Mass Effect 3: Gracze wygrali? List otwarty Raya Muzyki do graczy ws. zakończenia [SPOILER]
![Mass Effect 3: Gracze wygrali? List otwarty Raya Muzyki do graczy ws. zakończenia [SPOILER]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/09a20e45-80eb-4e12-9be2-5f6f22fb3901.jpeg)
Poniżej znajdziecie pełną treść listu Muzyki do graczy:
Do graczy Mass Effecta 3 od Raya Muzyki, współzałożyciela BioWare’u Jako współzałożyciel i menedżer generalny BioWare’u jestem bardzo dumny z ekipy odpowiedzialnej za Mass Effecta 3. Osobiście uważam, że gra jest najlepszą naszą produkcją. Tym bardziej bolesne były opinie od naszych wiernych fanów, według których zakończenie gry nie spełniło ich oczekiwań. W pierwszej chwili mieliśmy zamiar bronić naszej pracy i odwołać się do wysokich ocen recenzentów – ale ze względu na szacunek dla naszych fanów, musimy zaakceptować krytykę i przyjąć ją z pokorą. Głęboko wierzę w to, że gry są sztuką, a potęga naszego medium pochodzi od odbiorców, którzy są głęboko zaangażowani w sposób, w jaki historie w nich są opowiadane. Gracze mają też niekwestionowane prawo dostarczać konstruktywną krytykę. Jednocześnie wierzę i popieram artystyczne decyzje podjęte przez nasz zespół. Wraz z ekipą zastanawialiśmy się dużo nad tym, w jaki sposób najlepiej odnieść się do komentarzy graczy dotyczących zakończeń ME3, zachowując artystyczną integralność gry. Mass Effect 3 jest zakończeniem trylogii, w której gracze w tak wielkim stopniu kontrolowali przebieg fabuły, a która była dla nich tak bardzo osobista, że trudno było nam przewidzieć różnorodność emocji, jakie mogą czuć fani po ukończeniu produkcji. Podróż, jakiej doświadczamy w serii, wzbudza bardzo intensywne i różnorodne uczucia w graczu – na tyle, że tak bardzo wzburzona reakcja niektórych z naszych najbardziej lojalnych fanów na obecne zakończenia Mass Effecta 3 naprawdę nas zaskoczyła. To problem, którym się głęboko zajmujemy i wystosujemy w związku z nim odpowiedź w sposób rzetelny oraz w odpowiednim czasie. Pracujemy nad nią teraz. W tym celu od dnia premiery gry nasza ekipa bada każdą opinię o tej produkcji – w prasie branżowej, na forach, Facebooku i Twitterze, a to tylko kilka z naszych źródeł. Zespół Mass Effecta, podobnie jak inne funkcjonujące w ramach oddziałów BioWare w EA, składa się z pasjonatów, którzy ciężko pracują z miłości do tworzenia doznań radujących i zachwycających naszych fanów. Jestem zaszczycony, że mogę z nimi współpracować, ponieważ mają odwagę i siłę odpowiedzieć na konstruktywne opinie i krytykę. Opierając się na swoich badaniach producent wykonawczy Casey Hudson i jego ekipa ciężko pracują nad licznymi inicjatywami, które pomogą odpowiedzieć na wasze pytania, rozjaśniając niektóre wątki osobom szukających dalszego domknięcia ich podróży. Usłyszycie więcej o nich w kwietniu [na PAX East?]. Pracujemy ciężko nad utrzymaniem odpowiedniego balansu pomiędzy artystyczną integralnością oryginalnej historii, starając się odnieść do uwag fanów, które otrzymaliśmy. To dodatkowy element naszych planów związanych z dostarczaniem nowej zawartości do Mass Effecta, a także tworzeniem nowych pełnoprawnych gier. Możecie więc być pewni, że wasza podróż w tym uniwersum może być i będzie kontynuowana. Reakcja na premierę Mass Effecta 3 była czymś bezprecedensowym. Z jednej strony nasi lojalni fani wyrażają swoje niezadowolenie, co do sposobu zakończenia gry – dbamy o ich opinie i zamierzamy się do nich bezpośrednio odnieść. Jednakże większość osób wydaje się zgadzać, że gra, jako całość, jest wyjątkowa – ponad 75 recenzentów przyznało jej maksymalne noty, a średnia ocen wynosi około 95%. Jestem dumny ze swojego zespołu, ale możemy i musimy być jeszcze lepsi. Niektóre opinie głoszone przez naszych oddanych fanów – nawet jeśli opierały się na słusznych podstawach, takich jak chęć uzyskania odpowiedzi na niektóre pytania i lepszego domknięcia historii – były jednak bardziej destrukcyjne niż konstruktywne. Słuchamy i odpowiadamy na konstruktywną krytykę, ale nie tolerując osobistych ataków na członków naszego zespołu, nie będziemy wspierać ani odpowiadać na takie komentarze. Jeśli jesteś fanem Mass Effecta i wspierasz nasz zespół – szanujemy twoją opinię i jej wysłuchamy. Jesteśmy zobowiązani odpowiedzieć na waszą konstruktywną krytykę, w sposób jak najlepszy. W zamian chciałbym prosić was o pomoc poprzez wspieranie tego, co jak wierzę jest najlepszą do tej pory grą BioWare. Proszę was o przeprowadzenie własnych badań: grajcie w grę, ukończcie ją i powiedzcie nam, co o niej sądzicie. Mówcie swoim przyjaciołom, jeśli uważacie, że Mass Effect 3, jako całość jest dobrą produkcją. Zaufajcie nam, że jak zawsze staniemy na głowie, żeby odpowiedzieć na wasze sugestie. Jako artyści, dbamy o naszych fanów i doceniamy wasze wsparcie. Dziękuję za wasze opinie – słuchamy was.
Głos w całej tej sprawie zabrał też „prawdziwy” Shepard – aktor Mark Meer, który wciela się w męską wersję komandora. W wywiadzie udzielonym serwisowi GamerLive został zapytany o kontrowersje, jakie pojawiły się wokół zakończenia Mass Effecta 3. Jak mówi:
BioWare powiedziało niedawno, że rozważają wszystkie opinie fanów – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Nie wiem na razie nic o aktualnych planach studia (a jeśli bym wiedział, nie mógłbym o nich mówić), choć wiem, że pojawią się dodatki DLC. Zmiana lub rozszerzenie końcówki gry nie byłaby czymś bezprecedensowym. Gracze widzieli podobną sytuację kilka lat temu w przypadku Fallouta 3 od Bethesdy i dodatku Broken Steel. Bardzo podobała mi się gra i nie miałem problemów z jej finałem, ale byłem podekscytowany nowym DLC. Oczywiście, jeśli BioWare będzie chciało nagrać więcej dialogów, będę do ich usług. Na pewno zamierzam nagrać więcej na potrzeby DLC, ale w chwili obecnej nie wiem, co będą zawierać dialogi.
Czytaj dalej
305 odpowiedzi do “Mass Effect 3: Gracze wygrali? List otwarty Raya Muzyki do graczy ws. zakończenia [SPOILER]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Bioware wypuściło app – dokument o tworzeniu finału sagi. Jak się okazuje, Ci Źli Fani Przesadzający Co Do Zakończenia – mieli rację! ME3 został po prostu niedokończony, wycięli ot tak lwią część finału, a całe zakończenie mieści się na jednej kartce papieru. Jak to ktoś podsumował: „Something about the fact the ending is practically summed up on a cocktail napkin sorta brings it all together for me!”Szukajcie info nt. Mass Effect 3: Final Hour
Ludzie sa smieszni.|Moze niech jeszcze ich do sadu podadza ahhahahahahhahah litosci.|Jednak ludzkosc musi upasc bo jest tak glupia.
heh Dustdevil, nie mogę się z tobą nie zgodzić :] @bwx właściwie od początku spodziewałem się że jest to zagrywka marketingowa Bioware 🙂
A najlepsze w finale jest to, ze postacie, które wybrałem do biegu do promienia zostały anihilowane – i to kilkukrotnie (wiem bo obserwowałem sobie na spokojnie 😛 ) i się ponownie pojawiały na planszy… To te same dwie postacie (u mnie Liara i Javik) wysiadły z Jokerem z rozbitej Normandii. Więc albo zakończenie to jeden wieli crap i odwalili fuszerkę albo faktycznie ciekawe zagranie ze Strony BW – i teoria o indoktrynacji jest faktem. I takie „zakończenie” uznałbym za godne serii. I czekał na dalszy ciąg.
@Cyrax22: Nie bądźmy lemingami 🙂 nie łykamy wszystkiego jak leci, ludzie mają prawu żądać porządnego produktu za pieniądze które za to płacą – jeżeli tobie każde g o wystarczy to siedź cicho.
Boję się, że nawet jeśli Bioware napisze nowe zakończenie gry to ciężko będzie wydać 3 czy 4 zakończenia w formie dlc. Żeby tylko nie skończyło się na jakiejś „Rozszerzonej edycji specjalnej” po delikatnie niższej cenie. I druga sprawa: mam wrażenie, że społeczność graczy powoli „sama kreci bat na własną d…”, nie ma pewności czy następny”mądry” wydawca nie powie: „Ok macie do kupienia 99% gry a ten 1% zakończenia kupcie sobie jako jedno z 5 zakończeń w formie dlc do wyboru, żeby się każdemu podobało”
Ktoś tu podrzucił linka do filmu na YT, który prezentował wizję: jak fabuła pokazuje nam że Shepard był zindoktryzowany. Szczerze to mi się spodobało, ale jest jedno „ale”: W ten sposób nie widzę możliwości dla choć trochę szczęśliwego zakończenia. Bo jeżeli nie Shepard, to kto odeśle Żniwiarzy tam gdzie ich miejsce?
@NihilusR Dokładnie! 😛 O to właśnie chodzi…Jeżeli Shepard jest zindoktrynowany to jakie by to zakończenie nie było i tak mamy pozamiatane 😛 Chociaż… Może się stać coś niespotykanego. Może shep jest na tyle koksem, że uda mu się to przezwyciężyć. Oo właśnie! Tak mnie naszło… To jakie Shepa udało nam się stworzyć i w jaki sposób prowadziliśmy naszą historię powinno też mieć wpływ na to czy uda się przezwyciężyć indoktrynację czy nie… Jaki potencjał został zmarnowany (a może po prostu ukryty?).
@Foxfire Czekajmy więc na odpowiedź BioWare! 😛
A co jeśli Sheparda Cerberus odbudował z użyciem komponentów Suwerena? EDI przecież tak zbudował 😉
http:sticktwiddlers.com/2012/03/21/refunds-offered-for-mass-effect-3/|http:videogamewriters.com/confirmed-amazon-offering-refunds-to-dissatisfied-mass-effect-3-customers-41956/|Jak jesteście niezadowoleni z zakończenia i kupiliście w Amazon.com to możecie ubiegać się o zwrot kasy.
Macie filmik o indoktrynacji: http:www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck&feature=my_liked_videos&list=LLAWvt1cv0Nyf3y7Bff1tXAg|Pokazane jest że po wybraniu opcji zniszczenia syntetyków Shepard odzyskuje przytomność w gruzach na Ziemi więc wygrał walkę ze Zniwiarzami we wlasnym umyśle. Zauważcie, że Shep budzi się tylko po wybraniu właśnie czerwonego zakończenia. Zresztą co ja się będę produkował. W filmiku wszystko jest dokładnie wyjaśnione.
@Sabre84: dodatki do ME2 były dość obszerne i przejście takiego np. Shadow Brokera zajmowało parę godzin, więc nie widzę powodu, dla którego nie mieliby w DLC zmieścić nowych zakończeń. Obecnie każde z nich trwa po ok. 15 min (zależy oczywiście, gdzie uznamy, że zaczyna się „zakończenie”) i różnią się detalami, tak że raczej spokojnie powinni zmieścić nowe wersje w dodatku. |Z resztą, pamiętam epicki patch do KotORa II poprawiający jakość filmików i muzyki… Dobrych kilka GB do zassania. Dało się? 🙂
Po finale gry miałem początkowo mieszane uczucia, ale im dłużej to zakończenie analizowałem (a po przejściu gry w nocy na przeżywaniu tego spędziłem w zasadzie cały następny dzień 😛 ), tym bardziej mi się, niestety, nie podobało. Widać po prostu, że jest zrobione na szybko i pocięte. Naprawdę nie wiem, jak mogli przepuścić np. to, o czym wspomniał LiOx.Mam jedynie nadzieję, że ewentualne nowe wersje będą dopracowane. Wolę poczekać dłużej i dostać dobre rozwiązanie niż drugą fuszerkę na szybko.
Ja to zinterpretowałem, że Anderson był symbolem walki z indoktrynacją więc jeżeli wybraliśmy, zakończenie ze zniszczeniem Żniwiarzy to wybraliśmy też uwolnienie się z indoktrynacji. Natomiast pozostałe 2 zakończenie to kłamstwa Żniwiarzy i wybierając pozostałe 2 oddajemy się im pod kontrolę. Jak Katalizator pokazuje nam możliwe wybory to przy zniszczeniu ich jest pokazany Anderson a przy kontroli Człowiek Iluzja czyli symbol oddania się żniwiarzom…
… Wydaje mi się, że Katalizator był wcieleniem Zwiastuna i próbował nas przekonać, że Żniwiarze są pożyteczni i ratują życie organiczne od zagłady. Trzecie zakończenie z syntezą jest po to, żeby był też jakiś wybór neutralny, ale to i tak tutaj dochodzi do dopełnienia się indoktrynacji Shepard. Piszę Shepard, bo ja grałem akurat kobietą.;P
@luke1305 To co jest w filmiku z twojego linku ma duży sens i zbiega się z moją interpretacją tego zakończenia.; )
W każdym bądź razie ciekawi mnie teraz jak BioWare wybrnie z tej sytuacji.;D
Dla mnie największa nielogicznością zakończenia jest w ogóle istnienie tych 3 magicznych urządzeń… Kto i po grzyba je zbudował na cytadeli – tego pojąć nie potrafię… I czemu to akurat Sheppard miałby móc nich korzystać… Jak to nie jest indoktrynacja to ja nie wiem…
„Zaufajcie nam”- fajny dowcip, tyle razy wyprowadzili nas na manowce i chcą dalej zaufania :DMotyw z próbą indoktrynacji Sheparda to bardzo dobry sposób na wytłumaczenie nie tylko bzdurnego zakończenia i ratowania uniwersum oraz serii ale także wielu baboli w grze. Wszak dzieciak z początku wielu fanów wkurzał, gdyby okazało się, że to była tylko wizja jego „Nie możesz mi pomóc” oraz to, że nikt nie pomógł mu wsiąść do promu była by wytłumaczona 🙂
Swoją drogą motyw z tym dzieciakiem jest aż za bardzo podobny to motywu (też z dzieciakiem w wizjach głównego bohatera oraz ostatnią walką) z pewnego filmu z Benem Affleckiem (czy jak mu tam), tak mi się to skojarzyło.|Ja bym chciał kilka ale naprawdę super zróżnicowanych zakończeń, nie trzeba robić kontynuacji do ME3 więc mogą zaszaleć ile wlezie a kolejnych gier z tych zakończeń i tak nie skleją w jedno bo były by naciagane.
Dla mnie teoria indoktrynacji mogłaby być do przełknięcia tylko co w tym wszystkim robiłaby scena z Jokerem i Normandią ni w kij ni w trąbkę rozbijającą się w dziewiczej dżungli? I co na Normandii robiła ekipa, która była z Shepardem na Ziemii?
3 razy zacząłem tłumaczyć i 3 razy okazało się że to nie zakończenie …|Niech ktoś mi podeśle samo zakończenie to wam przetłumaczę
@Anslade Jak dla mnie to Bioware nie ma wyboru i jesli wypusci ewentualne DLC, to usunie tez scenii, ktore wymieniles.
> A do tego dziwne jest to, ze ta proteanska WI nie wykryla sladu indoktrynacji u Shepa, mimo ze u Kaia ja wykryla.
@mobilone Jak dla mnie bomba. Jeżeli dadzą mi logiczne i spójne zakończenie, a co najważniejsze zgodne z wcześniejszymi obietnicami (biorące pod uwagę moje wybory przez wszystkie 3 gry) to walka Sheparda z indoktrynacją jest dla mnie wyjaśnieniem jak najbardziej satysfakcjonującym. Co do wątpliwości z WI to zawsze pozostaje pytanie: od jakiego poziomu wykrywa ona indoktrynację. Może Shepard na tym etapie był jeszcze poniżej progu granicznego?
@Anslade Niby prawda, moze nie wykryla bo Shepard ciagle z tym walczyl. Mimo wszystko badzmy dobrej mysli i miejmy nadzieje, ze Bioware da nam spojne, logiczne, wyjasniajace najwazniejsze watki w sensowny sposob oraz epickie zakonczenie. ;p
Ja tam nie jestem przekonany, czy BioWare powinno zmieniać zakończenie – co by o nim nie mówić, ostatnie słowo powinno należeć do twórców. Jeśli już coś miano by zmieniać, to niech to będzie rozwinięcie/kontynuacja zakończenia części 3, a nie całkowita jego zmiana – trudno by ją było bowiem wytłumaczyć bez szkody dla ciągłości fabuły.
Nie no ku%! ile to można o cholerne zakończenie się kłucić…. i rozpamiętywać idiotyzm… ja pie*&()$
Mimo, że nie jestem zadowolony z zakończenia i wg mnie było słabe i chciałem je zmienić to jednak ta wiadomość mnie niepokoi. Sam mam pomysł na fajną grę gdzie to gracz będzie kreował dalszą rozgrywkę i uważam, że taka forma jest przyszłością branży jednak teraz istnieje obawa, że inni producenci będą obawiać się stworzenia otwartej gry ze względu na reakcję jej odbiorców… I samo bioware jak zapowiadało nie uśmiercać Mass Effecta to zapewne kilkukrotnie to przemyśli zanim zrobi kolejną grę z serii.
@RyanSS to co jest dla Ciebie źródłem obaw mnie osobiście cieszy. Wolę dostać mniej gier ale przemyślanych i dopracowanych niż całe stada takich, gdzie producent obiecuje mi złote góry tylko abym zamówiła preorder a później nie wywiązuje się z obietnic. W końcu to fani za pomocą swoich pieniędzy ostatecznie decydują jakie gry powstaną i jakie studia odniosą sukces a świat nie znosi pustki więc prędzej czy później „otwarte gry” powstaną, ponieważ będzie na nie zapotrzebowanie.
Jeśli chodzi o to proteańskie WI to może chodzi o to, że wyszukuje ono osoby zindoktrynowane (jak Człowiek Iluzja), a nie indoktrynowane (jak Shepard).
ludzie nie dosc ze dostaliscie gre to jeszcze placzecie o zakonczenie.. jak wam nie pasuje to nie grajcie w to i koniec lol bo juz mam dosc tego patrzenia ze wszedzie placza o to zakonczenie jakby to byl koniec swiata ja pierdole
@jareckiiiii małe sprostowanie : nie dostaliśmy a KUPILIŚMY
@down Dokładnie 😀 Dostać to my możemy ulotkę z banku i wtedy nie „płaczę”, że jest brzydka… to tak jakbyś kupił telefon i nie miał nic przeciwko, że wg specyfikacji miał mieć 3G, Wifi i aparat, a ma tylko EDGE i nic więcej 😛
Ile można gadać o tym zakończeniu, było mineło. Szkoda, że seria się tak skończyła, ale według mnie szybkie dorobienie końcówki gry może być jeszcze gorsze. Czego się ludzie spodziewają, ewidentnie chcą zobaczyć jak Shepard triumfuje i żyje długo i szczęśliwie. I tak to jest koniec serii o Shepardzie, więc czy zginie czy przeżyje nie robi najmniejszej różnicy, zwłaszcza, że nie długo nikt nie będzie pamiętał o tej grze.
Aż przykro na to wszystko patrzeć, twórca Bioshocka miał racje, jesli zmienią zakończenie to będzie bardzo poważny cios dla branży. A ci cali fani płaczący że zakończenie gry jest be ? Upokorzyli się tylko w oczach graczy z całe świata, i udowodnili wszystkim jakimi looserami i nerdami są. Pisać petycje o zmiane zakończenia gry – Boże ty to widzisz i nie grzmisz ?!
Nezi23 i inni wyrażający podobne opinie: Czy wy przeczytaliście o co tak naprawdę chodzi? To nie jest szantaż developerów pt: „Macie zmienić zakończenie, bo to jest be”, ani ingerencja w wizje artystyczne kogokolwiek na podstawie własnego gustu i własnego widzimisie. To jest przekazanie jasnego przesłania: „Wywiązujcie się ze swoich obietnic, bo zaczynamy was z nich rozliczać.” Osobiście nie podobało mi się zakończenie wielu gier, choćby Black&White czy Fallouta 3, ale nie wymagam aby je dla mnie zmieniać.
@Nezi23|Twórca Bioshocka? Tej jednej z lepszych gier ale debilnie zakończonej? No tak, broni idiotycznych zakończeń bo jego firma też ich robić nie potrafi 🙂 |I będzie koniec branży bo gracze w końcu się postawią i opamiętają, że nie są tylko debilami do dojenia kasy którym można rzucić byle dziadostwo i mają się cieszyć? Jak dal mnie to początek czegoś nowego i lepszego ale fakt, że dal firm może to być problem, ciężej będzie z kasy doić przez wydawanie powycinanych DLC.
@olson6897 radze zapoznać się z tematem, prawie nikt nie chce happy endu, ludzie chcą po prostu dostać to, za co zapłacili a nie ratować się słynną już teorią o indoktrynacji|@Nezi23 witaj graczu z całego świata, rozumiem, że ty dajesz się okradać i nie rozliczasz nikogo z obietnic, ja jednak jako nerd i loser (tak tylko jedno „o”) lubię się kierować zasadą „płacę to wymagam” , miało być 16 rozbudowanych zakończeń ? dostałem 3 takie same ? to „płaczę” o swoje.
@Darkmen Tego chłopca nikt nie zabrał na prom, bo widziała go tylko Shepard, a teoria o indoktrynacji Shepard to nie tylko teoria, bo ta indoktrynacja zaczęła się już w DLC Arrival.
PR, PR i jeszcze raz PR… To wszystko jedna wielka gierka, bawią się naszym kosztem. Nowe zakończenie i tak by wyszło, bo od początku mieli zamiar to zrobić, a teraz mają pretekst aby nie byli uznawani za wrednych skąpców – to prawdziwe zakończenie i tak by wyszło, w postaci dlc, czy innej.
Wszyscy odrzucają takie wytłumaczenie tego zakończenia i mówią, że przecież Shepard miała silną wolę to jak mogli ją zindoktrynować, ale jednak tylko tak da się zinterpretować to zakończenie. To zakończenie działo się w umyśle Shepard, przejmując kontrolę nad Żniwiarzami tak na prawdę oddawała im kontrolę nad sobą, a niszcząc Żniwiarzy nie pozwalała przejąć całkowitej kontroli nad sobą. Piszę Shepard bo grałem kobietą.;P
http:kotaku.com/5895369/why-im-glad-bioware-might-change-mass-effect-3s-ending-for-the-fans , Zdecydowanie artykuł przedstawia wiele argumentów z którymi się zgadzam.|@Perceptio Jakoś nie wierzę, że DLC z nowym zakończeniem było od dawna planowane. Mam wrażenie, że gdyby tak było to BW dużo szybciej wykonał manewr: „uznaj głos fanów” a nie zamiatał ich pod dywan i robił stado uników twierdząc, że nie widzi problemu i czekając czy burza minie.
@Anslade Po prostu owe dlc ma zapewne ustaloną datę wydania i chcieli się jej trzymać. No bo pomyślcie, jak by to było, gdyby nagle po np. 3 miesiącach od premiery wyszedł dodatek z PRAWDZIWYM zakończeniem… Szał, wszyscy by zaczęli na nowo grać w ukochaną grę, twórcy zdobyliby rozgłos w mediach i większa liczba osób zainteresowałaby się grą. Oczywiście znalazła by się grupka ludzi, która uważała by to za cios poniżej pasa. I to wszystko by się BW udało, gdyby nie to szyte grubymi nićmi zakończenie…
Gdyby było sensowne, zapewne wszyscy siedzieliby cicho aż do premiery tego dlc. Niestety BW myśli, że gracze nie mają mózgów i uwierzą we wszystko, co jest na ekranie… Tak więc starali się gasić tą „zawieruchę” do czasu wydania dlc, ale teraz już widzą, że sprawa wymknęła się spod kontroli. Nie mają po prostu wyboru.
@Down |Może to byłby troche zbyt brutalne słowa ( 8 godzin pracy robi swoje ) ale poprostu nie widzę w tym najmniejszego sensu. Tu nie chodzi o co twórcy obiecali. Poczytajcei sobie wypowiedzi na angielskich forach, gracze skarżą się głównie na sam fabularny wątek zakończenia. Ok, nie był ona najlepszy, ale nie mogą zmieniać FABUŁY, nawet jeśli jest ona cieka. DLC, itemki postacie które sie w grze nie pojawiają to jedno, ale fabuła ( zakończenie ) które nie była tak dobra jak miała być w wizjach fanów ?
Nezi23 czytałam wiele wypowiedzi na różnych forach i gracze skarżą się na różne rzeczy a te, które są poparte logiczną argumentacją to przede wszystkim: a) obiecali nam 16 zakończeń uwzględniających nasze wybory a dostaliśmy 3 w 90% wyglądające tak samo oraz b) podsumowanie jakie nam serwują roi się od błędów logicznych (nawet jeśli przyjąć teorię indoktrynacji) i nie daje ostatecznych odpowiedzi (a obiecano nam coś innego).
I właśnie reakcji na te dwa zarzuty klienci mają prawa domagać się od BW tak długo jak będzie to konieczne. I jest to dla mnie przykład dojrzałości środowiska graczy a nie ich noobowstwa, żałosności, zblazowania czy ambicji do mieszania się w integralność przekazu artystycznego. @Perceptio Mam szczerą nadzieję, że to nie prawda, bo oznaczałoby to że triki służące wyciągnięciu kasy z klientów przekraczają wszelkie granice. Wole pozostawić sobie choć trochę wiary w twórców gier 😛
ctrl + f – bez opłat, za darmo – brak wyników. Z racji mojego lenistwa stwierdzam, że za zakończenie będzie trzeba dopłacić…
Czyli jednak ulegli.W sumie to dobrze:skończy się ta cała afera o zakończenie.@Perceptio-może i racja,jedno wielkie PR.