Path of Exile 2: Pokazano nową klasę wraz z gameplayem
Do Path of Exile 2 dołącza nowa klasa, która nie była wcześniej w „jedynce” – najemnik.
Path of Exile 2 zaczyna powoli nabierać rumieńców. Choć początkowo nie było tak gładko – jego premiera, zaplanowana koniec 2020 roku, została przełożona przez pandemię na 2022 rok. Po kilku miesiącach studio Grinding Gear Games po raz kolejny było zmuszone odłożyć debiut „dwójki” w czasie. Ale pracy trwały, aż w końcu w lipcu tego roku twórcy mogli pochwalić się pierwszymi dwoma klasami, które będą dostępne w grze: mnichem oraz czarodziejką. Miesiąc później zaś zaprezentowali aż trzy kolejne, w tym druida, łowczynię i wojownika. Fani musieli chwilkę poczekać z ogłoszeniem następnych, a dokładnie – do wczoraj.
Zgodnie z zapowiedzią, na listopadowym pokazie studio miało podzielić się nowymi szczegółami odnośnie do Path of Exile 2. Wtedy też ujawniono nie trzy lub dwie klasy, jak poprzednio, tylko jedną – najemnika. Jego walka opiera się na zmodyfikowanej wersji kusz, których w zanadrzu ma trzy: jedną szybkostrzelną, drugą przypominającą shotguna, a trzecią – strzelającą na długi dystans. W tej materii twórcy inspirowali się strzelankami, z których, jak przedstawia narrator w poniższym filmiku, musieli wziąć parę lekcji projektowania.
Każda z nich może zostać ulepszona za pomocą trzech rodzajów amunicji: przeszywającej pancerz, ognistej oraz mrożącej. W ten sposób, mając maksymalnie dwie różne kusze na podorędziu, można tworzyć różne kombinacje. Przykładowo: mrożąc przeciwników, a następnie strzelając do nich bełtami przeszywającymi pancerz, tworzymy eksplozję lodu, która rani pobliskich wrogów. Innym razem, łącząc zamrażające pociski z szybkostrzelną kuszą, tworzymy ma ziemi odłamki kryształów, które po nadepnięciu na nie przez atakujące bestie, spowalniają je.
Szczególnie przyda się to, gdy chcemy zwiększyć z nimi dystans, co dzięki pewnej nowej funkcji, będzie teraz znacznie wygodniejsze. Twórcy dodali do Path of Exile 2 poruszanie się za pomocą klawiszy WASD, dzięki czemu możemy się przemieszczać niezależnie od kierunku, w którym celujemy naszą broń. Będzie to o tyle istotnie, ponieważ chwytając szybkostrzelną kuszę, możemy miotać pociskami i biegać jednocześnie. Dodatkowo do kuszy będziemy mogli przypiąć granatnik ze zwykłymi granatami, oślepiającymi oraz granatami z olejem. Te natomiast także można różnie łączyć z różnymi typami amunicji, co daje kolejne możliwości anihilacji naszych adwersarzy.
Path of Exile 2 wciąż nie ma swojej daty premiery, ale przynajmniej wiemy, kiedy rozpoczną się beta-testy ‒ rozpoczną się one 7 czerwca 2024 roku. „Dwójka” nie będzie kontynuacją sensu stricte, lecz będzie dzieliła pewne elementy z pierwszą częścią. Gra będzie dostępna na PC, PlayStation 5 oraz Xboksach Series S/X.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.