Polscy gracze w liczbach. Blisko 12 milionów aktywnych graczy!

Firma Newzoo opublikowała wyniki badania przeprowadzonego na 18,1 milionach użytkowników internetu w wieku od 10 do 65 lat, których zapytano o ponad 200 spraw związanych z branżą grową.
11,8 miliona osób (stanowi to 65% badanych) przyznaje, że gra w gry, z czego 44% to kobiety. Tylko 53% polskich graczy twierdzi, że wydaje pieniądze na wirtualną rozrywkę, a więc nieco mniej niż w reszcie Europy i USA. W sumie do końca tego roku Polacy mają przeznaczyć na gry od 350 milionów dolarów (1,19 miliardów złotych) do 450 milionów dolarów (1,53 miliarda złotych).
Dominującą w Polsce platformą jest – nic dziwnego – PC. Co roku na gry w wersji na komputery polscy gracze wydają 120 milionów dolarów (409 milionów złotych), z czego 60% przeznaczanych jest na produkcje pudełkowe, a 40% na gry rozprowadzane cyfrowo. Mimo to bardzo dużo jest osób grających na konsolach – stanowią one 43% wszystkich graczy z Polski, z czego „tylko” 25% przeznacza pieniądze na tytuły wydawane m.in. na X360 i PS3 (uwzględnia się w tym także dodatki DLC, kopie importowane i używane).
Polscy gracze to również fani MMO – w sieciówki gra 5,5 miliona osób, z czego 96% bawi się głównie na produkcjach opartych na modelu F2P. 16% użytkowników wybiera z kolei gry z abonamentem, w sumie zaś gotowych zapłacić za zabawę w MMO jest 39% graczy. Jak mówi Peter Warman, prezes Newzoo:
Polska jest świetnym rynkiem dla wysokobudżetowych gier przeglądarkowych i produkcji rozprowadzanych cyfrowo. Większość firm nie polonizuje swoich gier od początku i traci okazję na zarobienie dużych pieniędzy, które są gotowi wydać polscy fani produkcji AAA [z najwyższej półki – red.]. Uważam, że my, tu, na Zachodzie, powinniśmy zmienić termin
na . I to od dziś.
W naszym kraju popularne są także gry społecznościowe i mobilne – gra w nie od 7 milionów do 7,8 miliona osób. Analitycy z Newzoo uważają, że posiadany smarfton w Polsce częściej niż konsola postrzegany jest jako symbol statusu społecznego. Największy udział w rynku produkcji społecznościowych nad Wisłą mają Facebook oraz Nasza-Klasa – oba portale idą łeb w łeb i korzysta z nich blisko 75% polskich użytkowników płacących za gry społecznościowe. Ci w ciągu całego roku wydadzą na tego typu zabawę 32 miliony dolarów (109 milionów złotych).
A poniżej znajdziecie jeszcze specjalną infografikę prezentującą powyższe wyniki:
Czytaj dalej
21 odpowiedzi do “Polscy gracze w liczbach. Blisko 12 milionów aktywnych graczy!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Coraz częściej pojawiają się badania dotyczące graczy z Polski. Właśnie pojawiły się kolejna analiza dotycząca rodzimego rynku gier, tym razem przygotowana przez zachodnią firmę Newzoo. Wynika z niej, że Polacy na wirtualną rozrywkę w tym roku mogą wydać do 1,53 miliarda złotych!
Gry w przeglądarkach – 81%. Kill me now…
Ciekawi mnie gdzie ten badania były przeprowadzane. Jedne z pierwszych bardziej miarodajnych danych odnośnie graczy na terenie naszego kraju.
„Mimo to bardzo dużo jest osób grających na konsolach –(…) z czego „tylko” 25% przeznacza pieniądze na tytuły”Hm… czekajcie – to znaczy, że 75% graczy konsolowych to piraci?!|no nieźle… a ponoć piractwo to tylko na PC…
„Zwyczajne gry internetowe (…) to gr, w które można grzć dzięki zwyczajnym serwisom internetowym” <- LOL. Co za idiota to pisał?!
*gry|* grać|(sorry za literówki)
@Skywalker – A to nie jest przypadkiem tak, że 25% wszystkich pieniędzy wydanych na gry w Polsce przeznaczana jest na gry konsolowe? Z wykresu tak wynika. Nigdzie nie ma informacji, że tylko 25% użytkowników konsol płaci za gry.
ankiety przeprowadzane w internecie są dla mnie tak wiarygodne jak info na pudelku… czy któryś z przebywających tu graczy odpowiadał w powyższej?? Skąd liczba 12mln …
@lubro |Zauważ, że to nie sumuje się do 100%. Sam mogę od czasu do czasu pyknąć w jakąś flashową gierkę, co nie znaczy, że codziennie proszę ludzi by mi podlali wirtualne buraki pastewne.
Oszacowania być może są prawdziwe, po prostu autor wpisu nie za bardzo rozumie w jaki sposób „działa” statystyka. Nie trzeba przepytać każdego Polaka, czy gracza , żeby oszacować liczbę graczy czy przedstawić ich preferencje.
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego gry mmo są wyszczególnione osobno?
@kaju83 Hmm tu chyba chodzi o abonament, który ciężko zaliczyć do gier pudełkowych czy cyfrowych.
haha 44% to kobiety – przez 8 lat grania w gry sieciowe < od Tibii do WoW'a > spotkalem może 15 kobiet jako aktywnych graczy
kobiety nie grają
bitch please.. te portale to sama jedna moja koleżanka wyrabia w dobe
Ja tam mam sporo znajomych-graczek 🙂 Wiadomo, że nie wypisują wszędzie, że grają. To 44% jest możliwe, nawet bardzo xD
Kobiet w grach mało spotkałem, a na realu kilka
Jak doliczyć gry z portali społecznościowych i przeglądarkowe i uznamy za gracza osobę która choć raz na jakiś duży odstęp czasu takiej gry użyje to ta statystyka może nawet mieć rację bytu. Ciekawe jaką metodą dokładnie takie wyniki uzyskano.
Sama gram dość aktywnie od 8 lat, zaczynałam od diablo 2 🙂 Obecnie czekam na Ghost Recon 4: Future Soldier, moim zdaniem graczy jest coraz więcej bo i rynek coraz bardziej się rozrasta przez co gry stają się coraz bardziej popularne jako rozrywka na wolne dni lub godziny po pracy.
Pewnie, że te 44% jeśli chodzi o grające kobiety jest bardzo prawdopodobne. W tym zestawieniu brane są pod uwagę graczki jako takie. Nie rozróżnia się ile, kto, w co i na czym gra. Gracze to gracze. W tych danych brakuje mi tylko wykazu wieku graczy. Po prost – ciekawi mnie w jakim wieku jest najwięcej. graczy 🙂 Również przydałaby się statystyka preferencji gatunkowych. Ponoć Polska erpegami stoi 😉
Kryzys, panie, kryzys w kraju.