2
około 10 godzin temuLektura na 2 minuty

Pillars of Eternity w 3D? Tego chciałby weteran branży i reżyser serii

Josh Sawyer reflektuje się na temat tego, jakie decyzje Obsidian podjął w trakcie tworzenia Pillars of Eternity 2: Deadfire.

Seria Pillars of Ethernity przesiąknięta jest staroszkolnym podejściem do gatunku RPG, wraz ze swoimi statycznymi, malowanymi tłami i systemem walki w czasie rzeczywistym. Z perspektywy czasu Obsidian Entertainment najwyraźniej do niektórych tematów wolałby podejść od innej strony – pierwsza część otrzyma potyczki w trybie turowym (podobnie zresztą jak druga). Teraz Josh Sawyer, reżyser dwóch Pillars of Eternity i współtwórca klasycznego Icewind Dale, reflektuje się w kwestii stylu graficznego „dwójki”.

Podczas tegorocznych Digital Dragons dziennikarz GamePressure rozmawiał z Sawyerem na temat jego spojrzenia na Pillars of Eternity 2: Deadfire po 7 latach od jego premiery. Reżyser gry nadal jest zachwycony tym, jak ona wygląda i uważa ją za jedną z najpiękniejszych izometrycznych produkcji 2D, jakie powstały. Szkopuł w tym, że mimo to w retrospekcji wolałby, żeby Obsidian postawił na 3D nie tyle z powodów estetycznych, co gameplayowych.


Myślę, że gdybyśmy zaprojektowali środowisko 3D, to załatalibyśmy jedną z rzeczy, której widocznie brakuje. Ponieważ [Pillars of Eternity 2: Deadfire – dop. red.] jest izometryczny, nie daje poczucia wysokości, a więc otoczenie nie może być dynamiczne. Kiedy porównujesz go do czegoś takiego jak Baldur’s Gate 3, zdajesz sobie sprawę, jak wiele dodaje to do ogólnego kształtu gry. Chciałbym kiedyś zobaczyć tytuł, którzy wykorzystuje wszystkie mechanizmy z Deadfire i dodaje te związane ze środowiskiem, zagrożeniami wysokościowymi i dynamicznym otoczeniem.


O ile wspomniany system turowy dało się wprowadzić do Pillars of Eternity 2: Deadfire z większymi czy mniejszymi trudnościami, to nie liczyłbym na zmianę pierwszej czy drugiej części serii w 3D, ponieważ wiązałoby się to z przemodelowaniem prawie każdego aspektu gry. Co do zaś ewentualnych planów na „trójkę”, to obecnie Obsidian nie ujawnił, że ma w planach ją wyprodukować.

Ostatnią z gier studia w uniwersum Pillars of Eternity było Avowed, który nadal jest rozwijany przez twórców i czeka na sporą aktualizację w tym roku. Ponadto w Obsidianie pojawiały się głosy osób chętnych do pracy nad taktyczną grą w tym samym świecie.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów442

Obserwujących1
Brak okładki
Pillars of Eternity II: Deadfire
Ocena redakcji
-
Ocena użytkowników
9
Platformy
PC
Gatunek
RPG
Producent
Obsidian Entertainment
Pillars of Eternity II: Deadfire

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze