No Man’s Sky z kolejną ambitną aktualizacją. Wsparcie dla PS VR2 i tony poprawek

Pamięta ktoś jeszcze w ogóle, kiedy No Man’s Sky było symbolem oszustwa marketingowego na premierę? Ja niczym przez mgłę. Przez lata bowiem twórcy nie tylko odkupili się aktualizacjami przywracającymi tytuł do obiecanego stanu, ale i wręcz przeszli wszelkie oczekiwania grających. Mija 7 lat, a gra wciąż jest wspierana. Ostatnio ukazała się aktualizacja 4.0. Obiecano także wsparcie dla PSVR2 (nasze wrażenia z testów headsetu znajdziecie TUTAJ). Nadchodzi właśnie update 4.1, który je przyniesie; a także wiele więcej zmian…
No Man’s Sky: Fractal Update
Lista zmian w nowej aktualizacji, jak zawsze, jest imponująca.
Do gry zawitała nowa ekspedycja Utopii, w której podejmiemy się rekonstrukcji zapuszczonej planety Bakkin. Dodano nowy statek jako nagrodę za podjęte wysiłki. Nowe zakładki w dzienniku pozwalają na przejrzenie najbardziej nobliwych i wartych uwagi odkryć – najtarszych, najciekawszych, największych.
Doszło obiecane wsparcie dla PlayStation VR2. W jego ramach zawiera się rozdzielczość 4K, pilotowanie statków nowymi kontrolerami, wibracje na twarzy oraz ogólny remont gameplayu w wirtualnej rzeczywistości. I tona drobnych poprawek „jakości życia” – także dla większości grającej na płaskich ekranach. Można od teraz dostosować pod siebie masę szczegółów, włącznie z tym, czy nasza postać ma się poruszać po lewej, czy po prawej stronie.
Graficznie jest co wymieniać. Pojawiło się ulepszone HDR, efekty cząsteczkowe czy optymalizacja ładowania w przypadku występowania dużej liczby baz w okolicy. Także użytkownicy Switcha mają powody do radości: od teraz mogą sterować ruchem (podobnie zresztą jak posiadacze PlayStation) oraz brać udział w misjach Nexusa.

Pojawiły się także nowe opcje dostępności.
Konkretne ustawienia obejmują ustawienie wizjera analitycznego, aby automatycznie skanował faunę, florę i minerały po wyśrodkowaniu ekranu, bez konieczności drugiego jednoczesnego naciśnięcia przycisku. Oprócz istniejącej opcji skalowania HUD, niektóre teksty w menu można teraz powiększyć, aby zwiększyć ich czytelność, zwłaszcza z większej odległości.
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “No Man’s Sky z kolejną ambitną aktualizacją. Wsparcie dla PS VR2 i tony poprawek”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Naprawdę próbowałem zrozumieć fenomen tej gry, ale nie potrafię. Przyznaję, że twórcy po wieloletnich aktualizacjach i wsparciu zasługują na dużą pochwałę, ale…
1.) Ta gra jest niezwykle generyczna.
2.) Mnóstwo powtarzalnego contentu.
3.) Planety wyglądają jednakowo.
4.) We wszechświecie roi się od życia, ale planety to pustkowia z pojedynczymi bazami.
5.) Jaki jest sens tej gry?
6.) Brak wygodnego sposobu kupowania statków.
7.) Jaki jest sens budowania bazy?
Mógłbym tak wiele wymieniać jeszcze. Ta gra bardzo przypomina Mount & Blade, tylko że w kosmosie. Może się to podobać, ale raczej tylko przez kilka pierwszych godzin – następnie, kiedy znowu musimy biegać za surowcami bez żadnego powodu, ta gra staje się zwyczajnie głupia.
W takim razie pytanie do fanów – co Wy widzicie w tej grze? Jak się do niej przekonać? Próbowałem dwa razy i za każdym razem miałem poczucie straconego czasu, który mogłem przeznaczyć dla lepiej zbudowanych gier.
Może nie fan, ale mam 100h wbitych. Gra to w zasadzie minecraft w kosmosie. Wracasz po ciężkim dniu pracy, odpalasz i odstresowujesz się. Raczej dla fanów kosmosu, inaczej setting może znudzić.
Wiadomo może, czy te usprawnienia VR dla PSVR będa także na PCVR, czy obejmują tylko tę platformę?
„Remont” interfejsu i udogodnienia są dla wszystkich platform. Co do lepszej rozdzielczości 4K i wibracjach, mowa jedynie o PS VR2, ale prawdopodobnie w kontekście porównania z PS VR1.