Millennia: Paradox robi swoją Cywilizację
Kolejna strategia 4X w katalogu Paradoksu wyraźnie czerpie inspirację z Cywilizacji.
Paradox Interactive istnieje już od ponad 20 lat i w swojej historii wydali oraz stworzyli mnóstwo gier różnych gatunków, choć współcześnie kojarzymy ich przede wszystkim ze strategiami. Produkcje tego typu mogą mieć różne kształty i skale – Citites Skylines 2 stoi dość daleko od Europy Universalis czy Age of Wonders 4. Jak teraz o tym myślę, to ciężko w to uwierzyć, ale w katalogu Paradoksu nie ma niczego przypominającego Cywilizację… I ktoś w firmie chyba właśnie miał podobne przemyślenia, bo pojawiła się Millennia – produkcja uderzająca w dokładnie te same tony, co legendarna seria Sida Meiera.
Za Millennię odpowiedzialne jest C Prompt Games. To zupełnie nowa firma założona m.in. prze Iana M. Fischera, którego kojarzyć możecie z prac nad Age of Mythology i serią Age of Empires, a na dokładkę pojawia się nazwisko Briana Sousy, zdobywającego doświadczenie przy Starcrafie i Warcrafcie. Debiutancka produkcja tej ekipy na pierwszym zwiastunie prezentuje się tak:
Klasycznie dla tego typu gier, Millennia pozwoli nam poprowadzić ludzkość od zarania, aż po kilka różnych wariantów jej przyszłości. Łącznie to 10 epok, w trakcie których napiszemy własną historię i doprowadzimy do różnych jej zakończeń – zwycięstwo, podobnie jak w „Civce”, nie musi oznaczać przecież podboju całego świata.
Założenia i realizacja wręcz krzyczą, że są Cywilizacją opowiedzianą raz jeszcze, tylko przez inne osoby. Nie ma w tym chyba nic złego – na tej półce strategii 4X przyda się jakaś kompetentna konkurencja. Millennia nie ma jeszcze daty premiery, a w najbliższych tygodniach pojawią się dzienniki developerów, opowiadające o tytule bardziej dokładnie.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.