Lords of the Fallen 2 zaplanowane na 2023 rok. W tle kolejny Sniper
CI Games jest gotowe, aby wyciągnąć sequel Lords of the Fallen z niekończącego się developmentu.
Losy sequela do Lords of the Fallen to istna opera mydlana. Oficjalnie zaczęło się w 2014. CI Games, zachęcone wielkim sukcesem „jedynki”, podjęło decyzję o szybkim rozpoczęciu prac nad kontynuacją. Do pracy zaangażowano Tomasza Gopa – osobę, która miała na koncie pracę nad dwoma pierwszymi Wiedźminami. Odszedł on jednak ze studia dwa razy. Raz, aby pracować w Techlandzie, a drugi raz – w 2017 – na dobre, tym razem zwolniony z powodu zmiany planów na produkcję gier AA bez trzeciej litery.
Po drodze mieliśmy jeszcze: wypowiedzenie umowy z pierwszymi twórcami w 2015, całkowity reset rozwoju w 2018, po którym CI Games zerwało współpracę z jego inicjatorami w 2019, a następnie otwarcie własnego, międzynarodowego studia w 2020… Nic dziwnego, że dziś o pomyśle mało kto pamięta, a sukces „jedynki” niemal całkiem zanika w naszej pamięci. W międzyczasie został zresztą skutecznie przyćmiony bardzo dobrą sprzedażą serii Sniper, którego ostatnia część ujrzała światło dzienne w zeszłym roku.
Studio CI Games nie składa jednak broni, a coraz bardziej mgliste wspomnienie „polskich Soulsów” może zostać odkurzone już za kilka miesięcy. Jak podaje portal Bankier.pl, gra znajduje się już w fazie produkcji i ma ukazać się w 2023, niemal na dziesięciolecie rozpoczęcia pierwszych prac. Mało tego, już tej jesieni mamy się spodziewać pierwszych działań marketingowych. Budżet jest znacząco większy niż ten pierwszej odsłony, który wynosił 42 miliony złotych z reklamą włącznie. Gra zostanie wydana na PC i konsole nowej generacji. Będzie singleplayerem z elementami wieloosobowymi.
To jednak nie koniec wieści. CI Games ma, obok Lords of the Fallen 2, rozwijać nowego Snipera oraz nieokreśloną grę survivalową. Ta pierwsza decyzja nie powinna nikogo dziwić; spółka opublikowała właśnie raport, z którego wynika, że w 2021 – roku premiery Sniper Ghost Warrior Contracts 2 – odnotowała aż 38 milionów złotych zysku netto (i 105 milionów złotych przychodu) w porównaniu do 7,1 milionów złotych zysku w 2020.
Czytaj dalej
Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.