rek

Mobilny Wiedźmin żyje! Sporo zmian w Pogromcy Potworów [AKTUALIZACJA]

Mobilny Wiedźmin żyje! Sporo zmian w Pogromcy Potworów [AKTUALIZACJA]
Wszyscy mobilni wiedźmini mają już dostępną aktualizację Pogromcy Potworów. Spokko wprowadziło wiele zmian.

Mobilny Wiedźmin szybko zaczął się cieszyć niemałą popularnością, zyskując już pierwszego tygodnia milion pobrań – z czego oczywiście duża część była z Polski. Nie są to może wyniki pokroju mobilek battle royale, jak na przykład niedawno wypuszczonego Apex Legends, które zarobiło 10 razy więcej, ale swój sukces również osiągnął.

Niestety, od premiery mobilnego Wiedźmina minął już prawie rok i przez ten czas o produkcji zrobiło się dość cicho. Jak się jednak okazuje, studio Spokko wcale nie próżnowało i dostępna jest już aktualizacja, która wprowadzi całkiem sporo zmian – w tym kilka, które nieco bardziej przybliżą grę do klasycznego erpega.

https://www.youtube.com/watch?v=JAAgiIMiFU4

Najważniejszą zmianą aktualizacji numer 1.2.0 jest nowy system progresji, który nosi nazwę Szlak. Teraz gracze, przechodząc na następny poziom doświadczenia, będą rosnąć w siłę (potwory również, aby gra nie stała się zbyt łatwa). To oczywiście nie koniec, ponieważ wraz z kolejnymi poziomami będziemy odblokowywać nowe umiejętności i receptury, a do tego otrzymywać nagrody. Wprowadzone zostaną też skrzynki, które możemy dostać właśnie za wbicie levelu. Nie wiąże się z tym żaden skomplikowany mechanizm – skrzynkę po prostu otwieramy i dostajemy fajne graty.

Wspomniałem coś o zbliżeniu gry do gatunku RPG – odnosi się to do wprowadzenia statystyk, które pozwolą monitorować siłę ciosów i rzucanych znaków. Oczywiście plan rozwoju tego typu elementów istnieje nie od dziś i dziś się też nie kończy, za to będzie rozwijany w następnych aktualizacjach.

Patch dotknął również systemu alchemii. Wprowadzona została dość istotna zmiana dotycząca olejów – do tej pory po użyciu takiego specyfiku otrzymywaliśmy buff, który towarzyszył nam się przez jedną walkę. Studio odeszło od tego pomysłu i teraz olej będzie utrzymywać się przez określony czas, niezależnie od liczby stoczonych przez nas walk czy zadanych ciosów.

Na zakończenie warto wspomnieć, że developerzy pracują nad wprowadzeniem wydarzeń specjalnych. Nie znamy szczegółów tego przedsięwzięcia, ale mamy się przygotować na więcej wiedźmińskich wyzwań. Jak też na aktualizację przystało: gra otrzyma szereg poprawek i usprawnień. A, no i wciąż wspierane będą Tygodnie Potworów.

AKTUALIZACJA

Niestety, jak zwrócili nam uwagę czytelnicy, zmian w najnowszej aktualizacji do Pogromcy Potworów było „zbyt sporo”. Według wielu graczy nowości wręcz uśmierciły mobilnego Wiedźmina – wystarczy zajrzeć do komentarzy w sklepie Google Play.

Strzałem w stopę okazała się zamiana złota na kryształy z dodatkowym zwiększeniem cen, przez co, zdaniem wielu graczy, produkcja stała się pay-2-play.

Niestety, ale ostatnia aktualizacja zupełnie zmienia dynamikę gry, ukrywając wiele wcześniej dostępnych rzeczy za paywallem waluty premium.

Dodatkowo obecnie posiadany ekwipunek stał się całkiem bezużyteczny, a balans rozgrywki padł w ogniu, przez co wiele osób skarży się na przegrywanie walk z najsłabszymi potworami.

Jedyny ratunek dla tej gry, to wprowadzenie stanu gry sprzed aktualizacji i udawanie, że to coś się nie wydarzyło.

Tego typu komentarzy pojawiła się cała masa, z czego przeogromna część to także zmiana oceny z 5 lub 4 gwiazdek na 1, co spowodowało spadek oceny na zaledwie 3/5.

Na odpowiedź developerów nie trzeba było długo czekać. Zgodnie z informacjami umieszczonymi na Twitterze, twórcy widzą, jakie zmiany muszą zostać wprowadzone, aby gra ponownie sprawiała frajdę, i wkrótce powinny wejść w życie.

https://twitter.com/TheWitcherMS/status/1530148152019406848

4 odpowiedzi do “Mobilny Wiedźmin żyje! Sporo zmian w Pogromcy Potworów [AKTUALIZACJA]”

  1. Ok, a co z lvlcapem? są nowe umiejętności i poziomy? Jak ktoś ma 40 lvl (obecny max) to co nic nowego w tym patchu nie otrzymuje?

    • Lord Winter 27 maja 2022 o 10:16

      nic. Ba nawet gorzej. Bo na 40 lvlu, miałeś wymaksowane umiejętności i dawało się radę robić rzadkie moby z 2 czachami bez używania czegokolwiek (no poza mieczem i zbroją). Teraz głupiego pospolitego moba bez czachy ciężko zrobić, bo np nie ma już ulepszeń skili – udany krytyk opóźnia atak potwora itp.

  2. Widzę, że autor opisał zmiany zgodnie z tym co Spokko pisze. Bo ogólnie grać się teraz nie da. Ludzie na maksymalnym levelu nie są w stanie pokonać głupiej baby cmentarnej bez wspomagaczy. Wspomagacze drogie i bez złotówek nic nie można zrobić (a w recenzji było że niby wysoki pay wall – teraz ta gra to pay to play, nawet nie pay to win). A tak w ogóle gra jest od drugiej w nocy wyłączona. Niby słuchają tego co gracze mają do powiedzenia. No spadek oceny w ciągu jednego dnia o 1,5 punkta może dać do myślenia. Ale chyba bardziej strzelili sobie w kolano zmieniając płatną walutę (złoto) na inną (kryształy) zmieniając złoto w nic nie warty złom. A to łamie wszelkie zasady AppStora podobno. I pewnie google też ma coś podobnego. Ogólnie lubiłem (lubię) tą grę, ostatnio była trochę za łatwa dla mnie (dobijałem do 39 lvl). Teraz to poszli w kompletnie drugą stronę. I jest to gra dla masochistów albo bogaczy.
    A co do rozwoju systemu RPG. Usunęli drzewko rozwoju i nie dodali nowych questów. W sumie raczej zmniejszyli ilość RPG w tej grze.
    Wiadomo ostatnio nie zarabiali (jak mówiłem gra była za łatwa dla każdego powyżej 20lvl) ale to co teraz zrobili to jest czysty,d do tego nie przemyślany, skok na kasę.. Jak ktoś lubi czytać konstruktywną (i nie tylko) krytykę, to zapraszam na Wiedźmińskiego discorda 🙂
    EDIT: Cieszę się, że aktualizujecie newsy po reakcji czytelników 😉

  3. Dzięki za aktualizację newsa

Dodaj komentarz