Nowe demo technologiczne z Alicią Vikander pokazuje, jak działa ray tracing w Unreal Enginie [WIDEO]
Zwie się „Troll”, chociaż akurat tytułowemu bohaterowi za dobrze nie przyjrzymy.
Można ostatnio było o tym zapomnieć, ale Epic oprócz tego, że prowadzi sklep będący teraz główną konkurencją dla Steama, ma także swój silnik graficzny, który rozwija od lat. Podczas trwającej właśnie Game Developers Conference jego twórcy postanowili pochwalić się implementacją technologii ray tracingu w najnowszej wersji programu, Unreal Engine 4.22.
Goodbye Kansas Studio, znane nam chociażby ze zwiastuna Overkill's The Walking Dead, stworzyło powyższe demo we współpracy z Deep Forest Films w kilka miesięcy. Wystąpiła w nim sama Alicia Vikander, którą możemy znać z niedawnego „Tomb Raidera” czy „Dziewczyny z portretu”. Jest ono oczywiście generowane w czasie rzeczywistym, wykorzystując silnik od Epica i pokazuje, jakie efekty można potencjalnie uzyskać, stosując m.in. technologię ray tracingu. Twórcy zwracają uwagę, że to właśnie dzięki niemu udało się uzyskać efekt bardziej realistycznych odbić w koronie czy zachowania cieni na twarzy księżniczki. Wygląda to rzeczywiście świetnie, jednak wszyscy zdajemy sobie przecież sprawę, że podobnych efektów nie uzyskamy dzisiaj na naszych domowych komputerach, a gry nie będą tak wyglądać jeszcze przez jakiś czas. Cóż, taka natura dem technologicznych.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.