rek

PlatinumGames: Twórca Devil May Cry i Bayonetty opuszcza studio

PlatinumGames: Twórca Devil May Cry i Bayonetty opuszcza studio
Hideki Kamiya rozstanie się z PlatinumGames w październiku tego roku.

Prawdopodobnie Hideki Kamiya nie jest tak rozpoznawalnym nazwiskiem jak Hideo Kojima czy Shigeru Miyamoto, ale to wciąż jedna z najsłynniejszych postaci japońskiego gamedevu. Swoją karierę rozpoczął na dobre w 1994 roku, kiedy to dołączył do Capcomu i zajął się planowaniem w pierwszej odsłonie Resident Evil. W przypadku drugiej części serii objął już rolę reżysera, a chwilę potem powołał do życia inną kultową markę: Devil May Cry. W Capcomie pracował aż do 2006 roku, w międzyczasie dał nam też m.in. Okami, a następnie założył wraz z Shinjim Mikamim i Atsushim Inabą studio PlatinumGames.

To pod tym szyldem stworzył duchowego następcę Devil May Cry w postaci przygód ponętnej czarownicy, Bayonetty. Kolejne odsłony serii powstawały już wyłącznie z myślą o konsolach Nintendo. Dziś PlatinumGames ogłosiło, że Kamiya opuści jego szeregi wraz z 12 października.

Jesteśmy szczerze wdzięczni za jego kreatywne pomysły, przywództwo i wkład w rozwój PlatinumGames od fazy startupu aż do dziś. Wierzymy, że w przyszłości będzie odnosił kolejne sukcesy jako twórca gier. Będziemy wypatrywać dalszych przemian branży gamedevowej na lepsze z jego udziałem. Życzymy mu wszystkiego najlepszego w przyszłości!

https://twitter.com/platinumgames/status/1706201875564130785

Wszystko wskazuje na to, że rozstanie przebiega w pokojowych warunkach, szczególnie że i sam Kamiya odniósł się do niego na swoim Twitterze. Przyznał, że nie była to łatwa decyzja, ale musiał ją podjąć w oparciu o własne przekonania. Jednocześnie zapewnił, że wierzy, iż takie rozwiązanie będzie najlepsze, oraz że planuje dalej tworzyć we własnym stylu.

https://twitter.com/PG_kamiya/status/1706202723962786259

No to teraz pozostaje czekać na teorie spiskowane związane z powrotem Kamiyi do rozwoju przygotowywanego dla Microsoftu Scalebounda

Dodaj komentarz