety na tę chwilę nie wiemy nic więcej poza faktem, że ten element rozgrywki znajduje się pod lupą HotA Crew.


Zabawa w kartografa

Na uwagę zasługuje również nowy edytor map, który zawita do nas wraz z aktualizacją. Wiedzieliśmy, że doczeka się on pewnych zmian, jednak teraz poznaliśmy dokładniejsze detale. Edytor pozwoli nam m.in. na ustawienie konkretnego rodzaju nagrody pozyskiwanej z rozbitków czy grobów. Oprócz tego będziemy mogli zablokować bohaterów na konkretnym poziomie doświadczenia. Szczególnie interesująca wydaje się zmiana dotycząca ustawiania zawartości puszki pandory. Już niedługo będzie ona mogła wpływać na nasze punkty ruchu, dodając je, resetując lub odejmując. Warto również wspomnieć o funkcji, która umożliwi dokładne określenie armii startowej i artefaktów bohatera, podczas przechodzenia z jednego scenariusza kampanii do drugiego.


I najważniejsze na koniec

No dobrze, w takim razie kiedy będziemy mogli oddać się rozgrywce w najnowszą wersję Horn of the Abyss? Nie znamy jeszcze konkretnego dnia, jednak twórcy planują wypuścić aktualizację 1.7 w pierwszym kwartale nadchodzącego roku. Osobiście nie mogę się już doczekać i z niecierpliwością czekam na premierę.


Czytaj dalej

Redaktor
Maciek „Macix" Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów243

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze