około 5 godzin temuLektura na 3 minuty

Opublikowano wymagania sprzętowe inZOI. Debiutujący w tym miesiącu konkurent Simsów zmęczy nasze komputery

Do samego odpalenia gry wystarczy sześcioletnia karta graficzna, ale diabeł tkwi w szczegółach.


Samuel Goldman

Kilka dni temu jeden z głównych konkurentów Simsów, czyli Paralives, chwalił się systemem modyfikowania przedmiotów wzorowanym na tym, który był dostępny w The Sims 3. Parażycie powstaje już od kilku długich lat za sprawą Aleksa Massé i jego zespołu, a tytuł na pierwszy rzut oka różni się od serii Maxis specyficznym stylem graficznym. Z jednej strony to kwestia decyzji projektowych i obranego kierunku artystycznego, z drugiej natomiast dobry sposób na to, by obniżyć tu i tam koszty rozwoju czy optymalizacji. Po drugiej stronie świata powstaje inZOI, czyli kolejny symulator wirtualnego życia, dofinansowany przez południowokoreańskiego Kraftona. I mówiąc „dofinansowany”, mam na myśli to, że tutaj mnóstwo środków zainwestowano zarówno w kwestię głębi samego gameplayu, jak i oprawę graficzną. O ile materiały reklamowe mogą mijać się z prawdą, o tyle udostępnione w zeszłym roku demo potwierdzało jej wysoką jakość.

Za dobrą grafiką idzie wielkie obciążenie peceta, chociaż minimalne wymagania sprzętowe inZOI nie prezentują się aż tak przerażająco. Do odpalenia tytułu w najniższych ustawieniach graficznych potrzebujemy:

  • Procesor: Intel i5-10400 lub AMD Ryzen 5 3500;
  • Karta graficzna: Nvidia RTX 2060 lub AMD Radeon RX 5600 XT;
  • RAM: 12 GB;
  • Dysk: 40 GB.

Oprócz tego gra będzie wymagała stałego połączenia z internetem. Wymagania rekomendowane do swobodnej i bezproblemowej rozgrywki są już nieco większe:

  • Procesor: Intel i7-12700K lub AMD Ryzen 7 7800X3D;
  • Karta graficzna: Nvidia RTX 3070 lub AMD Radeon RX 6800 XT;
  • RAM: 16 GB;
  • Dysk: 60 GB.

By cieszyć się najwyższą jakością, będziemy potrzebowali procesora 14. generacji Intela lub co najmniej Ryzena 7 9800X3D oraz karty graficznej poprzedniej generacji – RTX-a 4080 lub Radeona RX 7900 XTX.

Developerzy byli na tyle mili, że nie ograniczyli się do suchej informacji odnośnie do wymagań sprzętowych, lecz udostępnili również optymalne ustawienia dotyczące każdego z poszczególnych progów. Zaznaczyli, że gra korzysta z Unreal Engine’u, który jest na tyle elastyczny, że po zmodyfikowaniu konkretnych ustawień można uzyskać zwiększenie wydajności. Po dokładne informacje na ten temat zapraszam do notki na Steamie, a teraz możecie rzucić okiem na to, jak wyglądają poszczególne poziomy oprawy:

Wideo jasno pokazuje, że najniższy będzie wymuszał trudne do przełknięcia kompromisy i chociaż otoczenie oraz oświetlenie nie wyglądają dużo gorzej, to już postacie będą nieco rozmazane. Pomiędzy wyższymi progami różnice są praktycznie niewidoczne.

InZOI wychodzi 28 marca we wczesnym dostępie na Steamie.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1724

Obserwujących5

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze