Mafia: Edycja Ostateczna – Zmiana w mechanice strzelania, zachowaniu policji i fabule

Od premiery pierwszej Mafii minie w tym roku 18 lat i wszyscy zdajemy sobie najpewniej sprawę, że w naszej branży to cała wieczność. Take-Two postanowiło nam na szczęście przypomnieć historię Tommy’ego Angelo, tworząc pełnoprawny remake. Edycja ostateczna ma zostać rozbudowana o nowe cutscenki, dialogi i bogatsze tło fabularne, ale metamorfoza spotka również sam gameplay.
Haden Blackman z Hangar 13 podał w rozmowie z US Gamerem kilka przykładów takich zmian. Więcej czasu antenowego ma dostać Sarah, ukochana głównego bohatera, a także towarzyszący Tommy’emu Sam i Paulie. Część misji zostanie rozbudowana w taki sposób, abyśmy odczuli wagę konfliktu między rodzinami Salieri i Morello. Mamy spodziewać się również większej liczby zapadających w pamięć momentów. Otrzymamy także bardziej zróżnicowane czy mniej powtarzalne poboczne zadania i aktywności.
Rozgrywka została także uwspółcześniona pod innymi względami. Twórcy dodali opcję ustawienia wrażliwości policji na wykroczenia – w pierwowzorze przekroczenie prędkości czy przejechanie na czerwonym świetle mogło skończyć się dla nas nie najlepiej. Już wtedy niektórym wydawało się to szczególnie irytujące (zwłaszcza po kontakcie z GTA III), dlatego co bardziej narwani będą mogli – po zaznaczeniu stosownych rzeczy w menu – rozbijać się po Lost Haven bez większych ograniczeń.
Hangar 13 postanowiło wykorzystać mechanikę strzelania z Mafii III i przenieść ją do nowej-starej produkcji. Znowu schowamy się więc za osłonami, jednak tym razem walka ma być bardziej niebezpieczna i liczyć ma się w niej każdy nabój. Ma to zresztą odzwierciedlenie w poziomie trudności – domyślny podobnie jak pierwowzór ma stawiać przed graczem spore wyzwanie, ale równocześnie zabawę ułatwimy sobie, dostrajając do własnych potrzeb drobniejsze kwestie (jak wspominaną policję). Od nas zależeć będzie też, czy samochody (a także – nowość – motocykle) będą zachowywać się realistycznie, czy o wiele bardziej zręcznościowo.
Mafia: Edycja ostateczna zawita na pecety, PS4 i Xboksa One 28 sierpnia.
Czytaj dalej
22 odpowiedzi do “Mafia: Edycja Ostateczna – Zmiana w mechanice strzelania, zachowaniu policji i fabule”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czyli jednak dalej trzeba znać oryginał, bo to będzie kompletnie inna gra.
Nooo Brawooo. Czyli jednak gra zostanie znerfiona i nie będzie taka trudna jak oryginał. Tylko żeby nie zrobili z niej Mafii 3 tylko z innymi postaciami i miastem.
ALE Akurat mechanika strzelania w mafii 3 była fajna i też był fajny feeling więc tutaj akurat dobrze że to przenieśli z 3.
No dobra, a co z gameplay loopem? Będą normalne misje, czy taki szajs jak w Mafii 3? Kiedy ogłosili te grę to byłem niesamowicie uradowany, ale odkąd wiem, że zajmuje się nią Hangar 13 to hype opadł mi prawie do zera, ci ludzie to powinni najwyżej gry mobilne robić.
Kurcze, w mafii 2 Uwielbiałem system policji. Przekraczanie prędkości – mandat, Bójka – pouczenie |Zawsze brakowało tego w GTA. Czy widomo czy będą rzeczy takie jak swobodna kradzież że sklepów jak w mafii 2?
czyli czytaj : spierdolą coś !
Fajną rzeczą w Mafii było to, że po zabiciu przeciwników ciała nie znikały aż do ukończenia misji. Niektórzy postrzeleni jeszcze się czołgali i można było ich dobić (brzmi to może okrutnie, ale pasowało do klimatu gry). W dwójce już tak nie szło, tu raczej też nie będzie ;(
@down w dwójce pamiętam bugi gdzię całego Tommiego trzeba było wystrzelić w leżącego przeciwnika. Mam nadzieję, żę tym razem będzie mniej bugów, w weekend na nowo przeszedłem mafię 2 no i było ciężko
Ehhh te ciągłe narzekanie. 😀
Mnie zastanawia jak będzie za głosami, czy będą stare czy dadzą nowych aktorów.|Bo aktor Salieriego już od dawna nie żyje.
w1ntermu7e jest napisane w newsie, że będzie to opcjonalne, więc przed Tobą będzie stał wybór jak się ma zachowywać policja. Jeśli faktycznie podniosą poziom trudności to jest krok w dobrą stronę, bo strzelanie akurat jest tam dobre ale przeciwnicy to idioci.
@w1ntermu7e|W gta ogólnie interakcja z policją kiepsko zrobiona jest jak na grę której tłem są konflikty z prawem. Najśmieszniejsze jak w starszych odsłonach po walnięciu autem w radiowóz mogliśmy zostać rozstrzelani xD
@NomadP, przecież w jednym z ostatnich trailerów słyszeliśmy głosy bohaterów, m.in Tommy’ego – są nowi aktorzy niestety :-/
Super sprawa, ze jednak dogodza weteranom i nowemu pokoleniu ustawieniami poziomu trudnosci. Jedyne czego sie obawiam, jak w kazdej grze z dosc dokladnie personalizowanym poziomem trudnosci, to balans rozgrywki. Czesto grajac na wyzszym poziomie trudnosci, ma sie odczucie, ze gra jednak byla projektowana pod normal/easy i np. taka ilosc przeciwnikow, ktora radosnie kosiloby sie na normalu, na hardzie zaczyna byc przegieta. Jest to konsekwencja poziomow trudnosci zmieniajacych tylko zdrowie i obrazenia.
Mnie martwi ingerencja w misje poboczne i „pogłębianie” postaci pobocznych. Jak słyszę coś takiego to od razu oczyma wyobraźni widzę np. związek homoseksualny między Tomem i Pouliem, albo coś w tym klimacie, tylko po to żeby było. Jak nam Hangar zaserwuje „poprawność polityczną” to może nam wyjść to bokiem. Oby tym razem tak nie było.
@Equisetum Prawda. Te dodatki wydaja sie byc zbedne, bo Mafia byla gra wystarczajaco dluga, by sie nia nasycic, a nie przejesc. Oby byly kompletnie opcjonalne i oderwane od oryginalnej fabuly. Do tego do kampanii dochodzila przeciez Jazda Ekstremalna, nad ktora szlo spedzic nawet wiecej czasu, bo wyzwania byly trudne i czasem wymagaly kombinowania. Do dzis nie wiem, jak przejechac Boltem bombardowany most, a na yt nie chce sprawdzac 😀
SolInvictus pod tym mogę się podpisać, w niektórych grach ewidentnie widać, że wszystko było robione pod łatwiejszy tryb na przykład widoczność interakcji ze światem lub przedmiotów gdzie mechanika gry wymusza użycie jakiegoś 6 zmysłu by je podświetlać. Gdy zostaje taka opcja wyłączona to dopiero można zauważyć jaka fuszerka została odwalona przy projektowaniu poziomu, bo przecież przedmiot będzie i tak podświetlony. Dodali jaką opcję, że nie będzie?! UPS! Jak zawsze przykładów jest niestety więcej….
@Airoder Zwykle tragedii nie ma, ale mocno nacialem sie na tym w Far Cry’ach. Ja po prostu lubie grac w nie na najwyzszym, bo sa emocje podczas wedrowki po mapie czy czyszczenia posterunkow. Latwo zginac, latwo zabic, zadnego huda poza wskaznikiem zdrowia i ammo. I wszystko super poza misjami fabularnymi, ktore kiedy przewiduja rozpierduche, bywaja katorga. Z drugiej strony mamy swietnie zbalansowane gry bez zmiany poziomu trudnosci, ale te bywaja za latwe przez obecne tendencje w strone latwej rozgrywki.
Mam nadzieję że znajdzie się w niej kompletna, ew. rozszerzona ścieżka dźwiękowa. |Pamiętam też że w mafii 2 był świetnie rozwiązany system walki wręcz, jak można było jakiegoś upartego gościa chwycić, przeciągnąć po ladzie i wyrzucić przez witrynę na zewnątrz.
Jeśli to będie bubel technologiczny jak Mafia 3 czy ostatni remaster Mafii 2 to żadne zmiany w remaku nie pomogą. Ja czekam bo lubię tą serie ale najpierw poczekam na recenzje i opinie graczy.
Mimo tych wszystkich obietnic mam wrażenie, że tej grze będzie bliżej do trójki lub dwójki niż jedynki. Szkoda.
Gdyby tak zrobili San Andreas z fizyką i grafiką z gta V, ewentualnie fizyką gta IV|Brałbym w ciemno