rek

Need for Speed Underground 2: Fanowski remaster powstaje na Unreal Enginie 5

Need for Speed Underground 2: Fanowski remaster powstaje na Unreal Enginie 5
Dla wszystkich niezadowolonych z Need for Speed Unbound mam dobre wieści na temat fanowskiego remastera Undergrounda 2.

Już za chwilę na rynek trafi Need for Speed Unbound, najnowsza odsłona niekończącej się serii wyścigów od Electronic Arts. Od pierwszych zapowiedzi gra wzbudza wśród fanów pewne kontrowersje za sprawą rysunkowej oprawy graficznej i specyficznych efektów (które na szczęście można wyłączyć). Jeśli na przykład z ich powodu nie interesuje was nowe podejście do marki Need for Speed, to mam coś, co może podziałać na was niczym wehikuł czasu.

Bo z pewnością nie tylko ja mam doskonałe wspomnienia związane z kultowym Undergroundem 2. Z jakiegoś powodu Electronic Arts od lat nie chce zremasterować tej części, ani dać fanom trzeciej odsłony podserii, ale fani działający w grupie 2Unreal4Underground wzięli sprawy w swoje ręce. Ostatni raz o ich projekcie pisałem w maju, kiedy jeszcze powstawał na silniku Unreal Engine 4.

Teraz jest przenoszony na Unreal Engine 5 i zobaczcie sami, jak doskonale się prezentuje:

https://www.youtube.com/watch?v=Lo2nnEUnVoE

Ivan i Kilian donoszą, że wykonali tytaniczną robotę: w ramach personalizacji samochodów dostępne są już wszystkie części, farby i bajery wizualne, co wyraźnie widać po scenach w garażu na powyższym wideo. Fani zadbali także o implementację wszystkich tras i wydarzeń w ramach kampanii. Przed nimi jednak wciąż dużo pracy przed ukończeniem projektu.

Obecnie przenosimy projekt na Unreal Engine 5 i zmieniamy pewne rzeczy, co zajmie nam trochę czasu. Czekamy też na nową aktualizację wsparcia biblioteki FMOD. Mogę już zdradzić, że na UE5 zyskała wydajność, a testy zapewniły nam bardziej stabilną fizykę. (…) Poprawiliśmy także system kolizji, więc nie da się już wypaść poza granice świata, ani utknąć w jakiejś ścianie.

Wciąż trochę się obawiam, że ten fanowski remaster (chociaż w zasadzie czy to już nie zasługuje na miano remake’u?) zostanie w którymś momencie zablokowany przez Electronic Arts. Ale jak na razie: trzymam kciuki za dalszy rozwój!

9 odpowiedzi do “Need for Speed Underground 2: Fanowski remaster powstaje na Unreal Enginie 5”

  1. CzlowiekKukurydza 30 listopada 2022 o 18:58

    Zapłaciłbym za to.

  2. Przyjdą smutni panowie w garniakach od EA i powiedzą… ” nie ma takiego przerabiania brak praw Autorskich koniec imprezy dziękuję dobranoc”

  3. EA im ten projekt pewnie uwali. A najgorzej, że złośliwie poczekają, aż projekt będzie na ukończeniu, jak już moderzy poświęcą na to te setki czy tysiące godzin pracy.

    • Dokładnie. Ja nie rozumiem jak Ea wydaje takie kupsztale. Ubi to chociaż zmienia setting a Asasynach a tu wiecznie to samo. Przesłuchałem ost do Unbounda. Tez jedno wielkie G… Dali by przejści na emeryturkę NFS

    • CzlowiekKukurydza 1 grudnia 2022 o 20:23

      Dajmy tej serii odpocząć pięć lat, a potem czas na Underground 3.

  4. FeldmarszalekDuda 1 grudnia 2022 o 21:25

    Czy którykolwiek z jakże licznie zapowiadanych fanowskich remasterów na Unreal Engine czy CryEngine wyszedł poza fazę paru screenów i wiralowego filmiku z kilkudziesięcioma sekundami rozgrywki?

    • Oczywiście, że nie – z prostego powodu. Nie powstają żadne remastery czy remaki, a jedynie filmiki renderowane na UE, aby pokazać na yt swoje umiejętności. Nie, gra nie powstaje i nie, nigdy nie wyjdzie. Aż dziw, że CDA taką bzdurę napisało. Czekam na newsy o tym, co będzie w GTA VI, bo przecież od lat też latają filmiki o takich nazwach po youtubie nagrane na GTA V czy wyrenderowane w UE, a przede wszystkim czekam na zapowiedź Undergrounda 3 i nowego midnight cluba, których też pełno od lat na Youtubie.

  5. Panowie pracujący na tym jeszcze się nie nauczyli, że przy takich projektach mówi się dopiero jak są gotowe. Wtedy to już mogą ***** zrobić, gra jest rozprowadzana przez internet, jak to zrobili z AM2R. No cóż, prawnicy im pogrożą i tyle będzie tego.

  6. Remake to nie tylko przeniesienie na nowy silnik. A tym bardizej, że tu dosłownie mamy – PRZENIESIENIE. Ok, fajnie, że mamy bardziej zaawansowaną fizykę jazdy dizęki UE5, lepsze oświetlenie, dynamiczne cienie itp itd. Ale modele i tekstury są dalej płaskie i kiepskie jak w oryginale. To jest szantadarowy przykład remasteru. Na pewno nie RE-MAKE’u. Nic tu właściwie nie zostało zrobione na nowo, dla końcowego użytkownika. Sztuka dla sztuki. I podobne efekty da się uzyskać dzieki kilku modom i ReShade z oryginalnym U2.

Dodaj komentarz