6
17.02.2025, 09:00Lektura na 2 minuty

Phil Spencer stawia sprawę ekskluzywności jasno. Nie chce już przeciągać nowych graczy na stronę Xboksa

Szef Xboksa dawno nie był aż tak bezpośredni.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Phil Spencer najwidoczniej poddał się w ogólnej kwestii ekskluzywności produkcji na Xboksa, a w najnowszym odcinku podcastu XboxEra przyznał to najdobitniej jak do tej pory. 


Nie chcę przeciągać wszystkich na Xboksa. Ludzie są mocno związani z miejscem, gdzie są nasze gry. Po prostu pozwólmy większej liczbie osób z tych produkcji korzystać, a przy okazji 70% przychodu, które zarabiamy na grach na innych platformach, pomoże nam zbudować świetne portfolio, tak jak zaprezentowaliśmy to w trakcie Developer Direct. Mam nadzieję, że będzie to widoczne przez resztę roku. 


Phil Spencer

Później Spencer wspomina również, że nie oznacza to oczywiście kompletnej rezygnacji z inwestowania we własne platformy. Podkreślił, że chodzi o najprostszą sprawę, czyli Microsoft po prostu najwięcej zarabia na Xboksie, bez dzielenia się przychodami ze stronami trzecimi pokroju Sony czy Valve. 

Obóz „zielonych” świętował ostatnio bardzo pozytywne wyniki usługi Game Pass. W trakcie spotkania inwestorskiego Satya Nadella, prezes Microsoftu, poinformował, że w ciągu ostatniego kwartału baza użytkowników abonamentu urosła aż o 30%. Nie ma co się oszukiwać, wynika to przede wszystkim ze świetnego przyjęcia Indiana Jones and The Great Circle oraz premiery długo wyczekiwanego drugiego Stalkera

Przypomnijmy, że w trakcie styczniowego Developer Direct mieliśmy okazję m.in. rzucić okiem na Doom: The Dark Ages, który pojawi się już 15 maja. Ta premiera zapewne również wpłynie bardzo pozytywnie na wyniki Game Passa (i mam nadzieję, że będzie to spowodowane pozytywnymi recenzjami). 

Politykę multiplatformowości w wykonaniu Phila Spencera chwalił niedawno były prezes PlayStation – Shawn Layden. Stwierdził on, że oznacza to poszerzenie swojego rynku oraz że daje to większej grupie ludzi szansę na zapoznanie się z daną marką. Przy okazji gracze nie odczuwają FOMO (fear of missing out, czyli strach przed przegapieniem czegoś), jeżeli nie posiadają jednej platformy, na której ukazują się interesujące ich tytuły. 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów996

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze