Millennia: Paradox robi swoją Cywilizację

Paradox Interactive istnieje już od ponad 20 lat i w swojej historii wydali oraz stworzyli mnóstwo gier różnych gatunków, choć współcześnie kojarzymy ich przede wszystkim ze strategiami. Produkcje tego typu mogą mieć różne kształty i skale – Citites Skylines 2 stoi dość daleko od Europy Universalis czy Age of Wonders 4. Jak teraz o tym myślę, to ciężko w to uwierzyć, ale w katalogu Paradoksu nie ma niczego przypominającego Cywilizację… I ktoś w firmie chyba właśnie miał podobne przemyślenia, bo pojawiła się Millennia – produkcja uderzająca w dokładnie te same tony, co legendarna seria Sida Meiera.
Za Millennię odpowiedzialne jest C Prompt Games. To zupełnie nowa firma założona m.in. prze Iana M. Fischera, którego kojarzyć możecie z prac nad Age of Mythology i serią Age of Empires, a na dokładkę pojawia się nazwisko Briana Sousy, zdobywającego doświadczenie przy Starcrafie i Warcrafcie. Debiutancka produkcja tej ekipy na pierwszym zwiastunie prezentuje się tak:
Klasycznie dla tego typu gier, Millennia pozwoli nam poprowadzić ludzkość od zarania, aż po kilka różnych wariantów jej przyszłości. Łącznie to 10 epok, w trakcie których napiszemy własną historię i doprowadzimy do różnych jej zakończeń – zwycięstwo, podobnie jak w „Civce”, nie musi oznaczać przecież podboju całego świata.
Założenia i realizacja wręcz krzyczą, że są Cywilizacją opowiedzianą raz jeszcze, tylko przez inne osoby. Nie ma w tym chyba nic złego – na tej półce strategii 4X przyda się jakaś kompetentna konkurencja. Millennia nie ma jeszcze daty premiery, a w najbliższych tygodniach pojawią się dzienniki developerów, opowiadające o tytule bardziej dokładnie.
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Millennia: Paradox robi swoją Cywilizację”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Super! Marzy mi się Cywilizacja od Paradoxu! Od zawsze chciałem mieć każdą nację jako osobne dlc <3
Super wiesci, przypomnialo mi, ze w sumie mam Humankind do ogarniecia w koncu, zapowiadalo sie naprawde dobrze.
Po latach z cywilizacją Humankind było moim mokrym snem gracza i nie wiem, czy to kwestia moich oczekiwań, setek godzin z serią Meiera, czy jakości samej gry, ale strasznie się rozczarowałem. Wiem, że po premierze producent szybko zaczął grę łatać i dodawać zawartość, ale tak się zraziłem do systemu i nielogicznych mechanik, że aż nie mam ochoty sprawdzać zmian. Niemniej, polecam zagrać i ciekaw jestem opinii.
Mnie nie podeszla, gdy gralem w demo, ale naczytalem sie sporo dobrego o spatchowanej i „dokonczonej” wersji, wiec kupilem jakis czas temu i pogralem z godzine – bardzo podobaly mi sie niektore rozwiazania, ale za wczesnie na jakies glebsze wnioski. Generalnie Amplitude ma u mnie duuuuzy kredyt zaufania, wiec jak bede w koncu mial troche wiecej czasu na nieco bardziej wymagajace gry, to od tego zaczne.