9
30.11.2022, 15:30Lektura na 2 minuty
Wideo

Need for Speed Underground 2: Fanowski remaster powstaje na Unreal Enginie 5

Dla wszystkich niezadowolonych z Need for Speed Unbound mam dobre wieści na temat fanowskiego remastera Undergrounda 2.

Już za chwilę na rynek trafi Need for Speed Unbound, najnowsza odsłona niekończącej się serii wyścigów od Electronic Arts. Od pierwszych zapowiedzi gra wzbudza wśród fanów pewne kontrowersje za sprawą rysunkowej oprawy graficznej i specyficznych efektów (które na szczęście można wyłączyć). Jeśli na przykład z ich powodu nie interesuje was nowe podejście do marki Need for Speed, to mam coś, co może podziałać na was niczym wehikuł czasu.

Bo z pewnością nie tylko ja mam doskonałe wspomnienia związane z kultowym Undergroundem 2. Z jakiegoś powodu Electronic Arts od lat nie chce zremasterować tej części, ani dać fanom trzeciej odsłony podserii, ale fani działający w grupie 2Unreal4Underground wzięli sprawy w swoje ręce. Ostatni raz o ich projekcie pisałem w maju, kiedy jeszcze powstawał na silniku Unreal Engine 4.

Teraz jest przenoszony na Unreal Engine 5 i zobaczcie sami, jak doskonale się prezentuje:

Ivan i Kilian donoszą, że wykonali tytaniczną robotę: w ramach personalizacji samochodów dostępne są już wszystkie części, farby i bajery wizualne, co wyraźnie widać po scenach w garażu na powyższym wideo. Fani zadbali także o implementację wszystkich tras i wydarzeń w ramach kampanii. Przed nimi jednak wciąż dużo pracy przed ukończeniem projektu.


Obecnie przenosimy projekt na Unreal Engine 5 i zmieniamy pewne rzeczy, co zajmie nam trochę czasu. Czekamy też na nową aktualizację wsparcia biblioteki FMOD. Mogę już zdradzić, że na UE5 zyskała wydajność, a testy zapewniły nam bardziej stabilną fizykę. (...) Poprawiliśmy także system kolizji, więc nie da się już wypaść poza granice świata, ani utknąć w jakiejś ścianie.


Wciąż trochę się obawiam, że ten fanowski remaster (chociaż w zasadzie czy to już nie zasługuje na miano remake'u?) zostanie w którymś momencie zablokowany przez Electronic Arts. Ale jak na razie: trzymam kciuki za dalszy rozwój!

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów1260

Obserwujących9

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze

Polecane