16.05.2024, 19:30Lektura na 6 minut

Krwawy Baron, Krzysztof M. Maj, kobiety w gamedevie, studiowanie gier. Kolejne panele CD-Action Expo

Oto kolejne szczegóły paneli dyskusyjnych, które odbędą się w ramach CD-Action Expo 2024. Przypominamy, że impreza będzie miała miejsce 1-2 czerwca w Atlas Arenie w Łodzi.

Na CD-Action Expo 2024 będzie mogli wziąć udział w wielu ciekawych panelach dyskusyjnych. Informowaliśmy już o Michale Walkiewiczu (Kanał Zero), nowej nadziei na „Gwiezdne wojny” i silver gamingu, a także 00s Corner, Kasi Babis, popularyzacji nauki i Lochach & Smokach. Czas przedstawić kolejną porcję atrakcji.


Pisałam Krwawego Barona

Scenopisarski duet Karolina Stachyra & Arkadiusz Borowik (ex-CD Projekt Red, ex-Techland) wspomni pracę nad najsłynniejszym questem w historii polskiego gamedevu. Ponadto zapytamy, czy scenariusze gier wideo muszą być przewidywalne, jak wydostać damę z opałów i co Dying Light 2 zyskałby na posiadaniu tzw. fabuły.

Karolina Stachyra – od dwunastu lat wymyśla i pisze fabuły do gier. Zaczynała w CD-Projekt RED, gdzie pracowała przy Wiedźminie 3: Dziki Gon oraz dodatkach Serca z kamienia & Krew i wino. W 2016 roku przeniosła się do Techlandu, by stworzyć RPG-a bazującego na nowym IP. W międzyczasie wspierała Fool’s Theory w tworzeniu The Thaumaturge. Lubi truskawki.

Arkadiusz Borowik – współautor gier Wiedźmin 2 i Wiedźmin 3. Pracował nad projektem AAA dla firmy Techland. Poza grami autor scenariuszy seriali („Na krawędzi”, „Rodzina zastępcza”), filmów (m.in. „Fuks 2”, „Jasne, błękitne okna”), sztuk („Królowa śniegu”), słuchowisk ( „Rodzina poszepszyńskich”), programów satyrycznych („Dziennik Telewizyjny Jacka Fedorowicza”) i książek („Z góry widać tylko nic”). Nie pali.


M. Maj: Elden Ring narracyjnie leży

Za dnia adiunkt na AGH, nocą: streamer i youtuber. Krzysztof M. Maj to człowiek pełen sprzeczności, i może dlatego podczas EXPO rozpłynie się on nad hitem From Software, by następnie skrytykować narrację Miyazakiego & R.R. Martina. Następnie zaś podpowie, jak powinno się pisać mapy, encyklopedie, bestiariusze i dialogi, oraz oceni, czy posiadanie w ekwipunku 10 mieczy, 20 zbroi płytowych i 30 halabard rujnuje immersję w erpegu.

Krzysztof M. Maj – groznawca, tutor akademicki i wykładowca w Katedrze Technologii Informacyjnych i Mediów Wydziału Humanistycznego AGH. Autor dwóch książek o teorii fantastyki: „Allotopie” (2015) oraz „Światotwórstwo w fantastyce” (2019). Vloguje o grach, fantastyce i kulturze na YouTubie pod adresem https://www.youtube.com/@KrzysztofMMaj


Gra jest kobietą

Polski gamedev to w 76% mężczyźni, a w 24% kobiety. Skąd takie proporcje – wyłożą Katarzyna Grynienko (CD Projekt Red), Natalia Pych (Games Operators), Karolina Kowalewska (ReadyCode) i Agnieszka Rumińska (Superkami). Nasze Gościnie zagadniemy również o dyskryminację w Riot Games, kadrowanie tyłka Mirandy w remasterze Mass Effecta i o ciałopozytywną Aloy z Horizon: Forbidden West. A na deser: o zainicjowany przez Redów program „Dziewczyny w grze”.

Natalia Pych – właścicielka portalu Grajmerki, współzałożycielka inicjatywy GameDev Girls PL oraz Senior Producentka w warszawskim wydawnictwie Games Operators. W ramach pracy w gamedevie zajmuje się nie tylko zarządzaniem projektami wydawniczymi, ale także community managementem, marketingiem cyfrowym i organizowaniem spotkań biznesowych. Jest ambasadorką Women in Games, chętnie aktywnie promuje kobiece inicjatywy w gamedevie i sama bierze w nich udział (m.in. podczas Women in Tech, PGA, Game Industry Conference i Digital Dragons). W czasie prywatnym lubi usiąść w fotelu z ciepłą herbatą u boku i dobrą książką w ręku.

Karolina Kowalewska – specjalistka w obszarze business developmentu i marketingu digitalowego z ponad 4-letnim doświadczeniem w gamedevie. Zna się na budowaniu skutecznej komunikacji z klientami i inwestorami oraz tworzeniu strategii marketingowych; swoją wiedzą dzieli się zresztą na branżowych eventach. Jako współzałożycielka GameDev Girls PL promuje inicjatywy mające na celu wsparcie kobiet i przeciwdziałanie dyskryminacji w branży, ponadto prowadzi podcast Grajmerki.

Agnieszka Rumińska – odebrała pełny cykl edukacji muzycznej, poparty wieloletnim doświadczeniem scenicznym w śpiewie operowym i grze na fortepianie. W gamedevie od 2016 roku. Obecnie zatrudniona w Superkami, wcześniej przez 5 lat działała jako pełnoetatowa kompozytorka i sound designerka w Anshar Studios. Pracowała nad DLC do Divinity Original Sin II, portem Observera na Switcha, Telefrag VR, Gamedekiem, Sengoku Dynasty i nie tylko. Ambasadorka Women in Games, regularna prelegentka na konferencjach, zaangażowana edukatorka dźwięku w grach dla początkujących.


Jak to jest studiować tworzenie gier? Dobrze? Niedobrze?

Ewa Maria Szczepanowska była do niedawna prorektorką Warszawskiej Szkoły Filmowej, gdzie odpowiadała za gamedevowy kierunek studiów. Jurek Gab był do niedawna studentem Warszawskiej Szkoły Filmowej, gdzie kształcił się na gamedeva. Wspólnie z Anetą Wiśniewską (Politechnika Łódzka) ocenią oni, czy przepustką do branży może być dyplom uczelni, dlaczego programiści muszą znać historię sztuki, i jak tworzenia gier uczyć, by go nauczyć.

Ewa Maria Szczepanowska – managerka kultury, ekspertka do spraw edukacji w dziedzinach sztuki filmowej i gamedevu. W branży audiowizualnej od 2000 roku. W 2015 rozpoczęła pracę w Warszawskiej Szkole Filmowej; początkowo jako dyrektor kreatywna i rzeczniczka prasowa, a od 2021 również prorektor ds. komunikacji i nowych mediów, odpowiedzialna za gamedevowy filar uczelni, program nauczania w dziedzinie gier wideo, partnerstwa i współpracę z branżą.

Absolwentka filozofii na Uniwersytecie Warszawskim, realizacji dźwięku na Akademii Filmu i Telewizji, PR i komunikacji w Szkole Głównej Handlowej oraz Międzynarodowych studiów dla producentów kreatywnych w Wyższej Szkole Filmowej w Łodzi.

Jurek Gab – twórca gier, absolwent Warszawskiej Szkoły Filmowej i pasjonat kinematografii. Aktualnie studiuje psychologię na Uniwersytecie SWPS oraz prowadzi zajęcia w Liceum Kreacji Gier Wideo.

Aneta Wiśniewska – Lead Animator w firmie Render Cube. Zajmuje się tworzeniem animacji ludzkich, zwierzęcych oraz maszyn, jest także odpowiedzialna za sesje motion-capture oraz trailery. Absolwentka wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej w specjalności Grafika Komputerowa i Multimedia. Doktorantka w Interdyscyplinarnej Szkole Doktorskiej.


CD-ACTION EXPO 2024 - BILETY

W 2024 przenosimy się z Wrocławia do Łodzi i olbrzymiej Atlas Areny. W tym roku nasze wydarzenie jest biletowane, ale kupując wejściówkę na CD-Action Expo zyskujesz wstęp na oba dni imprezy, czyli 1 i 2 czerwca 2024. Cena?

Sprawdźcie, co konkretnie zawierają droższe pakiety. Bilety dostaniecie też na miejscu w Atlas Arenie oraz za pośrednictwem aplikacji Łódź.pl na smartfonach (a posiadacze Karty Łodzianina nabędą je ze zniżką).


Czytaj dalej

Redaktor
CD-Action
Wpisów1151

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze