21.03.2012
Często komentowane 305 Komentarze

Mass Effect 3: Gracze wygrali? List otwarty Raya Muzyki do graczy ws. zakończenia [SPOILER]

Mass Effect 3: Gracze wygrali? List otwarty Raya Muzyki do graczy ws. zakończenia [SPOILER]
Nareszcie – po serii zawiłych i niewiele mówiących wypowiedzi od przedstawicieli BioWare w kwestii zakończenia Mass Effecta 3, głos zabrał sam prezes studia: Ray Muzyka. W otwartym liście skierowanym do graczy wyjaśnia, że jego ekipa ciężko pracuje nad rozwiązaniem problemów z finałem, a więcej informacji o ewentualnych zmianach poznamy w kwietniu.

Poniżej znajdziecie pełną treść listu Muzyki do graczy:

Do graczy Mass Effecta 3 od Raya Muzyki, współzałożyciela BioWare’u Jako współzałożyciel i menedżer generalny BioWare’u jestem bardzo dumny z ekipy odpowiedzialnej za Mass Effecta 3. Osobiście uważam, że gra jest najlepszą naszą produkcją. Tym bardziej bolesne były opinie od naszych wiernych fanów, według których zakończenie gry nie spełniło ich oczekiwań. W pierwszej chwili mieliśmy zamiar bronić naszej pracy i odwołać się do wysokich ocen recenzentów – ale ze względu na szacunek dla naszych fanów, musimy zaakceptować krytykę i przyjąć ją z pokorą. Głęboko wierzę w to, że gry są sztuką, a potęga naszego medium pochodzi od odbiorców, którzy są głęboko zaangażowani w sposób, w jaki historie w nich są opowiadane. Gracze mają też niekwestionowane prawo dostarczać konstruktywną krytykę. Jednocześnie wierzę i popieram artystyczne decyzje podjęte przez nasz zespół. Wraz z ekipą zastanawialiśmy się dużo nad tym, w jaki sposób najlepiej odnieść się do komentarzy graczy dotyczących zakończeń ME3, zachowując artystyczną integralność gry. Mass Effect 3 jest zakończeniem trylogii, w której gracze w tak wielkim stopniu kontrolowali przebieg fabuły, a która była dla nich tak bardzo osobista, że trudno było nam przewidzieć różnorodność emocji, jakie mogą czuć fani po ukończeniu produkcji. Podróż, jakiej doświadczamy w serii, wzbudza bardzo intensywne i różnorodne uczucia w graczu – na tyle, że tak bardzo wzburzona reakcja niektórych z naszych najbardziej lojalnych fanów na obecne zakończenia Mass Effecta 3 naprawdę nas zaskoczyła. To problem, którym się głęboko zajmujemy i wystosujemy w związku z nim odpowiedź w sposób rzetelny oraz w odpowiednim czasie. Pracujemy nad nią teraz. W tym celu od dnia premiery gry nasza ekipa bada każdą opinię o tej produkcji – w prasie branżowej, na forach, Facebooku i Twitterze, a to tylko kilka z naszych źródeł. Zespół Mass Effecta, podobnie jak inne funkcjonujące w ramach oddziałów BioWare w EA, składa się z pasjonatów, którzy ciężko pracują z miłości do tworzenia doznań radujących i zachwycających naszych fanów. Jestem zaszczycony, że mogę z nimi współpracować, ponieważ mają odwagę i siłę odpowiedzieć na konstruktywne opinie i krytykę. Opierając się na swoich badaniach producent wykonawczy Casey Hudson i jego ekipa ciężko pracują nad licznymi inicjatywami, które pomogą odpowiedzieć na wasze pytania, rozjaśniając niektóre wątki osobom szukających dalszego domknięcia ich podróży. Usłyszycie więcej o nich w kwietniu [na PAX East?]. Pracujemy ciężko nad utrzymaniem odpowiedniego balansu pomiędzy artystyczną integralnością oryginalnej historii, starając się odnieść do uwag fanów, które otrzymaliśmy. To dodatkowy element naszych planów związanych z dostarczaniem nowej zawartości do Mass Effecta, a także tworzeniem nowych pełnoprawnych gier. Możecie więc być pewni, że wasza podróż w tym uniwersum może być i będzie kontynuowana. Reakcja na premierę Mass Effecta 3 była czymś bezprecedensowym. Z jednej strony nasi lojalni fani wyrażają swoje niezadowolenie, co do sposobu zakończenia gry – dbamy o ich opinie i zamierzamy się do nich bezpośrednio odnieść. Jednakże większość osób wydaje się zgadzać, że gra, jako całość, jest wyjątkowa – ponad 75 recenzentów przyznało jej maksymalne noty, a średnia ocen wynosi około 95%. Jestem dumny ze swojego zespołu, ale możemy i musimy być jeszcze lepsi. Niektóre opinie głoszone przez naszych oddanych fanów – nawet jeśli opierały się na słusznych podstawach, takich jak chęć uzyskania odpowiedzi na niektóre pytania i lepszego domknięcia historii – były jednak bardziej destrukcyjne niż konstruktywne. Słuchamy i odpowiadamy na konstruktywną krytykę, ale nie tolerując osobistych ataków na członków naszego zespołu, nie będziemy wspierać ani odpowiadać na takie komentarze. Jeśli jesteś fanem Mass Effecta i wspierasz nasz zespół – szanujemy twoją opinię i jej wysłuchamy. Jesteśmy zobowiązani odpowiedzieć na waszą konstruktywną krytykę, w sposób jak najlepszy. W zamian chciałbym prosić was o pomoc poprzez wspieranie tego, co jak wierzę jest najlepszą do tej pory grą BioWare. Proszę was o przeprowadzenie własnych badań: grajcie w grę, ukończcie ją i powiedzcie nam, co o niej sądzicie. Mówcie swoim przyjaciołom, jeśli uważacie, że Mass Effect 3, jako całość jest dobrą produkcją. Zaufajcie nam, że jak zawsze staniemy na głowie, żeby odpowiedzieć na wasze sugestie. Jako artyści, dbamy o naszych fanów i doceniamy wasze wsparcie. Dziękuję za wasze opinie – słuchamy was.

Głos w całej tej sprawie zabrał też „prawdziwy” Shepard – aktor Mark Meer, który wciela się w męską wersję komandora. W wywiadzie udzielonym serwisowi GamerLive został zapytany o kontrowersje, jakie pojawiły się wokół zakończenia Mass Effecta 3. Jak mówi:

BioWare powiedziało niedawno, że rozważają wszystkie opinie fanów – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Nie wiem na razie nic o aktualnych planach studia (a jeśli bym wiedział, nie mógłbym o nich mówić), choć wiem, że pojawią się dodatki DLC. Zmiana lub rozszerzenie końcówki gry nie byłaby czymś bezprecedensowym. Gracze widzieli podobną sytuację kilka lat temu w przypadku Fallouta 3 od Bethesdy i dodatku Broken Steel. Bardzo podobała mi się gra i nie miałem problemów z jej finałem, ale byłem podekscytowany nowym DLC. Oczywiście, jeśli BioWare będzie chciało nagrać więcej dialogów, będę do ich usług. Na pewno zamierzam nagrać więcej na potrzeby DLC, ale w chwili obecnej nie wiem, co będą zawierać dialogi.

305 odpowiedzi do “Mass Effect 3: Gracze wygrali? List otwarty Raya Muzyki do graczy ws. zakończenia [SPOILER]”

  1. @buryzenek2499 podziwiam optymizm =D ja jednak po wyciętym Protheanie za 10$ czekam na wycięte zakończenie za 10$ mimo wszystko fajnie będzie je zobaczyć.|@aleksdraven tak, ci straszni fanboye krzyczą bo dostali niekompletną grę, normalnie chamstwo i drobnomieszczaństwo, płacą i jeszcze, o zgrozo !, wymagają !

  2. C.D. – no chyba, że straty bez żadnych zmian byłyby tak duże, że to nieuniknione… Wtedy to zrozumiem.

  3. @gewloh tutaj popieram w 100%, bo jeśli zmienili zakończenie przez wyciek, to zrobili nam wielkiego bubla, a najbardziej tym którzy wycieku i tak nie poznali… Chociaż przyznam że dogłębna analiza teorii indoktrynacji rozjaśnia nieco sprawę, zakończenie wydaje się głębsze i bardziej przemyślane, co nie zmienia faktu że jest dziurawe niemiłosiernie.

  4. W innym temacie już to pisałem- uważam że zakończenie jest bardziej zakończeniem historii życia Sheparda (jeśli poddaliśmy się indoktrynacji) niż zakończeniem serii. Tutaj pojawia się pytanie z czym zżyliśmy się bardziej z postacią komandora czy z całym uniwersum. Jeżeli z tym drugim to finał nijak ma się do obietnic, w tym przypadku jest trochę lepij niewiele lepij ale lepij.|@gewloh Ja o tym jak miało pierwotnie wyglądać zakończenie przeczytałem ostatnio i stwierdziłem że mogłoby być naprawdę mocne.

  5. DavyStrange 21 marca 2012 o 20:44

    Jak każą płacić za zakończenie, to napiszę im maila, że już nigdy nie kupię żadnej gry od nich, łącznie z tym ich płatnym DLC, każdą będę ściągał, a ME3 oddam kolesiowi z FPS Russia. (Polecam go |na YT 🙂 )

  6. buryzenek2499 21 marca 2012 o 20:45

    Wszystko przez ten cholerny przeciek, bo zakończenie na prawdę było sensowne i dobre bez dziur, ale te wszystkie dziury po części wstawione są celowo, żeby dodać jak myślę więcej contentu i wyjaśnień właśnie w tym dodatku, żeby to na prawdę było coś dużego, i z jebnięciem na zakończenie, miejmy nadzieję, że tak będzie.

  7. aleksdraven 21 marca 2012 o 20:47

    @ChaosEpyon- to jest brak pogodzenia się z faktem dokonanym.

  8. @aleksdraven i o to chodzi, nie dostaliśmy 16 zakończeń ? Nie. To krzyczymy więc następnym razem BioWare się zastanowi. Rozumiem, że jak ktoś cie oszuka to przyjmujesz to spokojnie i godzisz się z faktem dokonanym „zostałem oszukany i nic z tym nie zrobię”

  9. buryzenek2499 21 marca 2012 o 20:55

    Dlatego jak najwięcej ludzi powinno poznać teorię indoktrynacji, również scenariusz, żeby mieć na ten temat własne przemyślenia, żeby mógł dobrze przemyśleć całą sytuację, możliwe, że BioWare chce dać dowód swojej niezależności od EA i właśnie wydać to zakończenie darmowo, bez żadnych opłat, żeby zyskać więcej fanów, taka możliwość również istnieje 😉

  10. A może zakończenie miało być bez happyendu. Ja sobie to tłumaczę tak. Shepard ginie próbując dobiec do tego słupa światła prowadzącego na cytadele a cała reszta to jakieś domysły że tak miało być a nie było. Że konający Shepard ma zwidy, a żniwiarze nie zostali pokonani i dopełnili cykl a normandia ucieka przed zagładą rozbijając się na jakimś zadupiu, i skąd znalazł się potem w tych gruzach? spadł na ziemię z szczątkami cytadeli no przecież by spłonął w atmosferze na popiół? to bez sensu

  11. buryzenek2499 21 marca 2012 o 21:05

    @Shox właśnie tutaj ten dryg, obejrzyj ten film do którego link podałem parę komentarzy niżej, jest tam wyjaśnione, oczywiście w tej teorii, że ta pełna indoktrynacja, czyli zmienianiem rzeczywistości indoktrynowanego, zaczęła się po trafieniu Sheparda laserem przez Zwiastuna, on po prostu leży w gruzach, a ta cała akcja po wybuchu, to odzwierciedlenie jego wewnętrznej walki z indoktrynacją, Anderson symbolizuję cząstkę przeciwstawiającą się Żniwiarzom, Człowiek Iluzja tą która się poddała, obejrzyj film 🙂

  12. scenariusz pastebin.com/ferTx1qx

  13. buryzenek2499 21 marca 2012 o 21:13

    @rocket12 i co myślisz ? Jak to zakończenie wypada w twoim mniemaniu i nie prawda to, że powinni zostawić takie zakończenie ? Cholernie szkoda, że zmienili, ale mam nadzieję, że dodadzą coś równie wielkiego na zwieńczenie historii.

  14. To wszystko PR, Ray Muzyka i cały team doskonale wiedzą, co robią. To zakończenie jest doskonałe, zawiera mnóstwo symboliki, jednakże przestanie być doskonałe, jeśli nie wydadzą dodatku z tym „prawdziwym” (bo co do tego, że to halucynacja, to żadnych wątpliwości już nie mam). Na 4chanie wyciekło, że ma być dodatek z zakończeniem, więc liczmy na to, że to prawda. Z resztą, ten dodatek na pewno już się produkuje (a może nawet już dawno skończył, czekają tylko na wydanie).

  15. DavyStrange 21 marca 2012 o 21:25

    @rocket12|Może ktoś podać, odkąd zaczyna się zakończenie? Bo czytam to całe urywkami i nie ogarniam, o co chodzi.

  16. buryzenek2499 21 marca 2012 o 21:27

    Właśnie o to chodzi, chcą zrobić fanom jak największą niespodziankę, jednocześnie pokazując, że nie sprzedali się kompletnie EA i są w stanie wydać TAKĄ ważną zawartość darmowo, w ten sposób może chcą pozyskać swoich utraconych fanów od czasu oskarżania o cholerne sprzedanie, osobiście mam taką nadzieję, teoria indoktrynacji, to wszystko, świadomość, że to była halucynacja od uderzenia lasera, to wszystko to wewnętrzna walka, a prawdziwy opór przeciwko żniwiarzom dopiero się zacznie, daje nadzieje…

  17. buryzenek2499 21 marca 2012 o 21:29

    @FrankKireger miałem gdzieś ten scenariusz, samo zakończenie i to jeszcze po polsku, muszę poszukać, jak znajdę prześlę, mam nadzieję, że dużo się z tego dowiecie.

  18. Gra na zwłokę i tyle xD TO MARKETING LUDZIE!!!

  19. DavyStrange 21 marca 2012 o 21:33

    @buryzenek|Nie musi być po polsku, problemem nie jest mój angielski, tylko to, że nie ogarniam, o czym to jest 😀 . Widzę fragmenty takie, których z gry nie pamiętam i takie, które były. To mnie gubi.

  20. No to wtedy mimo naszych wysiłków i zorganizowania wielkiej floty cały plan bierze w łeb, my giniemy oni giną a żniwiarze odnoszą druzgoczące zwycięstwo na pocieszenie trzech członków załogi udaje się zwiać „gdzie bądź” na planetę przypominającą ziemie i co odbudują nową cywilizację? Raczej nieszczęśliwe to zakończenie ale czy wszystko musi kończyć się szczęśliwie tak miało być.

  21. @buryzenek2499 Ale ta cała „niespodzianka” może nie wyjść BioWare na dobre. „Płać za niekompletną grę a potem może po bólach łaskawie dorzucimy Ci zakończenie a jak EA będzie miał coś do powiedzenia w tej sprawie to dopłacisz 10$”. Ten cały płaczący BioWare „oj nie lubicie naszego zakończenia omg !?!” jest trochę żałosny, ale w sumie ja się nie znam na PR. |Zgadzam się, indoktrynacja jest OK wyłącznie jeśli zostanie poparta „prawdziwym, wyciętym zakończeniem”

  22. Mam odpowiedź na wszystkie pytania dotyczące końcówki ME3. Cała Normandia została zindoktrynowana i EDI zgodnie z rozkazem Sheparda staranowała statek Żniwiarzy. Wszyscy giną. THE END.|PS. Shepard przeżywa zderzenie, żeby jeszcze trochę pocierpieć i dać się zabić Marauderowi.

  23. Tzn. nie statek Żniwiarzy, tylko Żniwiarza.

  24. buryzenek2499 21 marca 2012 o 21:43

    @Shaker A wiesz, że by było nawet ciekawe ? 😛 @ChaosEpyon Pewnie, że może wyjść im na złe, ale jeżeli to rzeczywiście wina wyciętego scenariusza, szczerze chcę wierzyć, że będzie to darmowe, a oto obiecany link do scenariusza wyciętej końcówki, po polsku, czyli dla wszystkich http:forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=63627&pid=2101.

  25. Szlag, muszę szybko przejść zanim zniszczą oryginalne zakończenie hollywoodzkim „happy endem”. Meh!

  26. buryzenek2499 21 marca 2012 o 22:03

    @luckie Nie zniszczą, o to się nie martw, po prostu muszą uspokoić wściekłych „fanów” żeby móc skupić się na robieniu tego zakończenia. Oby…

  27. @buryzenek2499 Nie chciałbym cię obrazić, ale mówisz tak trochę jak z jakieś sekty: „Wszyscy poznajcie wycięte zakończenie!”, chociaż zgadzam się z tobą i teorią indoktrynacji osobiście wolę nie poznawać tego wyciętego zakończenia, a nóż Bioware coś z tego wykorzysta (nie całość bo to strzał w stopę, ale może jakiś wątek).

  28. @luckieA skad wiesz ze bedzie happyend? W ogole jest on mozliwy przy takiej skali zniszczen w galaktyce? Chcemy LOGICZNEGO zakonczenia, (a najlepiej kilku, jak obiecywali SZESNASCIE, to niech choc 3 beda). Ale niech te trzy RÓŻNIĄ SIĘ CZYMŚ poza cholernym kolorem promienia FFS!

  29. buryzenek2499 21 marca 2012 o 22:09

    @fanik A tam od razu sekta, po prostu chcę żeby wszyscy wiedzieli na czym stoją, warto chyba wiedzieć, co takiego zostało z gry wycięte 😛 I tutaj rzeczywiście jest taka możliwość, także przepraszam, jeżeli ktoś odebrał to, jakby mnie nagle nawiedził duch dobrego wspieracza producentów 🙂 A co do tego dodatkowego zakończenia, poczekamy, zobaczymy, bo trochę głupio by było gdyby to wszystko zostawili w takim stanie.

  30. Ale jeśli to było właśnie to zakończenie które wycięli z racji przecieku to… Nie wiem co powiedzieć. Nasuwa mi sie tylko PO CO? Bo akurat to ze scenariusza jest genialne, odpowiada na parę pytań na które odpowiedzi brak, a po za tym daje realny wybór gdzie mozemy skończyć full happy endem, full renegade, albo pesymistycznym happy endem. Wydaje mi sie że taki wybór pasował by wszystkim. Więc po jaką cholerę to ruszali?

  31. buryzenek2499 21 marca 2012 o 22:13

    @Nhil Widocznie uznali, że zbyt wiele ludzi przeczytało to po wycieku, mogli się skontaktować, ale kretyni za przeproszeniem woleli na szybko wyciąć, by nikt się nie zorientował dlaczego produkcja się opóźnia i teraz pewnie doklejają coś nowego. Za błędy trzeba płacić i mimo, że zakończenie po teorii indoktrynacji zyskuje jakikolwiek sens i nadzieję, że wydadzą dlc z dokończeniem, to gdyby nic nie zmieniali, uniknęli by wielu sprzeczek.

  32. @buryzenek2499 Kurczę jednak mnie przekonałeś i przeczytałem to zakończenie. Moje wrażenia no cóż nie wiem po co je wycinali było genialne i spójne też te cliffhangery dawały nadzieję na jakieś DLC i szczerze nie wiem czy byłbym w stanie poświęcić wszystkie Przekaźniki Masy.

  33. buryzenek2499 21 marca 2012 o 22:18

    Z resztą, nie wiem czy graliście w Arrival, każde zniszczenie przekaźnika masy powoduje super nowę, praktycznie niszczącą planety w określonym zasięgu, ale możliwe, że energia wysłana z Tygla, połączy się z energią przekaźnika masy, najpierw się wyładuje właśnie w określony sposób, a następnie wybucha już pozbawiona całej energii, co sam wybuch zredukuje znacznie. Tak czy siak, pierwotny scenariusz był jak na razie lepszy, zobaczymy co wymyśli BioWare.

  34. No tak zmienią całe zakończenie bo jacyś dekle chcieli mieć Happy End z Tali w roli głównej. Mi tylko by starczyło by wyjaśnili wszystkie wątki które są niewyjaśnione przez co niszczy to zakończenie.

  35. Nikt nie powiedział, że w ogóle coś zrobią.

  36. Szczerze. Uważam, że każde zakończenie które teraz zaserwuje nam Bioware, będzie tylko dodanym na siłę, sztampowym, odgrzewanym kotletem. I zawsze ktoś będzie niezadowolony, nieważne co zobaczy na samym końcu swojej przygody. Dla jednych wyjaśnień będzie zbyt dużo dla innych zamkniętych wątków zbyt mało. Myślę, że popularność i sukces całej trylogii jak i universum trochę przerosło Bioware. Aby zamknąć wszystkie wątki, wyjaśnić dalsze losy wielu postaci film na zakończenie gry musiałby trwać ok. godziny.

  37. http:forum.cdaction.pl/index.php?autocom=blog&blogid=963&showentry=35306 – wszystko co mam do powiedzenia o zakończeniu i jego obrońcach..

  38. @Sabre84 – a ja uważam, że jeżeli nowe zakończenie ma być uwzględnione w planach dotyczących dalszego wsparcia dla gry (czyt. wydawania DLC) to można mieć nadzieję, że tym razem zmiany będą wprowadzać nie jak po tym pamiętnym wycieku scenariusza „na szybko, byle zdążyć przed premierą”, tylko z rozsądkiem i odpowiednim zaplanowaniem całości. Poza tym gracze zrobili im piękną interpretację obecnego zakończenia (indoktrynacja), po której teraz wystarczy skasować rozbijającą się Normandię…

  39. …a w zamian dopisać rozszerzenie historii i nowe zakończenie, bardziej adekwatne do serii (czyli faktycznie zależne od naszych wyborów w grze) – takie które zachęcało by do wielokrotnego przechodzenia gry, chociażby po to żeby zobaczyć „jak to się skończy jeżeli…” ;]

  40. PS: Jeszcze milej mogło by być, jeżeli w nowym zakończeniu pojawi się nawet jakaś zmienna zależna od wyboru dokonanego w obecnym zakończeniu 😉

  41. DavyStrange 22 marca 2012 o 05:54

    @G-Jay|Nie byłoby źle, ale mój Shep nie przeżył (mimo zniszczenia Zniwiarzy i 4000 sił boj.), a ja nie mam zamiaru teraz siedzieć godzinami w multi, żeby wzrosło ma mi gotowość… No bo przecież już pewnie dawno spadła do 50%.

  42. DavyStrange 22 marca 2012 o 05:58

    No, chyba że bierzemy pod uwagę, że to była indoktrynacja i mary, a nasz wybór po rozmowie z dzieckiem będzie świadczył o tym, czy zostaliśmy przy swoim czy daliśmy się zindoktrynować.

  43. Niestety do tej pory nie czytałem zakończenia poniewaz androidowa przegladarka gryzie sie ze stronami przeznaczonymi w 100% na pcta. Tak kolo 16-17 bede mogl sobie poczytac na duzym ekranie to walne tu jakies streszczenie/tlumaczenie/opinie (zaleznie od poziomu mojego lenistwa)

  44. buryzenek2499 22 marca 2012 o 06:18

    Poza tym, kolejny dowód indoktrynacji to taki, że po laserze Zwiastuna, Shepard na drodze do przekaźnika widzi drzewa ze swoich snów, jak również ma nieskończony magazynek, ale takie było możliwe, że zamierzenie twórców, sama cytadela, nie zawierała elementów cytadeli, były to jego wspomnienia innych statków, były tam części ze statku ShadowBrokera, części ze statku zbieraczy czyli te porozwalane kupy ciał, oczywiście również części z cytadeli, w sieci Gethów z Legionem, mówił on, że dostosowuje się ona…

  45. buryzenek2499 22 marca 2012 o 06:20

    do naszych osobistych doświadczeń, by była nam jak najbardziej bliska, my w feworze walki, biegnąc do konsoli nie zauważaliśmy takich szczególików co tam jakieś czarne drzewa i czemu cytadela wygląda jak połączenie wnętrza Żwniwiarza, statku zbieraczy, handlarza cieni i innych wcześniej napotkanych, zapadających w pamięć miejsc, chociażby nawet to, że kiedy Anderson umiera, Shepardowi na rękę wylewa się krew z rany postrzałowej, z tego samego miejsca, w które oberwał Anderson.

  46. @buryzenek2499 Prawda, mocne argumenty. Ale zalozmy, ze Bioware wprowadzi ta indoktrynacje w zycie. Czy gracze nie beda sie rzucac, ze skorzystali z ich pomyslu i poszli na latwizne? Mi to by nie przeszkadzalo, ale pewnie znajda sie i tacy, ktorzy beda nawet wtedy niezadowoleni.

  47. @mobilone tyle, że indoktrynacja jest pomysłem BioWare, na co wskazuje wiele filmików na yt z analizą zakończenia. BioWare prawdopodobnie ma już od dawna „prawdziwe” zakończenie tylko bali się, że ludzie po day1 dlc będą się burzyć. Zresztą komentarze buryzenek2499 wyczerpują temat.

  48. Teraz BW ma bardzo ciężki orzech ponieważ nawet jeśli taki był plan (w to co raz bardziej wątpię) to bardzo ciężko im będzie wprowadzić go w życie bez kolejnych protestów. Ten list jest napisanym w tym jakże cudownym PRowym języku i tak naprawdę gó*no z niego wynika.

  49. Powiem krótko: gdyby gra nie była tak dobra jak jest to nie było by krytyki 😉 Gra po prostu jest za dobra na taki biedny finał ;P

  50. To było do przewidzenia bo dr Ray Muzyka nie jest kretynem (jak niektórzy) i doskonale zdaje sobie sprawę, że zakończenie było tak marne i po najmniejszej linii oporu, że aż żal, wiedział, że nie mieliby żadnych szans w konfrontacji z prawdziwymi krytykami – nie tymi kupionymi przez EA za pre-releasy i „przecieki”. Zrobił to co musiał aby nie stracić kasy – poprawić produkt aby końcówka była godna sagi. Zrobią to co zrobili C.Doyle z Homelsem, Rowlling z HP itp, 🙂

Dodaj komentarz