rek

Odświeżona trylogia Stalkera ze wsparciem DLSS. Nowa aktualizacja wprowadza technologię Nvidii

Odświeżona trylogia Stalkera ze wsparciem DLSS. Nowa aktualizacja wprowadza technologię Nvidii
Michał "thegoose" Gąsior
Może i wygląda to na dziwny ruch, zważywszy na wiek całej trylogii, niemniej pewna grupa graczy może ucieszyć się z DLSS w Stalkerze.

Patrząc na to, jak z perspektywy czasu wygląda i funkcjonuje stara trylogia Stalkera, której początek przypada na 2007 rok, nietrudno jest wysnuć wniosek, że przydałoby się je „odmalować”. O tym samym pomyślało GSC Game World i wypuściło pierwsze trzy części serii w ramach odświeżonych edycji, co nie spotkało się z entuzjazmem graczy ze względu na ich stan techniczny. Twórcy walczyli z tym niedługo po premierze i po dziś dzień wypuszczają nowe aktualizacje, włącznie z tą najnowszą uwzględniającą wsparcie DLSS.

W czteropunktowym patchu o numerze 1.3.1 twórcy zawarli m.in. poprawki krytycznych błędów i niedoróbek związanych z szybkim zapisywaniem, a także wprowadzili wspomnianą technologię Nvidii dla każdej z trzech części serii. Na pierwszy rzut oka decyzja o dodaniu DLSS do odświeżonych (nienazywanych przez twórców remasterami lub remake’ami) gier sprzed kilkunastu lat wydaje się dziwna. Niemniej jak zgłaszają niektórzy gracze na steamowym forum Stalkera, w przypadku najwyższych ustawień i rozdzielczości 4K pomaga utrzymać stabilne 120 klatek na sekundę.


Warto dodać, że już wcześniej odświeżona trylogia wspierała konkurencyjną technologię AMD, czyli FSR. Sami twórcy zaś nie zdradzili, w którym kierunku podążać będą kolejne aktualizacje, lecz najwyraźniej dobrze go obrali – w ciągu ostatnich 30 dni każda z gier (oprócz Clear Sky) zaczęła otrzymywać więcej pozytywnych recenzji na Steamie (ok 73% w stosunku do ogólnych 54%), zatem najwyraźniej dalsze wsparcie faktycznie przekłada się w tym przypadku na coraz lepszą opinię wśród graczy.