rek

Lords of the Fallen: Twórcy naprawiają wersje na Xboksy

Michał "thegoose" Gąsior
Lord of the Fallen trapi to samo, co parę nowszych tytułów – kula u nogi w postaci Xboksa Series S.

Patrząc na długą historię Lords of the Fallen, aż szkoda patrzeć na to, co finalnie zepsuło doświadczenia z rozgrywki części graczy. Mimo restartu projektu oraz zerwanych umów CI Games nie zniechęciło się i powołało do życia nowy zespół, który wyprodukował grę. Ostatecznie jednak ponad 400 twórców oraz 4 lata pracy nie pomogły uporać się z problemami Xboksa Series S. Jest to przykre tym bardziej, że patrząc na opinie recenzentów, tytuł jest niezgorszy. W przeddzień premiery Lords of the Fallen na jego oficjalnym profilu społecznościowym pojawił się ten oto wpis.

https://twitter.com/lotfgame/status/1712494260040155372

Po wyrażeniu wdzięczności dla ekipy zajmującej się aktualizacjami gry autor wpisu przeszedł w mniej pozytywne tony. W kolejnych słowach odniósł się do problemów z wersją na Xboksy:

Posiadacze pecetów oraz PlayStation 5 będą mogli cieszyć się grą w zamierzony przez nas sposób. Wersje na Xboksy są w trakcie aktualizacji, aby zrównać je [poziomem wykonania – dop. red.] z innymi platformami. Patch zostanie wypuszczony w ciągu najbliższych dni.

Choć nie powiedziano tego wprost, to można przyjąć, że mniej wydajny brat Xboksa Series X jest źródłem problemów. Podobną historię widzieliśmy zresztą u innych studiów. Niedawno dowiedzieliśmy się, że sequel Alana Wake’a nie będzie działał w 60 fps-ach na Xboksie Series S. W wywiadzie dla IGN-u Thomas Puha, dyrektor ds. komunikacji w Remedy Entertainment, winą obarczył gorsze GPU Series S.

Podobne odczucia miał jeden z założycieli TeamKill Media, Micah Jones, którego studio pracuje obecnie nad Quantum Error. Na łamach portalu Gamingbolt wspominał o tym, że budując grę pod Series S, twórcy muszą uciąć część wizualnych efektów na silniejszych konsolach, by zachować tą samą jakość na każdej z platform. Natomiast Larian Studios musiało przesunąć premierę Baldur’s Gate’a 3 na konsolach Microsoftu, ponieważ S-ka nie dawała sobie rady z trybem podzielonego ekranu.

Jedna odpowiedź do “Lords of the Fallen: Twórcy naprawiają wersje na Xboksy”

  1. PlaystationFanboy 13 października 2023 o 13:21

    To jest celowe zniechęcanie ludzi do wersji fizycznych. To jakaś patologa, że gra wymaga patcha optymalizującego w dzień premiery. Czyli kupuję grę na płycie, która bez łatania się nie będzie nadawała do grania. Podobnie z Dying Light 2, gdzie wersja na płycie miała jakiś błąd w zadaniach i nie dało się jej bez patchy ukończyć. To już lepiej niech wersja pudełkowa wyjdzie 6-12 miesięcy po premierze, ale kompletna, naprawiona, a nie takie rzeczy odwalać. Wersja na płycie może mieć jakieś drobne problemy (drobiazgi z interfejsem, ewentualnie problemy w zadaniach pobocznych), ale nie taka patologia, że na płytę leci early access!

Dodaj komentarz